Wat is de goedkoopste optie voor een auto voor 6 maand?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou vanaf september 2019 tot en met februari 2020 een auto nodig hebben om naar mijn werk te gaan. Na deze 6 maanden zou ik een bedrijfswagen krijgen.

Openbaar vervoer is spijtig genoeg geen haalbare oplossing.

Wat zou voor mij het voordeligst uitkomen rekening houdend met dat ik nog geen autoverzekering enzovoort heb?

Ik heb al wat gezocht naar korte termijn leases maar hoe korter de periode, hoe duurder deze blijken te zijn. Zou een tweedehands auto kopen en na zes maanden terug verkopen een betere optie zijn? Hierbij moet ik dan wel nog zelf voor een verzekering kijken, die vermoedelijk enkel op jaar basis zijn?

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-05-2019 22:16)

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 00:32
itsalex schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Het hoeft niet eens een nieuwe auto te zijn maar ook tweedehands qua shortlease. Je weet nooit wat voor ellende je koopt van iemand anders en/of je misschien wel langs de weg komt te staan aangezien je ook voor je werk nodig hebt.
Je weet ook nooit wat voor een ellende je meekrijgt als je een nieuwe of gebruikte auto in de shortlease koopt. Ook die komen nog weleens met pech aan de kant komen te staan.

Nieuw of tweedehands. Een garantie dat je er niet mee langs de kant komt te staan krijg je bij geen enkele auto.
Neem een voorbeeld van een Mazda 626. Heel erg betrouwbaar en gaat niets stuk aan maar worden wel te koop gezet, waarom zou je zo'n auto gaan verkopen dan? In de meeste gevallen is er wel wat mee aan de hand.
Apart. Er gaat niets aan stuk, maar ze worden wel verkocht. En dan moet!!!! er wel wat mee aan de hand zijn. Wat een lulkoek! Eerst gaat er niets aan stuk maar bij verkoop zijn ze dat opeens wel?

De een heeft een andere auto nodig omdat ie meer gaat rijden, de ander vanwege gezinsuitbreiding en weer een andere omdat ie last heeft van hormonen en niet wil onderdoen voor zn buurman die ook een nieuwe auto heeft gekocht. Zoveel mensen, zoveel redenen tot verkoop. Natuurlijk zijn er mensen die dr auto verkopen omdat er kosten aan zitten te komen, maar genoeg mensen willen gewoon wat anders zonder dat de auto kapot is.
Ik ben het met je eens dat het een hoop geld is maar het scheelt je een hoop ellende aan de andere kant.
Wederom lulkoek. Het kan een hoop ellende schelen. Als je pech hebt.. maar het kan ook een berg voordeel opleveren. Een en ander afhankelijk van wat je hebt gekocht en waarvoor je het weer kan doorverkopen.

Laten we gewoon stellen, dat ie de voor- en nadelen moet afwegen en de vraag gesteld wat zijn voorkeur is. Een stukje zekerheid (shortlease, evt onderhoudskosten ed. voor rekening van verhuurder) of een stukje onzekerheid (eigen auto incl. daarbijkomende kosten voor eigen rekening).
Natuurlijk zal een Aygo goedkoop zijn, al koop je een lada bij wijze van spreke. Dat rijdt zelfs met -20 graden nog maar als je zoveel km moet rijden, word je er dan blij van? Onderaan de streep ben je misschien inderdaad zeg maar € 500 armer na een half jaar dus je schrijft sowieso € 100 per maand af, je wegenbelasting/verzekering/klein onderhoud (uitgaande van een auto onder de € 2.000 is het misschien niet instappen en gaan maar misschien dat er een klein onderhoud/banden/remmen of wat dan ook gedaan moet worden) dus ik denk dat je spekkoper bent als het je € 150 kost maar ik zou het ramen naar € 200.
Als je voor die €200 een shortlease gebakje op de koop kan tikken (of misschien iets duurder) en je hebt daarvoor een "nieuwere" auto voor dan zou ik voor die korte termijn er liever voor kiezen want dan heb je geen gezeur aan het einde van de rit met verkoop, het geleur en gesleur met die auto, verborgen gebreken or whatever dan ook.
En hier zou ie dus naar moeten kijken. Kijken wat het 'm waard is en wat de mogelijkheden zijn voor shortlease. Maar dat gezeik dat tweedehands auto's altijd wat mankeren, da's gewoon lulkoek.

