Sonos vervanger ivm wegvallen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een goede vervanger voor mijn huidige Sonos Play 1 systeem. Het probleem is dat de muziek vaak wegvalt en dat de service van Sonos om bij te huilen is. Ik lees meerdere mensen met verbindings problemen bij Sonos ben gelukkig niet de enige. Huidige netwerk is volledig opgewaardeerd naar een router van Draytek met daarbij Accespoints van Ruckus... dus niet het goedkope huis tuin en keuken apparatuur. Het liefst wil ik toch voor draadloos gaan en via een app te bedienen, maar alle opties zijn welkom als het maar stabiel is en makkelijk te bedienen. We maken veel gebruik van Spotify en online radio zenders

Wat is je budget?
Dit is moeilijk uit te leggen want ik weet kwaliteit kost geld, maar ik weet ook dat er veel mensen goede ervaringen hebben met goedkopere spullen in deze producten range..

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Prioriteit is radio luisteren, Spotify luisteren indien mogelijk misschien de tv er op aan sluiten, maar die zit momenteel nog via een versterker aangesloten.

Welke vragen heb je hier nog over?
.

Gadget Freak

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Is een Bluesound Node (2) iets voor je?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Wintervacht schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:41:
Is een Bluesound Node (2) iets voor je?
Die is niet echt vergelijkbaar, bij de Node (2) heb je nog een versterker + speakers nodig, bij een powernode alleen nog speakers.

De directe tegenhanger voor de Sonos Play 1 is de pricewatch: Bluesound Pulse Flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
Hoe zit het met de storingsfactor bij Bluesound ?
Lees heel wat reviews, maar kan weinig vinden mbt draadloze verbinding van de boxen.

[ Voor 46% gewijzigd door magier76 op 04-05-2019 09:50 ]

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
Na heel wat contact tussen Sonos en mij ben ik zelf aan de sleutel gegaan.
Een apart WiFi netwerk gecreëerd voor Sonos en nu maar hopen dat het probleem zich niet meer voort gaat doen.
Blijkbaar heeft Sonos zeer veel hinder van interference en hierdoor buffer problemen.
In de hoop dat het zo opgelost gaat zijn anders denk ik dat ik eens verder op onderzoek uit moet naar bv de Bluesound of iets dergelijks.

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
magier76 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:29:
Hoe zit het met de storingsfactor bij Bluesound ?
Lees heel wat reviews, maar kan weinig vinden mbt draadloze verbinding van de boxen.
Mijn powernode 2 stopt heel soms met spelen van internet radio (niet van andere bronnen), wanneer mijn vriendin hem heeft aangezet en ik daarna met mijn telefoon de kamer binnenkomt, maar dat kan ik op 1 hand tellen afgelopen half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:16
magier76 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:17:
Na heel wat contact tussen Sonos en mij ben ik zelf aan de sleutel gegaan.
Een apart WiFi netwerk gecreëerd voor Sonos en nu maar hopen dat het probleem zich niet meer voort gaat doen.
Gebruik je je eigen WiFi of SonosNET? Als je tenminste 1 Sonos bedraad aansluit creeert hij zijn eigen netwerk. Het wil ook weleens helpen het kanaal van SonosNET (dus niet je WiFi) aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:43
magier76 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:38:

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Prioriteit is radio luisteren, Spotify luisteren indien mogelijk misschien de tv er op aan sluiten,
Dit was voor mijn ook een prio toen ik de BOSE SoundTouch 20 III zwart kocht. O+

Ik was om nu al 3 jaar in huis en radio met knoppen is ideaal! & leuke prijs :) , Spotify voorkeur op het apparaat, app werkt super , en aansluiting voor de tv..

[ Voor 8% gewijzigd door Nick25 op 11-05-2019 15:20 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miracledrug
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-01 09:01
Heb zelf een Riva Arena, lijkt qua design erg op een Sonos, en heeft chromecast, airplay, spotify connect, aux en bluetooth, erg handig apparaat en klinkt ook erg lekker voor zn formaat. Kan hem ook aansluiten op een multiroomsetup met mn andere chromecasts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
Oke de beslissing is in ieder geval gevallen dat Sonos eruit gaat.
Heb jullie bovenstaande gegevens ook eens opgezocht, maar alles is toch draadloos.
Ik ben bang dat er via mijn buren flinke stoorzenders zitten.

Nu dus eens kijken of er oplossingen zijn die gewoon met een utp kabel hun streaming kunnen krijgen.
Sonos heeft wel LAN poorten maar gebruiken deze niet om een stabiele verbinding te creëeren.

Dus mochten jullie hiervoor iets weten hoor ik het graag.

Gadget Freak

Pagina: 1