Toen mijn vlonder vervangen werd leek het mij wel een leuk idee om onder
de traptreden led (RGBWW) strips op te hangen, dus beetje rondgekeken en vanwege
de prijs gekozen voor “Chinese” IP65 led strips (4 stuks van 5 meter).
Apparatuur:
- Fibaro RGBW controller.
- 300W GLP voeding 24V/IP67
- 24V RGBW led strips uit China.
- Alu led profielen
- Geen stekkers, alle draden zijn gesoldeerd en geïsoleerd met een krimpkous.
Het probleem is nu dat de led strips regelmatig kortsluiting lijken te maken, bij poging 1
gingen alle kleuren tegelijk branden m.u.v. van blauw. Kortsluiting dus, met de multimeter
was ook duidelijk een kortsluiting te meten tussen de kanalen. Ik heb dit kunnen terugleiden
naar 1 ledstrip, dus ledstrip eruit nieuwe erin.
Toen begon het volgende probleem, alle kleuren werkten m.u.v. van blauw..
deze maakte kortsluiting met de GND.
Heeft iemand een idee waarom deze led strips steeds kortsluiting lijken te maken?
Er stond wel een opmerking bij de profielen, namelijk:
LET OP: Dit led strip profiel is niet geschikt voor alle waterdichte LED STRIPS en alle 220V led strips.
Zouden ze kortsluiting kunnen maken met de (aluminium) profielen of zijn de led strips gewoon van
slechte kwaliteit? Iemand ervaring of een idee hierover?
de traptreden led (RGBWW) strips op te hangen, dus beetje rondgekeken en vanwege
de prijs gekozen voor “Chinese” IP65 led strips (4 stuks van 5 meter).
Apparatuur:
- Fibaro RGBW controller.
- 300W GLP voeding 24V/IP67
- 24V RGBW led strips uit China.
- Alu led profielen
- Geen stekkers, alle draden zijn gesoldeerd en geïsoleerd met een krimpkous.
Het probleem is nu dat de led strips regelmatig kortsluiting lijken te maken, bij poging 1
gingen alle kleuren tegelijk branden m.u.v. van blauw. Kortsluiting dus, met de multimeter
was ook duidelijk een kortsluiting te meten tussen de kanalen. Ik heb dit kunnen terugleiden
naar 1 ledstrip, dus ledstrip eruit nieuwe erin.
Toen begon het volgende probleem, alle kleuren werkten m.u.v. van blauw..
deze maakte kortsluiting met de GND.
Heeft iemand een idee waarom deze led strips steeds kortsluiting lijken te maken?
Er stond wel een opmerking bij de profielen, namelijk:
LET OP: Dit led strip profiel is niet geschikt voor alle waterdichte LED STRIPS en alle 220V led strips.
Zouden ze kortsluiting kunnen maken met de (aluminium) profielen of zijn de led strips gewoon van
slechte kwaliteit? Iemand ervaring of een idee hierover?