Je moet alleen niet de eerste de beste auto kopen, maar goed je huiswerk doen en net even wat verder kijken dan je neus lang is. Of die auto nou een maand oud is, of 16 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door koektrommeltje op 04-05-2019 21:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Een koekblik van 500 euro van Marktplaats met minimaal een half jaar APK. Iets als een Alto, Micra, 106, aygo oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
Koop een gebakje voor 500 euro (Toyota Starlet oid) en hoop dat die het een half jaar volhoudt. Minimaal onderhoud, na een half jaar verkoop je hem weer voor hetzelfde geld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:05
Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 107
Kost geen klap (oude modellen rond de 2000-3000), schrijft niet af, gaat niet kapot en is pleuriszuinig.

Je moet alleen alle vormen van comfort en stijl achter je laten.

Verzekering vervalt direct als je een vrijwaringsbewijs hebt (bewijs van verkoop)

[ Voor 16% gewijzigd door hjkv op 03-05-2019 16:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koektrommeltje
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:43:
Ik zou vanaf september 2019 tot en met februari 2020 een auto nodig hebben om naar mijn werk te gaan. Na deze 6 maanden zou ik een bedrijfswagen krijgen.

Wat zou voor mij het voordeligst uitkomen rekening houdend met dat ik nog geen autoverzekering enzovoort heb?

Ik heb al wat gezocht naar korte termijn leases maar hoe korter de periode, hoe duurder deze blijken te zijn. Zou een tweedehands auto kopen en na zes maanden terug verkopen een betere optie zijn? Hierbij moet ik dan wel nog zelf voor een verzekering kijken, die vermoedelijk enkel op jaar basis zijn?
Inderdaad een auto kopen waar niet veel meer aan af te schrijven is als je die doorverkoopt. Dat kan een auto zijn van 5k die gewild is en die je voor een goede prijs hebt gekocht, maar ook een klein gebakje van 15 jaar oud die maar 750 euro kost en die gewild blijven omdat ze vaak als 2e auto gebruikt worden voor de boodschappen.

Verzekeringen lopen totdat je de auto verkoopt. Als jij m na een half jaar verkoopt, kun je die dus gewoon opzeggen oer direct. Ook als er een minimaal jaarcontract is volgens mij. En anders neem je een verzekering die je op dagbasis kunt opzeggen, die zijn er ook genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar short lease voor korte periode. De auto kost je sowieso € 100 per maand (MRB, verzekering) en daarnaast is het kostenaspect. Wat ga je afschrijven in zes maanden, de tijd en gedoe voor eventueel verkoop etc. Met lease lever je de sleutels in en klaar. Geen gedoe met onderhoud, problemen, etc. Je rijdt een auto naar keuze en zuinig (misschien bespaar je ook in vergelijking met de 2dehands auto).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft het bedrijf, tegen die tijd, geen pool-auto staan waar je in kan rijden? Of via de lease-mij een short-term auto?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
Een Smart. (Ja niet lachen)

Goedkoop, kost geen drol in de verzekering en wegenbelasting en zijn redelijk betrouwbaar.

Hij hoeft niet groot te zijn gezien je hem toch alleen 6 maanden voor werk gebruikt. Daarnaast is die na die 6 maanden waarschijnlijk meer waard bij herverkoop als je hem een keer goed poetst van binnen en buiten.

