Toon posts:

Keuze hulp bij aankoop soundbar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Soundbar.

Wat is je budget?
maakt niet zoveel uit, ik dacht tussen € 500,00 en € 1500,00.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de bedoeling is om een soort mini cinema ervaring te creëren, ikzelf kijk in mijn weinige vrije tijd graag een goede film en wil hier dan ook een zo goed als mogelijke kijk en luister ervaring mee hebben.
Mijn vrouw en kinderen gamen regelmatig en kijken ook graag een goede Disney film (wie niet ;) dus hier wil ik ook rekening mee houden dat het voor hun ook goed moet werken)
we hebben net de https://tweakers.net/pric...tv-4k-32gb/specificaties/ en https://tweakers.net/pric...8pla-zwart/specificaties/ aangeschaft om optimaal te genieten van Netflix en de iTunes films. aangezien we ook regelmatig foto’s en filmpjes streamen van de MacBook, iPad of iPhone zou bvb een Dock ook wel interessant kunnen zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
deze heb ik momenteel in de vergelijker staanhttps://tweakers.net/pric...;1364946;1183145;1360858/

Welke vragen heb je hier nog over?
graag jullie idee over bovenstaande sets, eventuele opmerkingen ervaringen en tips zijn zeker welkom.
Situatie schets:
ons salon is niet van de grootste (3 meter x 4 meter die overloopt in de eetkamer, de zitbank staat ongeveer 2,5 meter van de televisie met achter de bank direct een muur
Ik zou graag rear speakers gebruiken maar ben niet zeker of dit in onze omgeving wel goed tot zijn recht zal komen .

Bedankt alvast voor de eventuele feedback.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
In uw geval zou ik een goede stereo versterker en luidsprekers kopen, dat klinkt snel beter dan de soundbar die u linkt, of dan een goedkope 5.1 setup

[ Voor 11% gewijzigd door martyw op 04-05-2019 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een minimalistische uitvoering daarom dat ik een soundbar wil zetten.
Ik erger me nu al dat de Playstations etc. in het zicht staan onderaan het tv meubel.
Bijkomend, er is geen plaats meer om nog ergens een versterker bij te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je noemt nu al "de Playstations etc". Welke apparaten heb je nog meer die beeld en/of geluid door moeten geven? Wil je die op de soundbar aansluiten of op de TV? In beide gevallen moet je goed tellen hoeveel van welke ingangen (HDMI/component etc) je minimaal moet hebben.
Van de TV naar de soundbar loopt waarschijnlijk een HDMI kabel (op de ARC aansluiting van de TV) of toslink kabel, dus die moet je ook meerekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al onze toestellen aansluiten is niet mogelijk.
Ik wil de soundbar gebruiken voor:
Apple 4K TV
Netflix via de app op de LG of via de app op de Apple tv.
De Telenet digicorder / TV box
Eventueel de ps4.
Alle andere toestellen ( ps2-ps3-Wii, gaan gewoon via de tv speakers.

Daarom dat ik de modellen gekozen heb met minimum 2 HDMI aansluitingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de bedoeling is om een soort mini cinema ervaring te creëren, ikzelf kijk in mijn weinige vrije tijd graag een goede film en wil hier dan ook een zo goed als mogelijke kijk en luister ervaring mee hebben.
Met deze 2 uitgangspunten zit je volgens mij per definitie op het verkeerde spoor. Een soundbar kan nooit een cinema ervaring geven omdat daarvoor de benodigde speakers ontbreken. Ja, de beschrijving van een soundbar spiegelt een ruimtelijke ervaring voor met geluidsreflecties en andere marketing-praat maar het blijft een net-niet oplossing.

Wil je gaan voor een minimalistisch uiterlijk; ga dan voor een soundbar die toch een redelijke geluidskwaliteit levert en laat de cinema ervaring los. En als je toch voor het cinema gevoel wil gaan; koop een 5.1 set en kijk niet naar een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Met jouw budget zou ik voor deze gaan:

Bose Soundbar 700: https://www.bose.nl/nl_nl...soundbar-700-package.html

of

Sonos Beam: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/beam.html

Allebei uit te breiden met rear speakers en/of bas-module

Lees ook:

https://www.whathifi.com/...ome-cinema/best-soundbars

[ Voor 65% gewijzigd door CyberMania op 04-05-2019 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
De pricewatch: Yamaha MusicCast YSP-2700 Zwart komt goed uit de reviews en heeft drie HDMI ingangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eens met @S1NN3D

Een soundbar is wél een verbetering ten opzichte van normaal tv-geluid, maar ook absoluut ontoereikend voor een cinema-ervaring.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Bose 700 is me vandaag aangeraden door onze plaatselijke hifi winkel, alleen ondersteunt deze geen Dolby Atmos, wat me toch een nadeel lijkt. Anderzijds word deze toch wel heel hard aangeprezen op verschillende review sites.

