Connectbox wel of niet installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 23:41
Beste tweakers,
Gisteren heb ik de nieuwe mediabox Next mogen ontvangen. Wat een verademing t.o.v. de horizon box! Maar nu werd er ook een nieuw modem opgestuurd, de beruchte Connectbox met de Puma 6 chipset. De Cisco 3925 staat in bridge mode met een eigen router erachter. Nog nooit problemen mee gehad.

Graag jullie advies of ik mijn oude vertrouwde Cisco wel of niet moet vervangen voor de Connectbox.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:01
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:46
hangt van de snelheid van je abonnement af. De Connectbox kan Docsis 3.1 en als Ziggo snellere abonnementen gaat leveren dan 200 Mbs dan heb je daar wel iets aan in de toekomst. Maar voor nu zit je prima het de Cisco en zou ik die mooi laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zelf heb deze switch ook gemaakt en moet zeggen dat ik weinig merk van het switchen in eerste instantie veeeel problemen maar dat lag aan Ziggo zelf.

De modem lijkt stabiel en latency is goed speel regelmatig online games zonder problemen.

Ook gebruik ik net als jezelf een eigen router en heb de connectbox in bridge mode staan

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 23:41
vj_slof schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:21:
hangt van de snelheid van je abonnement af. De Connectbox kan Docsis 3.1 en als Ziggo snellere abonnementen gaat leveren dan 200 Mbs dan heb je daar wel iets aan in de toekomst. Maar voor nu zit je prima het de Cisco en zou ik die mooi laten staan.
Ik heb zelf 250/20 mbps. de Connectbox ondersteund geen 3.1 voor zover hier staat. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:46
De hardware kan 3.1 maar softwarematig is het nog niet geactiveerd. Mocht dat nodig zijn dan kunnen ze dat vast wel met een firmware-update activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Als alles werkt zou ik er niks aan doen
maar Ziggo doet soms dingen (updates) automatisch, geen idee wat er dan gebeurt...
Dus ik zou beide (a)paraat houden ;)

nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart
De snelheidsverhoging vindt plaats vanaf de tweede week van april en na vier weken moet deze overal doorgevoerd zijn. Bovendien waarschuwt de kabelaar dat de hogere snelheid niet gelijk in elke regio te gebruiken is door de omschakeling van analoge naar digitale tv, waardoor het bedrijf bandbreedte reserveert.

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja. Ziggo wil graag dat je het nieuwe modem installeerd, omdat dit gewoon het meest nieuwe modem is en optimaal samenwerkt met de Next. Installeer je het nieuwe modem niet, dan valt je oude na 2 weken uit.
Maar dit staat ook allemaal al in de grote Next topics ;)

[DVB-C] Ziggo Mediabox Next
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Graag daar verder dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 03-05-2019 15:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.