UTP wandcontactdoos/inbouwdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:20
Hey all!

Ik heb een vraag mbt het installeren van een UTP wandcontactdoos in een nieuwbouwhuis waar ik niet helemaal uitkomt. Er zijn loze leidingen gelegd in het huis die uitkomen naast de stopcontacten, deze zullen gebruikt gaan worden tbv het aanleggen van het thuisnetwerk (CAT6a). Hiervoor zou het mooi zijn als er in de wand een UTP aansluiting zou kunnen komen.

Voor de duidelijkheid een foto van de wandcontactdoos:
https://i.imgur.com/qkpqyJM.jpg

Nu ben ik online gaan zoeken naar een inbouwdoos die hier in zou kunnen passen, echter kom ik er niet direct uit wat hiervoor geschikt is. Zo ben ik bijvoorbeeld op de volgende inbouwdoos gekomen: https://www.netwerkkabel....schermd-lsa-ral-9010.html. Is dit iets wat in deze wandcontactdoos gemonteerd kan worden?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 19:19
Even het type van het raamwerk zoeken. Waarschijnlijk staat er wel een merk in het stopcontact of achter op het afdekraampje. Iets van BuschJager of GIRA zoek je vermoedelijk. Als je dan het merk, type + kleur hebt kan je van dat zelfde type+kleur een netwerkcontactdoos aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07

Tens

let me drink about it

voor iets passends zit je wrs vast aan het merk (en serie) schakelmateriaal wat er al zit.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zou ook Gira of Jung kunnen zijn. Als je het merk weet kan je bijvoorbeeld bij www.elektroschakelmateriaal.nl een bijpassende contactdoos erbij zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 10:12
Dit is Jung AS500 serie

Cat6a doos
https://www.elektrobode.n...tdoos-cat-6-a-uae8-8upok6

Bijbehorende afdekraam
https://www.elektrobode.n...e-alpinwit-a569-2bfpluaww

Let wel op als je een cat6 connector hebt dat je ook twee kabels moet trekken, anders kan je misschien beter een enkele cat6 connector nemen.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Dit is de informatie die ik nodig had, top!

Wat betreft enkele/dubbele connector, ik was er inderdaad van op de hoogte dat bij een dubbele netwerkcontactdoos ook 2 kabels aangesloten moeten worden. Ik zie dat er van deze serie ook enkele aansluitingen zijn, wat precies ik wat ik nodig ga hebben.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@eXtreaL zoek ff naar het nette lan (thuis) topic heb je veel meer voorbeelden

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:13
Ik zou proberen 2 kabels door zo'n lege buis te trekken. Zolang 'ie leeg is lukt dat vaak prima (iig bij cat5e, weet niet hoeveel dikker cat6e is?). Mocht je ooit later behoefte hebben aan een tweede aansluiting ligt die kabel er alvast en scheelt je dat een switch. In tweede instantie er nog een extra kabel doorheen trekken gaat je niet lukken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
Ik heb deze gebruikt. 5 inbouwdozen voor € 36,43, wat € 7,286 per stuk maakt. Wel CAT6, maar hoger dan dat heb je toch niet nodig. Zie ook de discussies in het andere verzameltopic.

Ook geschikt voor Jung AS500 afdekramen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:49
@eXtreaL Kijk zoals @RobinF ook al zegt eerst even naar het merk (schroef even je wcd's v/d muur af), meestal staat daar wel een merkje op.

Het kan namelijk heel goed de serie zijn die @bigfooter aangeeft, maar het kan ook de Busch-Jaeger Balance SI serie zijn.

Als je gelijk verdere aanschaf tips wilt hebben kijk even hier voor:
Inbouwdozen (en zoek er even het goede afdekraampje bij (ga hier ff uit van de serie die bigfooter aangeeft))
Cat6 kabel per doos van 100m OF per doos van 305m

Kleine tip: als je 2 kabels tegelijk wilt trekken werk dan a.u.b. met 2 dozen/rollen kabel, dat werkt het makkelijkst.

[ Voor 8% gewijzigd door Annuk op 03-05-2019 21:09 . Reden: linkje toegevoegd ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
@Annuk het is vrijwel zeker Jung AS500 zoals eerder al gezegd is. Busch-Jaeger heeft zover ik weet het merkje ook in de WCD zelf zitten (aan de zichtbare kant) en dat hebben deze niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 03-05-2019 20:42 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:49
@CurlyMo Niet per definitie heeft BJ dat hoor, heb er ook genoeg in handen gehad en geplaatst zonder het logo in het zichtbare deel.
En ook Jung heeft genoeg wcd's waar wel het logo in staat hoor, en zo ook de andere grote merken.

Als je dan de €€€-knallers v/d bouwmarkt hebt die missen regelmatig het merkje in het "front".

Het probleem is tegenwoordig heel vaak dat veel merken vrijwel gelijkende serie's hebben w.b.t. schakelmateriaal, soms met een net iets scherper gevouwen hoekje of juist iets meer afgerond.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Bekabeling en connectors zijn zojuist besteld. Ik zal voor de zekerheid nog controleren wat het exacte merk en modelnummer is zodra ik weer toegang heb tot het huis, waarna ik ook de netwerkcontactdozen en afdekraampjes kan bestellen. Vooralsnog bedankt voor de aanvullende reacties, ik denk dat ik er met deze informatie prima uit ga komen!
Pagina: 1