Windows accepteert wachtwoord niet na slaapstand.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:11
Mijn vraag:

Ik heb af en toe een vreemde bug als ik mijn laptop met Windows 10 uit slaapstand wil halen.
Bij het inloggen vul ik mijn wachtwoord in, druk enter, en krijg de melding "Onjuist wachtwoord", met mijn beveiligingshint om het nog een keer te proberen. Dit doe ik meerdere malen, maar kom er gewoon niet in.

Caps Lock staat niet aan (lichtje gaat branden op laptop en Windows meldt dat ook). De computer geforceerd uitschakelen (powerknop indrukken) en herstarten werkt, en kom in Windows met hetzelfde wachtwoord tijdens de eerste poging. Ik vermoed dat het de slaapstand is die het veroorzaakt, maar ik zou niet weten hoe of wat.Er zitten cijfers in het wachtwoord, maar die tik ik in op de rijd boven QWERTY, dus een Numlock issue zou het geloof ik ook niet kunnen zijn.

Hetzelfde probleem had ik een maand of 2-3 geleden ook, maar was op een gegeven moment weer weg. Ik dacht dat een update het wellicht gefixed had, maar nu is het dus weer terug. Sorry dat het een wat vage beschrijving is, maar ik kom zelf niet verder.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 ver 1803.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.tenforums.com...gin-after-wake-sleep.html

Ik heb wel dit gevonden, maar afgezien van de oplossing "vraag niet om een wachtwoord uit slaapstand" zie ik geen oplossing.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Heb je ook vreemde tekens zoals een @ of iets dergelijks in je wachtwoord?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ora et Labora schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:54:
Heb je ook vreemde tekens zoals een @ of iets dergelijks in je wachtwoord?
Er zit wel een "-" in, maar ik weet niet zeker of dat iets is waar Windows op aanslaat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou inderdaad verwachten dat de verkeerde toetsenbordindeling actief is. En drukken op bijv & een % geeft. Als test misschien een wachtwoord nemen zonder speciale tekens. (Correct battery horse staple FTW).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CapsLock vergeten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wat @F_J_K zegt, ja.

Zodra je het tegenkomt, vul dan eens je wachtwoord in zonder door te klikken, en bekijk het dan (met het icoontje rechts in het invoerveld). Als er dan gekke tekens staan, dan wordt er een vreemde toetsenbordindeling gebruikt en moet je die even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
@Hackus Capslock staat zeker weten niet aan.

Over die andere toetsenbordindeling had ik nog helemaal niet nagedacht. Is dat een shortcut die per je per ongeluk aan zou kunnen slaan als je bezig bent? Ik heb in ieder geval nog nooit een melding gezien erover.
Zal het wachtwoord aanpassen met iets wat geen speciale tekens gebruikt, en eens kijken of het probleem blijft bestaan.

Edit: Ik heb het wachtwoord aangepast, kan alleen nog geen instant feedback geven aangezien het iets is dat sporadisch gebeurt. In ieder geval bedankt voor de suggesties tot nu toe! :)

@Bas170 Hmm, dat klinkt als iets dat ik per ongeluk in zou kunnen tikken :+
Echter ben ik vrij zeker dat ik het popup balkje rechts in mijn scherm niet eerder (bewust) heb gezien. Maar zal het in de gaten houden, thx voor de tip in ieder geval! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Maarten_E op 03-05-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Maarten_E schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:02:
@Hackus Capslock staat zeker weten niet aan.

Over die andere toetsenbordindeling had ik nog helemaal niet nagedacht. Is dat een shortcut die per je per ongeluk aan zou kunnen slaan als je bezig bent? Ik heb in ieder geval nog nooit een melding gezien erover.
Zal het wachtwoord aanpassen met iets wat geen speciale tekens gebruikt, en eens kijken of het probleem blijft bestaan.
Zou kunnen, sneltoets daarvoor is Windows + Spatie

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of ctrl-shift of een andere combi :P

Maar eerst even testen. Testen kan ook via on screen keyboard (ikoontje rechtsonder, meen ik).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Hmmm, was even vergeten dat Crtl+Shift hetzelfde doet, en in één van de spellen die ik speel is dat een belangrijke shortcut... :X
Echter zou je verwachten dat je na het spelen van het spel wel doorhebt dat de speciale toetsen zijn veranderd. Ik houd het even in de gaten, bedankt voor de suggesties so far!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:04
Maarten_E schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:14:
Hmmm, was even vergeten dat Crtl+Shift hetzelfde doet, en in één van de spellen die ik speel is dat een belangrijke shortcut... :X
Echter zou je verwachten dat je na het spelen van het spel wel doorhebt dat de speciale toetsen zijn veranderd. Ik houd het even in de gaten, bedankt voor de suggesties so far!
Even bij de toetsenbordinstellingen de NL layout verwijderen (of beter: alleen US overhouden) en je hebt er geen last meer van. 8)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

En uit extra voorzorg gelijk de sneltoets instelling uitschakelen.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Pagina: 1