Andere auto’s waar je aan kunt denken:
Polo 9n, Toyota Starlet, Nissan almera, Citroen C2 etc. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
itsalex schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 05:12:
Je zou kunnen kijken naar short lease voor korte periode. De auto kost je sowieso € 100 per maand (MRB, verzekering) en daarnaast is het kostenaspect. Wat ga je afschrijven in zes maanden, de tijd en gedoe voor eventueel verkoop etc. Met lease lever je de sleutels in en klaar. Geen gedoe met onderhoud, problemen, etc. Je rijdt een auto naar keuze en zuinig (misschien bespaar je ook in vergelijking met de 2dehands auto).
Shortlease is leuk als je per se een nieuwe auto wil rijden dat half jaar, het is wel een dure optie.
Een Aygo kost je €19 per maand aan wegenbelasting en €14 per maand aan verzekering, bij mij op de calculator is dat welgeteld €33. Verder zal je op een oudere wagen relatief weinig afschrijven. Misschien kan je zelfs met een handelaar afspreken dat je een wagen nu voor €1500 koopt en hem voor €1200 mag inleveren binnen het jaar in dezelfde conditie, dan heb je zelfs daar zekerheid over. Als er nieuwe APK op zit en de banden zijn goed, dan heb je er ook echt geen onderhoudskosten aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Niet te vergeten: RUIM. Ik ben 2.05 meter lang en niet smal, en ik zit comfortabel in een Smart.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:36
Budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hjkv schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:45:
Verzekering vervalt direct als je een vrijwaringsbewijs hebt (bewijs van verkoop)
Wel zelf opzeggen, gaat niet automatisch.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 20:32

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Dit. En verwacht aan km's. Geen reiskostenvergoeding?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Inderdaad een tweedehandsje scoren voor weinig. Verzekering is geen probleem, als je de auto verkoopt stopt die gewoon. Eventueel teveel betaalde wegenbelasting krijg je ook terug.

Meest goedkope is een al goedkope auto die verder niet of nauwelijks zal afschrijven in die paar maanden. Rond de 1000 euro kun je een "prima" auto kopen, wel eentje die misschien wel 20 jaar oud is, maar boeiend.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je 19ct per km krijgt kun je waarschijnlijk de kosten eruit halen.

Ik zit momenteel ongeveer in dezelfde situatie.
Ford focus uit 2002 gekocht voor 800 euro. Heeft een jaar apk.
Betaal voor een grotere auto wel iets meer aan wegenbelasting(40) dan zo'n gebakje, en verzekering zou bij 0 schadevrije jaren iets van 60-70 zijn.
Maar een km kost me ongeveer 10-11ct, met een vergoeding van 19ct per km.
Als de banden het zo lang uithouden en ik geen onderhoud pleeg maak ik winst...
Moet je natuurlijk wel nog de vaste lasten af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
.Maarten schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:45:
Een koekblik van 500 euro van Marktplaats met minimaal een half jaar APK. Iets als een Alto, Micra, 106, aygo oid.
Met 1 jaar APK, dan kun je hem met ruim APK verkopen zonder extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
HK reactie

[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 04-05-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Ik heb hetzelfde gedaan vorig jaar had een overbruggings ding swift uit 2000 gekocht, 800€ verzekering 33€ mrb 21€ 2x per maand tanken a 45€

Met reiskosten komen de kosten per maand uit op 20€ :)

Ze gaat nu weg voor een andere permanentere auto

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:46:
Een Aygo kost je €19 per maand aan wegenbelasting en €14 per maand aan verzekering, bij mij op de calculator is dat welgeteld €35.
Bij mij is het opgeteld toch echt 33 euro :+

Ik zou eerst eens met je baas overleggen of er poolauto's beschikbaar zijn. Soms valt er ook nog wat een deal te maken met iemand die uit dienst gaat om het contract op leuke voorwaarden over te nemen.
En anders een goedkoop gebakje van marktplaats dat je na een half jaar weer verkoopt.
Of haal je motorrijbewijs en begin een nieuwe hobby. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:43:

Je geeft echt TE weinig informatie...

hoeveel kilometer ga je per dag rijden?
wat is je budget?
alleen jij gaat erin rijden? nooit vrienden mee nemen ergens heen?

geef daar maar eerst antwoord op (met name de eerste 2 vragen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zoals de TS is, vermoed ik dat je een beginnersrijbewijs hebt en nog niet eerder een auto hebt gehad. Dan raad ik de Suzuki Swift cabriolet (heet soms Geo Metro convertible) aan want:
• Laag gewicht, dus goedkope MRB
• Weinig motorvermogen, dus goedkoop in verzekering
• Tweezitter, dus veel ruimte om te zitten en veel bagageruimte voor een cabrio
• Voorstoel kan verder naar achteren dan bijv. een gemiddelde Toyota
• Cabrio's gaan na de zomer altijd voor een habbekrats weg (rond september)
• Cabrio's worden in het voorjaar weer meer waard (rond februari)
• Verwarming van de Swift voldoet in zoverre dat je gewoon op de snelweg kunt rijden als het vriest (mits windscherm, of goede muts/handschoenen, dus niet en/en).
• Swift is zo'n beetje de allergoedkoopste auto in onderhoud
• Op feestjes hoef je niet zomaar iedereen thuis te brengen, omdat je maximaal een persoon kunt meenemen
• Productiever tijdens werk op dagen dat je met de kap open naar werk rijdt (meer zonlicht).
• Zicht rondom: Met kap open heb je eigenlijk alleen je middenspiegel nodig.

