Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GPU upgrade of een hele nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theboss100
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 09:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

4 a 5 jaar geleden heb ik een nieuwe setup gebouwd. Echter is deze niet echt geschikt meer om de huidige en toekomstige games op een high (laat staan Ultra) setting te draaien. Ik twijfel of het handig is mijn huidige setup te upgraden met een nieuwe GPU of dat ik een compleet systeem moet aanschaffen i.v.m. bottlenecks of iets dergelijks.

Verder klooi ik wat aan met Unity en ben ik programmeur van beroep wat ik dus ook doe op mijn PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1600 a 1700 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Huidige setup:

CPU: Intel® Core i7-4770K
MOBO: ASUS Maximus VII Hero,
PSU: Aerocool Strike-X 800W
GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB .
RAM: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL
SSD: Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB
HDD: Seagate Barracuda 7200 1TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Zoals eerder vermeld twijfel ik aan een upgrade van mijn huidige setup.

Ik wil zelf voor de RTX 2070 gaan als een upgrade mogelijk is met mijn systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Voorkeur gaat uit naar Intel in combinatie met een Nvidia GPU. Ik heb hier altijd goede ervaringen mee gehad.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Games minimaal op het een na hoogste kwaliteitssetting kunnen spelen zonder lag. Ik vind beeldkwaliteit belangrijk in games.

Ga je overklokken?
Nee.

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Zou graag weer wat meer performance halen uit games :)

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop goed advies te kunnen krijgen of mijn plan opgaat of dat ik een nieuw systeem moet gaan bestellen. :)

Beste antwoord (via theboss100 op 04-05-2019 14:34)

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:05
Vidra schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Daarnaast is een RTX 2070 een overkill voor iemand die op 1080p speelt;
Tja dat was een high end kaart in 2013 ook maar games worden zwaarder en zwaarder dus als je wat futureproofing wil is het de enige slimme keuze.

@TS ik zou gewoon lekker een nieuwe GPU erin proppen en verder sparen voor de rest van de rig.
Als je vervolgens de rest van de rig upgrade over een jaar (of 2) dan haal je ook weer meer prestatie uit je GPU.
Door nu alleen je GPU te vervangen haal je al 2,5x zoveel fps een mega sprong dus en de meest slimme en kosten effectieve keuze die je nu kan maken.

Verder kan je als je cooler en dus cpu temps het toelaten nog even je bios induiken en MCE aanzetten dit is een behoorlijk grote en totaal veilige overclock die behoorlijk wat prestatiewinst oplevert.
En anders kan je nog eventueel een betere cpu koeler aanschaffen en het aanzetten. iets als een pricewatch: be quiet! Dark Rock 4 of een nog betere en die kan je vervolgens gewoon meenemen naar een nieuwe build in een jaar of 2.

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
https://nl.hardware.info/...-vs-coffee-lake-a-ryzen-2
Die CPU lijkt nog wel goed mee te komen, als de voeding goed is, kan je gewoon die 2070 inpluggen en kijken hoe het gaat.
Welke resolutie en fps wil je?

• theboss100
SpeedQber schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:30:
https://nl.hardware.info/...-vs-coffee-lake-a-ryzen-2
Die CPU lijkt nog wel goed mee te komen, als de voeding goed is, kan je gewoon die 2070 inpluggen en kijken hoe het gaat.
Welke resolutie en fps wil je?
Thanks! :)

Momenteel speel ik nog op 1080p maar wil uiteraard naar 4k. 30 FPS is voor mij voldoende al speelt 60 ook lekker :p

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Voor 30-60 fps is die CPU zeker nog voldoende, behalve misschien in Battlefield V.
Ik vraag me wel af of die 2070 sterk genoeg is, maar als 30 fps voldoende is misschien wel.
Heb je een monitor met Gsync?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

theboss100 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Thanks! :)

Momenteel speel ik nog op 1080p maar wil uiteraard naar 4k. 30 FPS is voor mij voldoende al speelt 60 ook lekker :p
Daarnaast is een RTX 2070 een overkill voor iemand die op 1080p speelt; een pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC of zelfs een pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Ti Armor 6G OC zijn prima voor dit doel. :+

Echter als je binnenkort op 1440p wilt gaan spelen is een RTX 2070 prima.

Gamen op 4k wil je echt nog niet op dit moment. Zelfs een RTX 2080 Ti heeft in sommige games zoals BFV hier moeite mee om fatsoenlijke framerates te produceren (met hoge settings). En als je gaat downscalen op een 4k monitor dan ga je terug naar 1080p en niet naar 1440p (dat is niet mooi op een 4k scherm).

Op 4K gamen zal iets zijn voor de toekomst met de nieuwe generatie videokaarten. :+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • Beste antwoord

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:05
Vidra schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Daarnaast is een RTX 2070 een overkill voor iemand die op 1080p speelt;
Tja dat was een high end kaart in 2013 ook maar games worden zwaarder en zwaarder dus als je wat futureproofing wil is het de enige slimme keuze.

@TS ik zou gewoon lekker een nieuwe GPU erin proppen en verder sparen voor de rest van de rig.
Als je vervolgens de rest van de rig upgrade over een jaar (of 2) dan haal je ook weer meer prestatie uit je GPU.
Door nu alleen je GPU te vervangen haal je al 2,5x zoveel fps een mega sprong dus en de meest slimme en kosten effectieve keuze die je nu kan maken.

Verder kan je als je cooler en dus cpu temps het toelaten nog even je bios induiken en MCE aanzetten dit is een behoorlijk grote en totaal veilige overclock die behoorlijk wat prestatiewinst oplevert.
En anders kan je nog eventueel een betere cpu koeler aanschaffen en het aanzetten. iets als een pricewatch: be quiet! Dark Rock 4 of een nog betere en die kan je vervolgens gewoon meenemen naar een nieuwe build in een jaar of 2.

• theboss100
Thanks voor alle reacties! Ik ga voor de GPU upgrade! :)
Pagina: 1