Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
4 a 5 jaar geleden heb ik een nieuwe setup gebouwd. Echter is deze niet echt geschikt meer om de huidige en toekomstige games op een high (laat staan Ultra) setting te draaien. Ik twijfel of het handig is mijn huidige setup te upgraden met een nieuwe GPU of dat ik een compleet systeem moet aanschaffen i.v.m. bottlenecks of iets dergelijks.
Verder klooi ik wat aan met Unity en ben ik programmeur van beroep wat ik dus ook doe op mijn PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1600 a 1700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Huidige setup:
CPU: Intel® Core i7-4770K
MOBO: ASUS Maximus VII Hero,
PSU: Aerocool Strike-X 800W
GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB .
RAM: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL
SSD: Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB
HDD: Seagate Barracuda 7200 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals eerder vermeld twijfel ik aan een upgrade van mijn huidige setup.
Ik wil zelf voor de RTX 2070 gaan als een upgrade mogelijk is met mijn systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voorkeur gaat uit naar Intel in combinatie met een Nvidia GPU. Ik heb hier altijd goede ervaringen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Games minimaal op het een na hoogste kwaliteitssetting kunnen spelen zonder lag. Ik vind beeldkwaliteit belangrijk in games.
Ga je overklokken?
Nee.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Zou graag weer wat meer performance halen uit games
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop goed advies te kunnen krijgen of mijn plan opgaat of dat ik een nieuw systeem moet gaan bestellen.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
4 a 5 jaar geleden heb ik een nieuwe setup gebouwd. Echter is deze niet echt geschikt meer om de huidige en toekomstige games op een high (laat staan Ultra) setting te draaien. Ik twijfel of het handig is mijn huidige setup te upgraden met een nieuwe GPU of dat ik een compleet systeem moet aanschaffen i.v.m. bottlenecks of iets dergelijks.
Verder klooi ik wat aan met Unity en ben ik programmeur van beroep wat ik dus ook doe op mijn PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1600 a 1700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Huidige setup:
CPU: Intel® Core i7-4770K
MOBO: ASUS Maximus VII Hero,
PSU: Aerocool Strike-X 800W
GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB .
RAM: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL
SSD: Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB
HDD: Seagate Barracuda 7200 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals eerder vermeld twijfel ik aan een upgrade van mijn huidige setup.
Ik wil zelf voor de RTX 2070 gaan als een upgrade mogelijk is met mijn systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voorkeur gaat uit naar Intel in combinatie met een Nvidia GPU. Ik heb hier altijd goede ervaringen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Games minimaal op het een na hoogste kwaliteitssetting kunnen spelen zonder lag. Ik vind beeldkwaliteit belangrijk in games.
Ga je overklokken?
Nee.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Zou graag weer wat meer performance halen uit games
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop goed advies te kunnen krijgen of mijn plan opgaat of dat ik een nieuw systeem moet gaan bestellen.