Nadelen:
• Softtop. Auto tordeert dus zoals iedere cabrio.
• Privacy. Met het dak dicht kun je niet zomaar alles roepen, iedereen buiten hoort je.
• Zicht rondom. Met kap dicht heb je je spiegels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
[...]

Shortlease is leuk als je per se een nieuwe auto wil rijden dat half jaar, het is wel een dure optie.
Een Aygo kost je €19 per maand aan wegenbelasting en €14 per maand aan verzekering, bij mij op de calculator is dat welgeteld €33. Verder zal je op een oudere wagen relatief weinig afschrijven. Misschien kan je zelfs met een handelaar afspreken dat je een wagen nu voor €1500 koopt en hem voor €1200 mag inleveren binnen het jaar in dezelfde conditie, dan heb je zelfs daar zekerheid over. Als er nieuwe APK op zit en de banden zijn goed, dan heb je er ook echt geen onderhoudskosten aan.
huh, hoe dan?

hoe kan je maar 14 euro per maand verzekering betalen? :S welke verzekering heb jij?

ik betaal per 3 maanden 62 euro wegenbelasting wat neer komt op ongeveer 30 euro per maand, hoe kom jij op 19 per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

mugenmarco schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:05:
[...]
huh, hoe dan?
ik betaal per 3 maanden 62 euro wegenbelasting wat neer komt op ongeveer 30 euro per maand, hoe kom jij op 19 per maand?
62/3=20,67 per maand, geen 30 ;)

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]

Het hoeft niet eens een nieuwe auto te zijn maar ook tweedehands qua shortlease. Je weet nooit wat voor ellende je koopt van iemand anders en/of je misschien wel langs de weg komt te staan aangezien je ook voor je werk nodig hebt.
Neem een voorbeeld van een Mazda 626. Heel erg betrouwbaar en gaat niets stuk aan maar worden wel te koop gezet, waarom zou je zo'n auto gaan verkopen dan? In de meeste gevallen is er wel wat mee aan de hand.

Ik ben het met je eens dat het een hoop geld is maar het scheelt je een hoop ellende aan de andere kant. Natuurlijk zal een Aygo goedkoop zijn, al koop je een lada bij wijze van spreke. Dat rijdt zelfs met -20 graden nog maar als je zoveel km moet rijden, word je er dan blij van? Onderaan de streep ben je misschien inderdaad zeg maar € 500 armer na een half jaar dus je schrijft sowieso € 100 per maand af, je wegenbelasting/verzekering/klein onderhoud (uitgaande van een auto onder de € 2.000 is het misschien niet instappen en gaan maar misschien dat er een klein onderhoud/banden/remmen of wat dan ook gedaan moet worden) dus ik denk dat je spekkoper bent als het je € 150 kost maar ik zou het ramen naar € 200.
Als je voor die €200 een shortlease gebakje op de koop kan tikken (of misschien iets duurder) en je hebt daarvoor een "nieuwere" auto voor dan zou ik voor die korte termijn er liever voor kiezen want dan heb je geen gezeur aan het einde van de rit met verkoop, het geleur en gesleur met die auto, verborgen gebreken or whatever dan ook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
ResuCigam schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:12:
[...]

62/3=20,67 per maand, geen 30 ;)
haha sorry, zware nacht gehad xD

[ Voor 14% gewijzigd door mugenmarco op 04-05-2019 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:35
Deze ga ik volgen, ben voor stage ook op zoek naar een auto voor een half jaar. Ik krijg 0,19ct per KM maar verzekering is niet te betalen door mijn leeftijd, 120 per maand voor wa met diefstal voor een C1/Aygo/108 met bouwjaar 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
mugenmarco schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:05:
huh, hoe dan?

hoe kan je maar 14 euro per maand verzekering betalen? :S welke verzekering heb jij?

