Na jaren wachten (verhuizen/verbouwen etc.) kan ik eindelijk ook panelen op mijn dak gaan leggen. Zin in 
Nu twijfel ik alleen nog over de juiste keuze voor mijn situatie, daarom deel ik het graag hier even in de hoop op goed advies
De lange zijde van het huis ligt op ZZW en ik heb twee daken tot mijn beschikking. Het eerste dak is bovenop de woning (+/- 9m hoog) en het tweede op de uitbouw van de keuken (smal en last van schaduw buren).
Dit zijn de offertes:
Offerte 1 - Trina Solar + SolarEdge/optimizers
Een tweede punt van twijfel is de hoogte van het 9m dak. Offerte 2 wil hier 5 panelen in portrait leggen (deze zouden dan niet hoger komen dan de landscape panelen heb ik begrepen), met een eigen montagesysteem. Offerte 1 maakt gebruik van Van Dijk montagemateriaal (heb ik op 9meter hoogte een beter gevoel bij)
Hierbij de satellietfoto, met de panelen zoals offerte 1 voorstelt. De satellietfoto is overigens verouderd, het nieuwe dak is plat, zie tweede foto.

Nu twijfel ik alleen nog over de juiste keuze voor mijn situatie, daarom deel ik het graag hier even in de hoop op goed advies
De lange zijde van het huis ligt op ZZW en ik heb twee daken tot mijn beschikking. Het eerste dak is bovenop de woning (+/- 9m hoog) en het tweede op de uitbouw van de keuken (smal en last van schaduw buren).
Dit zijn de offertes:
Offerte 1 - Trina Solar + SolarEdge/optimizers
- Hoge dak 5 panelen (4 O-W en 1 Zuid) en 4 op uitbouw (Zuid)
- 9 Trina PERC mono Full Black 300WP
- Solaredge + optimizers
- Montage Van Dijk
- €3900 excl. BTW
- 4718e/2700wp = 1,44euro per wp
- Hoge dak 6 panelen (5 in Portrait Zuid en 1 landscape zuid)
- 6 LG 360N1C-A5
- Enphase IQ-7+ micro omvormer
- Eigen draagconstructie
- €3572 excl. BTW
- 3572e/2160wp = 1,65 euro per wp
- Hoge dak 7 oost-west en 3 op ZZW uitbouw
- 7 Panasonic 330WP HIT Mono
- SolarEdge + optimizer
- Draagconstructie Flatfix
- €4990 excl. BTW
- 4990e/3300wp = 1,51 euro per wp
- Hoge dak 7 oost-west en 3 op ZZW uitbouw
- 10 Jinko Cheetah Full Black
- SolarEdge + optimizer
- Draagconstructie flatfix
- €4110 excl. BTW
- 4110e/3100wp = 1,32 euro per wp
Een tweede punt van twijfel is de hoogte van het 9m dak. Offerte 2 wil hier 5 panelen in portrait leggen (deze zouden dan niet hoger komen dan de landscape panelen heb ik begrepen), met een eigen montagesysteem. Offerte 1 maakt gebruik van Van Dijk montagemateriaal (heb ik op 9meter hoogte een beter gevoel bij)
Hierbij de satellietfoto, met de panelen zoals offerte 1 voorstelt. De satellietfoto is overigens verouderd, het nieuwe dak is plat, zie tweede foto.

[ Voor 20% gewijzigd door Marked op 06-05-2019 20:35 . Reden: Prijzen Wp excl. BTW + update offerte 3 ]