Op zoek naar fysieke internet "Switch", nee geen switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 00:38
Hallo allen,

Ik heb al veel op internet gezocht.. ook op dit forum maar ben nog niet tot een oplossing gekomen.
Voordat ik zelf ga knutselen met schakelaars stel ik de vraag hier even.. misschien dat iemand iets soortgelijks heeft geprobeerd.

Graag zou ik bepaalde lan verbindingen aan of uit willen kunnen zetten met een fysieke schakelaar. Dus aan de ene kant gaat de lan kabel erin > Schakelaar > Lan kabel eruit.. je kan dan fysiek de verbinding aan of uit zetten.

zoiets dus:
YouTube: Weekend Projects - Internet Kill Switch
Echter heb ik wel gelezen dat dit soort oplossingen storingsgevoelig zijn..

Het idee is dat ik bepaalde IP camera's aan of uit kan zetten met de schakelaars.

Beste antwoord (via Chris2 op 05-05-2019 00:58)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12
https://m.nl.aliexpress.c...al-Head-Adapter-Connector

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1lVdrXvvsK1Rjy0Fiq6zwtXXad/RJ45-Kabel-Schakelaar-Jack-Coupler-Richtkruis-Kristal-Hoofd-Adapter-Connector.jpg_640x640q70.jpg

Astublieft. Wel even opletten met poe/doorfikken ;)

Edit:
Dit zit er iets betrouwbaarder uit. Sluit je de camera op 1 poort aan en de ander laat je leeg
https://www.onlinekabelsh...uVMcgLhTCBehoCX8wQAvD_BwE

[ Voor 49% gewijzigd door laurens0619 op 03-05-2019 13:20 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 19:48
Makkelijke oplossing:
- kabel eruit/erin
- switch ertussen waar je de stroom van afhaalt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Moet het echt fysiek zijn? Anders gewoon een (Unifi) managed switch halen, dan kan je een poort met 1 druk op de knop uit/aan zetten.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:04
Chris2 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:05:
Hallo allen,

Ik heb al veel op internet gezocht.. ook op dit forum maar ben nog niet tot een oplossing gekomen.
Voordat ik zelf ga knutselen met schakelaars stel ik de vraag hier even.. misschien dat iemand iets soortgelijks heeft geprobeerd.

Graag zou ik bepaalde lan verbindingen aan of uit willen kunnen zetten met een fysieke schakelaar. Dus aan de ene kant gaat de lan kabel erin > Schakelaar > Lan kabel eruit.. je kan dan fysiek de verbinding aan of uit zetten.

zoiets dus:
YouTube: Weekend Projects - Internet Kill Switch
Echter heb ik wel gelezen dat dit soort oplossingen storingsgevoelig zijn..

Het idee is dat ik bepaalde IP camera's aan of uit kan zetten met de schakelaars.
Losse Switch voor die bepaalde camera's, die switch op een stekkerblok met knop aansluiten en dan stekkerblok aan/uitzetten?

wat @FoxLenny dus ook al zei O-)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:47
DennusB schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:09:
Moet het echt fysiek zijn? Anders gewoon een (Unifi) managed switch halen, dan kan je een poort met 1 druk op de knop uit/aan zetten.
Exact dit. Als het puur gaat om het in/uit schakelen van camera's op een bepaalde lan poort, dan is een managed switch precies wat je zoekt. Eventueel aangevuld met PoE als je cameras dat ondersteunen, dan hoef je je cameras ook niet meer apart van voeding te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25
De stekker van de camera in een klikaanklikuit duwen en die aan en uit zetten?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
https://m.nl.aliexpress.c...al-Head-Adapter-Connector

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1lVdrXvvsK1Rjy0Fiq6zwtXXad/RJ45-Kabel-Schakelaar-Jack-Coupler-Richtkruis-Kristal-Hoofd-Adapter-Connector.jpg_640x640q70.jpg

Astublieft. Wel even opletten met poe/doorfikken ;)

Edit:
Dit zit er iets betrouwbaarder uit. Sluit je de camera op 1 poort aan en de ander laat je leeg

[ Voor 49% gewijzigd door laurens0619 op 03-05-2019 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
Moest misschien even vermelden dat het om POE gaat :P