Ik heb gewoon een te koop staande Aygo gezocht en bij Independer mijn gegevens ingevuld. Goedkoopste aanbieding was bijna €14,-. Wegenbelasting voor de wagen is €58 voor 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 06:35
@Woask

WTF, mijn 530d kost minder. volledig casco met SVI, 0 euro eigen risico, verhaalrechtsbijstand, en no-claimeschermer.

[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 04-05-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Hoe ver je gaat rijden is wel de belangrijkste vraag. Korte stukjes kan je met een barrel van 500-600 een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
t_captain schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:50:
@Woask

WTF, mijn 530d kost minder. volledig casco met SVI, 0 euro eigen risico, verhaalrechtsbijstand, en no-claimeschermer.
Jij bent geen 20. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 06:35
Bijna. 18 geloof ik.

In schadevrije jaren geteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Trommelrem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:05:
Zoals de TS is, vermoed ik dat je een beginnersrijbewijs hebt en nog niet eerder een auto hebt gehad. Dan raad ik de Suzuki Swift cabriolet (heet soms Geo Metro convertible) aan want:
• Laag gewicht, dus goedkope MRB
• Weinig motorvermogen, dus goedkoop in verzekering
• Tweezitter, dus veel ruimte om te zitten en veel bagageruimte voor een cabrio
• Voorstoel kan verder naar achteren dan bijv. een gemiddelde Toyota
• Cabrio's gaan na de zomer altijd voor een habbekrats weg (rond september)
• Cabrio's worden in het voorjaar weer meer waard (rond februari)
• Verwarming van de Swift voldoet in zoverre dat je gewoon op de snelweg kunt rijden als het vriest (mits windscherm, of goede muts/handschoenen, dus niet en/en).
• Swift is zo'n beetje de allergoedkoopste auto in onderhoud
• Op feestjes hoef je niet zomaar iedereen thuis te brengen, omdat je maximaal een persoon kunt meenemen
• Productiever tijdens werk op dagen dat je met de kap open naar werk rijdt (meer zonlicht).
• Zicht rondom: Met kap open heb je eigenlijk alleen je middenspiegel nodig.

Nadelen:
• Softtop. Auto tordeert dus zoals iedere cabrio.
• Privacy. Met het dak dicht kun je niet zomaar alles roepen, iedereen buiten hoort je.
• Zicht rondom. Met kap dicht heb je je spiegels nodig.
Mag ik daar nog iets aan toevoegen?
ROEST.
Swiftjes roesten als je in hun algemene richting kijkt, cabrio's nog een keer zo erg (want stofkap leidt altijd nltot vocht in/onder het koetswerk, met name de dorpels).
Een cabrio is super leuk, begrijp me niet verkeerd, maar een Swift is het niet waard, tenzij je groot fan bent en bereid er een paar duizend euro in te steken om hem op te lappen tegen de roest en met een nieuwe kap.

Bron: heb zelf 5 jaar Swift gereden, 7 jaar Suzuki bij elkaar en ben lid van de Suzuki club :+

Je ziet ze niet voor niks bijna nooit meer :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen0s
Woask schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:24:
Deze ga ik volgen, ben voor stage ook op zoek naar een auto voor een half jaar. Ik krijg 0,19ct per KM maar verzekering is niet te betalen door mijn leeftijd, 120 per maand voor wa met diefstal voor een C1/Aygo/108 met bouwjaar 2006.
Waarom zou je een koekblik verzekeren met WA + Diefstal?
Als jij een auto van 500,- tot 2000,- koopt zal er niemand zijn die daar de moeite voor neemt. Tenzij je de sleutels in het contactslot laat zitten.. :+

Maar bij jonge personen is de verzekering het grootste hekelpunt. Zorg dus dat je een kleine auto vind met relatief weinig vermogen. Of zorg ervoor dat je hem op je ouders naam kan verzekeren met jou als 2e bestuurder, als je ouders dat zien zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:35
koen0s schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:10:
[...]
Als jij een auto van 500,- tot 2000,- koopt zal er niemand zijn die daar de moeite voor neemt. Tenzij je de sleutels in het contactslot laat zitten.. :+
Omdat diefstal verzekeren maar 4 euro extra kost, wat peanuts is op een bedrag van €120. Ik ben inderdaad 20, wel heb ik een schadevrij jaar door mijn motor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koen0s
Woask schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Omdat diefstal verzekeren maar 4 euro extra kost, wat peanuts is op een bedrag van €120. Ik ben inderdaad 20, wel heb ik een schadevrij jaar door mijn motor.
Als je al een motorrijbewijs heb zou ik sowieso geen auto aanschaffen voor stage. Investeer in handvatverwarming en een goede motorjas en kachel gewoon 6 maandjes door.

