Er blijken dus verschillende versie's van de abit kt7a rond tegaan alleen wil ik weten hoe je dit kunt zien dit inverband met bios updates de nieuwste bios 3n is version 1.3 ONLY!!!
zover ik weet staat bij abit de versie op een sticker die op het ISA slot zit, alleen moeilijk te zien als je mobo ingebouwd is
Verwijderd
De nieuwste bios is niet langer 3N , kijk maar eens op http://www.icronticforums.com
[BIOS 49b01 ofzo heet het, het nieuwe eraan is SCSI Tekram controller support]
De revisie van je moederbord zal wel op een sticker bij het ISA slot staan, zoals gebruikelijk
[BIOS 49b01 ofzo heet het, het nieuwe eraan is SCSI Tekram controller support]
De revisie van je moederbord zal wel op een sticker bij het ISA slot staan, zoals gebruikelijk
Dan hebben ze bij FunPrice nog oude mobo's liggen, ik heb dus 2 weken geleden ene mobo gekocht bij FP (KT7A) en op het witte stikkertje staat 1.0.. verrot..
Verwijderd
ik heb er gisteren eentje bij funprive gekocht
en ik zie helemaal niks op me ISA slotje staan
dus ik weet megod niet welke ik bezit ..
en ik zie helemaal niks op me ISA slotje staan
dus ik weet megod niet welke ik bezit ..
Hoe ziet zo'n sticker er dan uit? ondanks dat er 1.3 opstaat? want ik heb op me mobo een sticker -> aka barcode en helemaal op het eind staat dit: 1.0
Nou kan dat een loze kreet zijn maar voor het zelfde geldt betekend dat dat mijn versie is.
Nou kan dat een loze kreet zijn maar voor het zelfde geldt betekend dat dat mijn versie is.
39
Bij mij staat er dus niet het type boven op dat stikkertje.. bij mij staat er aan de rand van het MOBO een stikker met streepjes code en daar staat alleen v1.0 niet met KT7A ervoor ofzo.. er staat op een stikkertje naast dat andere stikkertje op het isa slot daar staat alleen
KT7ATGO11131.... iemand?
KT7ATGO11131.... iemand?
Verwijderd
das bij mij ook, maar ik neem niet aan dat dat het rev nummer is ..
want dat zou betekenen een nieuw bord die ik net 1 dag bezit ..
ver 1.0 zou zijn..
nou dan ga ik er morgen nog mee terug bij Funprice want wou ondersteuning voor de XP omdak die binnekort krijg .. en dan kan ik hem zo nog niet gebruiken .. maar 1 troost ..
zonder bios Update kan men de XP versies ook wel draaien op deze ver 1.0 en 1.2 serie ..
want bij instaleren dan weet je dat je dan bij voorkeur meteen je spanning moet checken ..
gezien de XP op 1.75 draait ..
want dat zou betekenen een nieuw bord die ik net 1 dag bezit ..
ver 1.0 zou zijn..
nou dan ga ik er morgen nog mee terug bij Funprice want wou ondersteuning voor de XP omdak die binnekort krijg .. en dan kan ik hem zo nog niet gebruiken .. maar 1 troost ..
zonder bios Update kan men de XP versies ook wel draaien op deze ver 1.0 en 1.2 serie ..
want bij instaleren dan weet je dat je dan bij voorkeur meteen je spanning moet checken ..
gezien de XP op 1.75 draait ..
thnx, zelf heb ik versie 1.1Op zondag 14 oktober 2001 22:43 schreef johannusm het volgende:
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/mb/check.htm
Kijk hier maar ..
39
Verwijderd
Je bent niet de enige 
Iedergeval voor gene die ut niet vertrouwen ..
Probeer je bios te updaten met die nieuwe update ..
als je runme.bat gebruikt .. en je kom;t dan dus in de flashtool zelf ..
dan checkt ie je Bios versie eerst ..
en dan als je dus geen ver 1.3 heb geeft ie een melding en stopt ie
heb je wel versie 1.3 dan gaat ie door natuurlijk
Iedergeval voor gene die ut niet vertrouwen ..
Probeer je bios te updaten met die nieuwe update ..
als je runme.bat gebruikt .. en je kom;t dan dus in de flashtool zelf ..
dan checkt ie je Bios versie eerst ..
en dan als je dus geen ver 1.3 heb geeft ie een melding en stopt ie
heb je wel versie 1.3 dan gaat ie door natuurlijk
Verwijderd
Tja, alleen een 1.3 Mobo is met een bios-update compatible te maken met de Athlon/Duron XP-tjes.
normaal wel, maar in dit geval nietOp maandag 15 oktober 2001 00:23 schreef SuB het volgende:
abit roelz hoor ik hier altijd =]
Ach we wachten nog even af, misschien gaat toch iemand het testen of hij heel misschien toch wel werkt op een abit kt7a
39
* jhead22 heeft ook een week geleden een abit kt7a bij funprice gekocht.
Is dus ook geen versie 1.3
Grrrr...
Ik hoop maar dat XP straks ook past op 1.0 1.1 en 1.2 anders gaat ik
Is dus ook geen versie 1.3
Ik hoop maar dat XP straks ook past op 1.0 1.1 en 1.2 anders gaat ik
Verwijderd
jongens, als iemand weet waar de v1.3 te koop is he, METEEM zeggen....
jongens, als iemand weet waar de v1.3 te koop is he, METEEM zeggen....
