Huub Huub Barbatruc!
Vraag
Alle reacties
Ik denk niet dat de prijs realistisch is. Maar dat had je zelf ook al gevonden.
Hij staat ook al sinds januari op de site van de dealer.
Huub Huub Barbatruc!
Dat kan maar hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn veel mensen die niet dagelijks in hun auto rijden. Het kan ook zijn dat de auto enkele keren per week of maand een lang(er)e afstand heeft afgelegd en dus prima warm wordt en weinig slijtage heeft gehad.t_captain schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:23:
70.000 kilometer in 11 jaar. Dat zijn allemaal stadskilometers en de auto heeft evenveel slijtage gehad als een exemplaar van pakweg 2011 maar met de dubbele kilometers.
Dit staat er in het onderhoudsboekje.
Ik ben zelf totaal geen kenner op het gebied van auto's kopen, dus jullie advies is echt meer dan welkom.

Hoe weet ik of het veel slijtage heeft? Proefrit erin maken en kijken naar temperatuur van de motor?
[ Voor 14% gewijzigd door DNA_Saint op 04-05-2019 09:21 ]
Huub Huub Barbatruc!
oa hier kun je de 'waarde' bepalen. en uit informatie van occasion sites als Autotrack, autoscout24 etc.
Daar kun je de auto zoeken die aardig overeenkomt. je hebt zelf al een gevoel wat je wilt uitgeven, en of het
ongeveer klopt haal je uit bovenstaand 'onderzoek'
wanneer een auto een lage km stand heeft, kan dat zijn door weinig gebruik, of gebruik op korte afstanden.
waar bij laatste de motor weinig uren is gebruikt op 'bedrijfstemperatuur'
[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 04-05-2019 09:28 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Van 37k tot 70k geen onderhoud of geen onderhoud van een garage die de moeite neemt het boekje in te vullen.DNA_Saint schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:19:
Ja, ik ga zo even langs de dealer om te kijken.
Ik ben zelf totaal geen kenner op het gebied van auto's kopen, dus jullie advies is echt meer dan welkom.
[Afbeelding]
Hoe weet ik of het veel slijtage heeft? Proefrit erin maken en kijken naar temperatuur van de motor?
Run away...
De auto is te oud voor een waardebepaling via de tool.Hackus schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:27:
@DNA_Saint Waardebepaling tool
oa hier kun je de 'waarde' bepalen. en uit informatie van occasion sites als Autotrack, autoscout24 etc.
Daar kun je de auto zoeken die aardig overeenkomt. je hebt zelf al een gevoel wat je wilt uitgeven, en of het
ongeveer klopt haal je uit bovenstaand 'onderzoek'
wanneer een auto een lage km stand heeft, kan dat zijn door weinig gebruik, of gebruik op korte afstanden.
waar bij laatste de motor weinig uren is gebruikt op 'bedrijfstemperatuur'
Maar je komt er eigenlijk niet achter waarvoor een auto gebruikt is neem ik aan? Alleen als ik echt technisch onderzoek laat doen.
[ Voor 3% gewijzigd door DNA_Saint op 04-05-2019 09:39 ]
Huub Huub Barbatruc!
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als je niet kunt weglopen omdat je de auto te mooi vind, eindbod 3500. Hou je nog wat geld in je zak om eventueel achterstallig onderhoud aan te pakken.
hi!
[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 04-05-2019 11:54 ]
1e de beste 1.4S heeft stuk meer gelopen en kost €5450 met autopas https://www.autoscout24.d...84-6f2e8c594a09?cldtidx=7t_captain schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:14:
Dat ding zit qua prijs 50% boven de markt en heeft geen onderhoudsverleden sinds 2013.
Als je niet kunt weglopen omdat je de auto te mooi vind, eindbod 3500. Hou je nog wat geld in je zak om eventueel achterstallig onderhoud aan te pakken.
er zijn meer bladzijden in het boekje, daar kan ook wat staan. maar zoveel beurten etc zijn er niet in 40.000km.
kan goed zijn dat eigenaar ziek is geweest of is overleden etc etc. blijft altijd gissen.
Waarop is het altijd gebaseerd dat elke auto met weinig kilometers op de teller dus alleen korte ritjes heeft gereden? Deze heeft dus 6000km per jaar gereden (nog meer als mijne doet, en die doet niet vaak stads ritjes). Dat is 120km per week, dus 60km enkele rit gemiddeld als diegene gemiddeld 1x in elk weekend ermee rijdt. Dat zijn toch prima gemiddelde afstanden?t_captain schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:23:
70.000 kilometer in 11 jaar. Dat zijn allemaal stadskilometers en de auto heeft evenveel slijtage gehad als een exemplaar van pakweg 2011 maar met de dubbele kilometers.
Ik denk niet dat de prijs realistisch is. Maar dat had je zelf ook al gevonden.
En natuurlijk, diegene kan ook een 5000km voor vakantie per jaar ermee rijden, en elke dag ermee naar zijn werk, wat dus neer komt op mediaan van zijn ritjes van minder dan 2km per rit. Maar dat weet je niet. Als iemand nou 50k km per jaar ermee rijdt, ja dan zijn korte ritjes onwaarschijnlijk (al nog steeds, het zou me niet verbazen dat de kans dat die persoon altijd 2km met de auto naar de supermarkt rijdt, omdat diegene nooit de fiets verder pakt naar zijn werk bijvoorbeeld).
TL, DR;
Mijn idee: Koop er een met meer kilometers voor de helft van het geld (eventueel met wat garantie), dat lijkt economisch gezien de beste keuze.
Maar er staan vergelijkbare auto's te koop voor 1000 euro minder.
Ik zou die auto wel aandurven voor 5-6000, maar ik zou meteen een grote beurt laten doen waarbij ALLE vloeistoffen en filters vervangen worden + grondige inspectie en evt. nieuwe banden.
Kost je een keer 1000 euro maar dan heb je de komende jaren gewoon plezier zonder zorgen.
Maar een 1.4..... dat zijn wel echt hele trage auto's. Echt sport kun je dat niet noemen.
Ik rijd vrij veel en koop liever voor mijn budget een auto met weinig km.
Veel onderdelen zijn slijtagegevoelig afhankelijk van de km-stand.
Zover ik weet heeft de civic vanaf 2006 een distributieketting.Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:59:
Distributieriem mag je zeer waarschijnlijk al gelijk laten vervangen.
2 jaar geleden hebben we voor mijn vrouw een civic uit 2006 gekocht met 70000 op de teller.
En deze rijdt nog steeds als een zonnetje.
Als he de keuze hebt zou ik wel voor de 1.8 gaan.
Heeft net iets meer pit en rijdt toch zuinig.
Die auto heeft dus al 6 jaar geen dealer meer gezien voor een onderhoudsbeurt.. Dat moet terug te vinden zijn in de prijs.DNA_Saint schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:19:
Ja, ik ga zo even langs de dealer om te kijken.
[Afbeelding]
Zou er liever eentje kopen met wat meer gereden, fors goedkoper waarbij er net een grote beurt gedaan is of gedaan moet zijn waarvan je weet dat er bepaalde onderdelen vervangen zijn die slijtagegevoelig zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door koektrommeltje op 04-05-2019 21:23 ]