De Sonos Beam en Playbar zijn ook besproken, echter is het geluid niet te vergelijken met de Bose set.

Dit is de set-up die hij me aanraad.
pricewatch: Bose Soundbar 700 Zwart
pricewatch: Bose Bass Module 700 (Zwart)
pricewatch: Bose Virtually Invisible 300 (Zwart)

Totaal prijskaartje: € 2049,85

Zijn er hier mensen die deze set-up al hebben staan toevallig?

Aangezien ik geen zin heb om kabels te beginnen leggen is een normale surround set-up geen optie (ook mijn wederhelft ziet dat niet zitten.
Daarom dat ik voor de soundbar wil gaan en het “cinema” effect wil kunnen benaderen.
Ik ben geen audiofiel, wil gewoon genieten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:23:
alleen ondersteunt deze geen Dolby Atmos, wat me toch een nadeel lijkt.
Laat dit geen dealbreaker voor je zijn. Het feit dat een set Atmos kan decoderen, zegt niets. Om het te kunnen weergeven zul je - daar is het weer - de vereiste speakers moeten hebben. En die zijn er niet.

De voorkeur voor een minimalistische installatie is helder. Staar jezelf dus vooral niet blind op een wel/niet aanwezige Atmos sticker die in de praktijk niets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:23:
[...]

De Bose 700 is me vandaag aangeraden door onze plaatselijke hifi winkel, alleen ondersteunt deze geen Dolby Atmos, wat me toch een nadeel lijkt. Anderzijds word deze toch wel heel hard aangeprezen op verschillende review sites.

De Sonos Beam en Playbar zijn ook besproken, echter is het geluid niet te vergelijken met de Bose set.

Dit is de set-up die hij me aanraad.
pricewatch: Bose Soundbar 700 Zwart
pricewatch: Bose Bass Module 700 (Zwart)
pricewatch: Bose Virtually Invisible 300 (Zwart)

Totaal prijskaartje: € 2049,85

Zijn er hier mensen die deze set-up al hebben staan toevallig?

Aangezien ik geen zin heb om kabels te beginnen leggen is een normale surround set-up geen optie (ook mijn wederhelft ziet dat niet zitten.
Daarom dat ik voor de soundbar wil gaan en het “cinema” effect wil kunnen benaderen.
Ik ben geen audiofiel, wil gewoon genieten ;)
Er zijn ook receivers die wireless surround speakers (als in zonder speakerkabel, stroom heb je natuurlijk nog wel nodig dan) ondersteunen mocht het vooral problematisch zijn om kabels te trekken naar de achterste speakers. De 2018 modellen van Yamaha en de Denon Heos AVR ondersteunen dit. Daarmee kun je dus een veel beter geluidsbeeld krijgen dan met welke soundbar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de lg sk9y en sk10y teruggestuurd, ik zou eerder een goed 5.1 systeem doen wat ik nu ook heb, dan een soundbar. Het geluid wordt meer verdeeld wat veel prettiger klinkt dan dat het voornaamste onder de tv vandaan komt in geval van een soundbar en een beetje uit de achterste speakers.

Maar als je echt een mooie dure soundbar met dolby atmos wil hebben, is samsung nw950 momenteel een van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Check deze eens, deze presteren meestal boven gemiddeld, en je kan ze op proef plaatsen.

https://www.teufelaudio.nl/soundbars/alle-soundbars.html

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit weekend de tijd kan vrijmaken ga ik de Samsung HW-N950 en de Bose 700 eens beluisteren.

er is een aanzienlijk prijs verschil tussen deze beide systemen (€ 899,00 tegen € 2000,00) dus ik ben benieuwd naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:16
Ik heb de Samsung N950 gehad, na 1 week weer geretourneerd. Ik vond het vermoeiend om naar te luisteren, en daarnaast kan je de balans niet afstellen, dus je moet wel precies in het midden zitten. (Tenzij ze dit middels een FW aangepast hebben, vorig jaar in ieder geval nog niet).

Ook schakelt hij zichzelf uit als je het geluid een paar minuten pauzeert, het heeft mij meer frustratie dan plezier opgeleverd. Oftwel, let niet alleen op het geluid, maar ook op de kleine details en bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Erg tevreden over sonos beam. Niet te veel aangezet in het laag itt andere sonos producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:52
Vrienden van mijn hebben een teufel,en die klinkt echt fantastisch.
Pagina: 1