Ik kom er net achter dat ik revisie 1.00 heb
Ding is 4 maanden oud 
Maar weet iemand of je er nu ook echt geen nieuwe AMD processoren in kan doen? (en dat het dan wel werkt)
Maar weet iemand of je er nu ook echt geen nieuwe AMD processoren in kan doen? (en dat het dan wel werkt)
Verwijderd
Tegen de tijd dat je de cpu die d'r nu op zit wilt vervangen voor een xp is er zeer waarschijnlijk al een veel sneller type in omloop. Bij mij is t tot nu toe nog zo geweest: nieuwe cpu=niew mobo=nieuw RAM.
Kortom t maakt mij geen moer uit.
Kortom t maakt mij geen moer uit.
Ja, als ik een nieuw systeem zou kopen zou het me ook niets uitmaken. Maar, omdat AMD al heel vroeg gezegd heeft dat de socket A processor nog ver gebruikt zou worden ben ik er bij aankoop van mijn (toen nog 450 gulden kostende) moederbord van uit gegaan dat die "nieuwe" AMD processoren zonder problemen op een socket A mobo zouden passen.
Ik moet daarom ook zeggen dat ik het een behoorlijke kutstreek vind van ABIT dat ze de KT7A in verschillende revisies hebben uitgebracht terwijl je als consument "gewoon" een KT7A koopt. Kom je dan 2 maanden na aankoop erachter dat je de nieuwste bios niet meer kan flashen. Kom je er 4 maanden later achter dat je mobo dus officieel geen nieuwe Proc's ondersteund. Dan moet ik toch zeggen dat me dat heel erg tegen valt.
Ik moet zeggen, dat als blijkt dat de AthlonXP echt niet past op mijn mobo, dat ABIT dan een klant verloren heeft. Die via chipset op het KT7A ben ik helemaal niet tevreden mee en dan geven ze je nog een trap na door de verschillende revisies van een mobo niet gelijk te behandelen.
zo... even uitrazen
Ik moet daarom ook zeggen dat ik het een behoorlijke kutstreek vind van ABIT dat ze de KT7A in verschillende revisies hebben uitgebracht terwijl je als consument "gewoon" een KT7A koopt. Kom je dan 2 maanden na aankoop erachter dat je de nieuwste bios niet meer kan flashen. Kom je er 4 maanden later achter dat je mobo dus officieel geen nieuwe Proc's ondersteund. Dan moet ik toch zeggen dat me dat heel erg tegen valt.
Ik moet zeggen, dat als blijkt dat de AthlonXP echt niet past op mijn mobo, dat ABIT dan een klant verloren heeft. Die via chipset op het KT7A ben ik helemaal niet tevreden mee en dan geven ze je nog een trap na door de verschillende revisies van een mobo niet gelijk te behandelen.
zo... even uitrazen
Verwijderd
Probeer anders eens contact op te nemen met abit. Ze zitten in Venlo geloof ik. Kijken wat ze zeggen. Misschien kun je m ruilen? Dat zou ik toch wel service vinden.
Verwijderd
Well verrot dus, ik heb ongeveer 3 maand geleden een KT7-A RAID gehaald bij funprice. Balen balen balen!!!
Als je trouwens je mobo er niet uit wil halen maar toch snel wil zien wat voor revisie je hebt, mischien helpt een spiegeltje en een zaklampje?
Als je trouwens je mobo er niet uit wil halen maar toch snel wil zien wat voor revisie je hebt, mischien helpt een spiegeltje en een zaklampje?
wat ik bergepen heb (gelezen vandaag in de news bij de test AMD XP
is dat de XP ook werkt op een KT133 chipset (alleen fsb 200mhz) dus moet hij ook op een KT133A draaien op de juist snelheid alleen dat de SSE instructie het niet doen (hoogstwaarschijnlijk heb je daar dan die 1.3 versie + bios update voor nodig
(of leest iemand het anders
is dat de XP ook werkt op een KT133 chipset (alleen fsb 200mhz) dus moet hij ook op een KT133A draaien op de juist snelheid alleen dat de SSE instructie het niet doen (hoogstwaarschijnlijk heb je daar dan die 1.3 versie + bios update voor nodig
(of leest iemand het anders
Haalt de AMDXP daar (de SSE) niet zijn grootste snelheidswinst uit t.o.v. de thunderbird ?
niet alleen SSE is extra
er zit ook meer cache op en dataprefatch(als je het zo schrijft;)
deze helpen ook erg mee in de extra preformance zijn nog 2 nieuwe extra's (maar die weet ik niet uit mijn hoofd
er zit ook meer cache op en dataprefatch(als je het zo schrijft;)
deze helpen ook erg mee in de extra preformance zijn nog 2 nieuwe extra's (maar die weet ik niet uit mijn hoofd
/me leest net dit en kijkt ff in zijn mobo.
ziet dat ik wel 1.3 heb. Geimporteert van uit duitsland
ziet dat ik wel 1.3 heb. Geimporteert van uit duitsland
Ook handig.
Ik heb dit stikkertje wel maar er staat helemaal niks boven, er staat dus ook niet op welke versie het is.

Ah, gevonden..stond op een ander stikkertje (links naast de bios, ook op dit plaatje te zien)
ik heb versie 1.1
Ik heb dit stikkertje wel maar er staat helemaal niks boven, er staat dus ook niet op welke versie het is.

Ah, gevonden..stond op een ander stikkertje (links naast de bios, ook op dit plaatje te zien)
ik heb versie 1.1
Niet?
[Specs]
Pagina: 1