Tevens is 6x4 toch weer een halve tank benzine. Je betaald letterlijk voor iets dat je niet gaat gebruiken.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Wintervacht schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:10:
[...]

ROEST.
Swiftjes roesten als je in hun algemene richting kijkt, cabrio's nog een keer zo erg (want stofkap leidt altijd nltot vocht in/onder het koetswerk, met name de dorpels).
Een cabrio is super leuk, begrijp me niet verkeerd, maar een Swift is het niet waard, tenzij je groot fan bent en bereid er een paar duizend euro in te steken om hem op te lappen tegen de roest en met een nieuwe kap.

Bron: heb zelf 5 jaar Swift gereden, 7 jaar Suzuki bij elkaar en ben lid van de Suzuki club :+

Je ziet ze niet voor niks bijna nooit meer :+
Swiftjes uit 89-2001 sowieso ja :) motorische beresterk en onverwoestbaar en inderdaad laag in onderhoud, maar ze kunnen onder je kont wegroesten. Alhoewel moet ik zeggen het temp Swiftje wat ik nu heb erg netjes zeker op de dragende delen en dorpels.

Met een cabrio is het ook het mooiste om hem binnen te stallen of inderdaad wachten tot het droog is dan het dak droog maken en dan een hoes erover of iets dergelijks

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
[...]Waarom zou je een koekblik verzekeren met WA + Diefstal?
En dan nog...
Tot voor enkele weken geleden reed ik met een Citoën Saxo van 2002.
Ik deed die wagen zelden op slot. Ik heb zelfs 2 keer de wagen op de parking van een supermarkt laten staan terwijl ik ging winkelen met de sleutel in het kofferslot. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ElMacaroni schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Dit. En verwacht aan km's. Geen reiskostenvergoeding?
70 km per dag, dit wordt voor ong de helft terug betaald dacht ik.

En voor de rest, zo goedkoop mogelijk, het moet gewoon kunnen rijden voor 6 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Als je zo'n goedkoop autotje neemt laat hem wel even goed nakijken voor of na aankoop. Mijn vorige auto bleek uiteindelijk doorgeroeste remleidingen te hebben. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er weinig dingen enger zijn als op je rempedaal trappen zonder enig effect.
[...]

Bij mij is er voor de deur weldegelijk in zo'n autotje ingebroken...

...Omdat ie dubbelgeparkeerd stond voor de nieuwe polo en volvo c70 die ze voor meer dan 5 meter mee namen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 10:59
Gewoon een goedkope auto van Marktplaats halen met een laag gewicht en een jaar APK. Zelf heb ik veel plezier gehad van een Nissan Almera (2002), kost geen drol in aanschaf, mrb en verzekering. Na een half jaar goedkoop verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:19

Wvr

ga naar een auto sloop bij jou in de buurt en vraag of ze nog goedkoop een auto hebben met APK voor 6 tot 8 maand(APK wil niet zeggen dat die het ook zo lang volhoud en dan het ook een goede auto is) met een beetje gelukt koop je daar een goede auto en kan je die later ook weer door verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wvr schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:44:
ga naar een auto sloop bij jou in de buurt en vraag of ze nog goedkoop een auto hebben met APK voor 6 tot 8 maand(APK wil niet zeggen dat die het ook zo lang volhoud en dan het ook een goede auto is) met een beetje gelukt koop je daar een goede auto en kan je die later ook weer door verkopen.
Goede auto's met nog bijna een jaar APK gaan over het algemeen niet naar de sloop, want die hebben nog een handelswaarde.

