Printer weigert PDFs te printen vanaf 1 laptop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vader heeft een laptop (Acer van een klein jaartje oud, draait gewoon Windows 10 en loopt verder als een zonnetje). Als hij op zijn laptop echter probeert om een PDF bestand of te drukken op zijn printer (een HP Envy 5540, via WIFI verbonden) dan drukt de printer niets af. De printopdracht verdwijnt gewoon zonder een foutmelding. Foto's, webpagina;s, word en excelbestanden worden zonder probleem afgedrukt dus de printer en de verbinding werkt verder wel.

Wanneer ik mijn laptop met zijn netwerk en printer verbindt en hetzelfde PDF bestand afdruk komt deze ook zonder probleem uit de printer.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe het te verhelpen is? Updates op beide apparaten zijn gedaan, printer opnieuw installeren, rebooten etc natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Aangezien andere types bestanden wél gewoon afgedrukt kunnen worden, zou ik denken dat het ligt aan het programma waarmee je de PDFs bekijkt. Welk programma is het en gebruikt jij op jouw laptop dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wat Maukie zegt: afdrukken als afbeelding.

Indien je Adobe Reader of Adobe Acrobat (Professional) gebruikt: download Foxit Reader en probeer het daar eens mee.

Standaard opent Windows 10 tegenwoordig volgens mij PDFs met Edge. Printen vanuit Edge is een groot drama. Installeer Adobe Reader of Foxit Reader en ken deze toe als standaard viewer voor PDF en print vanuit daar. Laat Edge links liggen.