Ik heb vorig jaar snel een goedkope tijdelijke auto gekocht. Had voor 900 euro een Toyota Corolla gekocht bij een garage (330.000 km op de teller) met nieuwe APK, ruim een half jaar in gereden, en uiteindelijk weer voor voor 600 euro verkocht.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
itsalex schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Je weet ook nooit wat voor een ellende je meekrijgt als je een nieuwe of gebruikte auto in de shortlease koopt. Ook die komen nog weleens met pech aan de kant komen te staan.

Nieuw of tweedehands. Een garantie dat je er niet mee langs de kant komt te staan krijg je bij geen enkele auto.
Apart. Er gaat niets aan stuk, maar ze worden wel verkocht. En dan moet!!!! er wel wat mee aan de hand zijn. Wat een lulkoek! Eerst gaat er niets aan stuk maar bij verkoop zijn ze dat opeens wel?

De een heeft een andere auto nodig omdat ie meer gaat rijden, de ander vanwege gezinsuitbreiding en weer een andere omdat ie last heeft van hormonen en niet wil onderdoen voor zn buurman die ook een nieuwe auto heeft gekocht. Zoveel mensen, zoveel redenen tot verkoop. Natuurlijk zijn er mensen die dr auto verkopen omdat er kosten aan zitten te komen, maar genoeg mensen willen gewoon wat anders zonder dat de auto kapot is.
Ik ben het met je eens dat het een hoop geld is maar het scheelt je een hoop ellende aan de andere kant.
Wederom lulkoek. Het kan een hoop ellende schelen. Als je pech hebt.. maar het kan ook een berg voordeel opleveren. Een en ander afhankelijk van wat je hebt gekocht en waarvoor je het weer kan doorverkopen.

Laten we gewoon stellen, dat ie de voor- en nadelen moet afwegen en de vraag gesteld wat zijn voorkeur is. Een stukje zekerheid (shortlease, evt onderhoudskosten ed. voor rekening van verhuurder) of een stukje onzekerheid (eigen auto incl. daarbijkomende kosten voor eigen rekening).
Natuurlijk zal een Aygo goedkoop zijn, al koop je een lada bij wijze van spreke. Dat rijdt zelfs met -20 graden nog maar als je zoveel km moet rijden, word je er dan blij van? Onderaan de streep ben je misschien inderdaad zeg maar € 500 armer na een half jaar dus je schrijft sowieso € 100 per maand af, je wegenbelasting/verzekering/klein onderhoud (uitgaande van een auto onder de € 2.000 is het misschien niet instappen en gaan maar misschien dat er een klein onderhoud/banden/remmen of wat dan ook gedaan moet worden) dus ik denk dat je spekkoper bent als het je € 150 kost maar ik zou het ramen naar € 200.
En hier zou ie dus naar moeten kijken. Kijken wat het 'm waard is en wat de mogelijkheden zijn voor shortlease. Maar dat gezeik dat tweedehands auto's altijd wat mankeren, da's gewoon lulkoek.

Je moet alleen niet de eerste de beste auto kopen, maar goed je huiswerk doen en net even wat verder kijken dan je neus lang is. Of die auto nou een maand oud is, of 16 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door koektrommeltje op 04-05-2019 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
koen0s schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:22:
[...]

Als je al een motorrijbewijs heb zou ik sowieso geen auto aanschaffen voor stage. Investeer in handvatverwarming en een goede motorjas en kachel gewoon 6 maandjes door.

Tevens is 6x4 toch weer een halve tank benzine. Je betaald letterlijk voor iets dat je niet gaat gebruiken.. |:(
hij noemt het WA+diefstal maar officieel heet het WA +beperkt casco, waardoor ook ruitschade, inbraak, aanrijding met dieren en nog wat dingetjes gedekt zijn. Klein verschilletje, dus die 24 euro kan best weleens goed besteed zijn en de overweging waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wintervacht schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:10:
[...]

ROEST.
In de garage parkeren.
Wat kost het lassen en spuiten van een Swift nou. Aanzienlijk minder dan een andere auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Juup schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Wel zelf opzeggen, gaat niet automatisch.
Ik dacht van wel, en kwam er na enkele maanden pas achter dat ik dubbel betaalde. Heb wel netjes alles teruggekregen. In het contract staat ook dat het ontbonden wordt bij verkoop, vermoedelijk zodat de verzekeraar geen verplichtingen heeft naar de nieuwe eigenaar.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Pagina: 1