Maar ik zie iig al wat opties.. ik ga het even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 19:48
Chris2 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:24:
Moest misschien even vermelden dat het om POE gaat :P

Maar ik zie iig al wat opties.. ik ga het even uitzoeken.
1 PoE adapter? Dan die gewoon stroom uit/aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
Het gaat over een NVR die POE support.. ik wil daar graag bepaalde camera's aan of uit kunnen schakelen. (Dus bijv. 2 camera's moeten uit).. tot nu toe is denk ik deze optie het beste:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:42

lier

MikroTik nerd

Kan/wil je uitleggen waarom?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

POE "zomaar" onderbreken? Dat is net zo goed / slecht als "zomaar" ergens een stekker uittrekken.

Ben ook wel nieuwsgierig wat hier de gedachte achter is :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 23:07
MAX3400 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:45:
POE "zomaar" onderbreken? Dat is net zo goed / slecht als "zomaar" ergens een stekker uittrekken.

Ben ook wel nieuwsgierig wat hier de gedachte achter is :)
Wat een onzin dat "zomaar" onderbreken slecht zou zijn.
Alsof AP's met alleen POE een aan/uit knop hebben waarmee je hem eerst uit kan zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bazvv schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Wat een onzin dat "zomaar" onderbreken slecht zou zijn.
Alsof AP's met alleen POE een aan/uit knop hebben waarmee je hem eerst uit kan zetten....
Omdat de gevraagde oplossing of het plaatje in laurens0619 in "Op zoek naar fysieke internet "Switch", nee geen switch" geen aarding heeft. Een beetje power-surge over de "fysieke nieuwe aan/uit switch", kan dus de NVR een tik verkopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
De camera's werken op motion detection.. dus als er beweging is dan registreert de camera dit en neemt hij op. Niet echt handig als je achter in de tuin aan het werk bent en hij neemt 200x per uur je beweging op.

Dus dan kan je hem snel aan / uit schakelen, zonder weer heel de NVR op te hoeven roepen via de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:51
Dit is wel een heel bijzonder XY probleem.
Van "ethernet schakelaar", naar een probleem dat de camera teveel opneemt.

Wat is je motivatie hiervoor? Schijfruimte tekort, of heb je het gevoel dat het niet goed is? Want beweging detecteren en opnemen is waarvoor hij gemaakt is.

Anders is er wel een simpele oplossing: langer opnemen of via een schema overdag continu opnemen. Achteraf kan je namelijk ook bewegingsdetectie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
MAX3400 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Omdat de gevraagde oplossing of het plaatje in laurens0619 in "Op zoek naar fysieke internet "Switch", nee geen switch" geen aarding heeft. Een beetje power-surge over de "fysieke nieuwe aan/uit switch", kan dus de NVR een tik verkopen.
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Poe voor een ip camera is niet bepaald hoogspanning dus een simpele schakelaar zal niets kapot maken. Hoe kom je trouwens erbij dat je hier een aardedraad voor nodig zou hebben? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zie het verband niet

@Chris2 welk type nvr is het? Wellicht is er een api en kun je bv vanaf je smartphone iets in elkaar scripten met ifttt. Zoals knopje op homescreen dat hem direct uitzet

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 03-05-2019 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:09
Chris2 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:23:
De camera's werken op motion detection.. dus als er beweging is dan registreert de camera dit en neemt hij op. Niet echt handig als je achter in de tuin aan het werk bent en hij neemt 200x per uur je beweging op.

Dus dan kan je hem snel aan / uit schakelen, zonder weer heel de NVR op te hoeven roepen via de computer.
Grotere schijf erin zetten zodat je niet een singel point of failure gaat creeren ?

Stel je denkt ik ga vrijdag in de tuin aan de gang en zet de camera uit.

Avonds ga je weg maar vergeet de camera aan te zetten. Je komt nachts 02.30 thuis maar om 23.40 heeft iemand ingebroken dan heb je dus geen beelden.

Het is namelijk niet de vraag of je het gaat vergeten maar wanneer. Want je gaat het zoiezo een keer of vaker vergeten.

Dus ik zeg duw er een 1 tb schijf in en neem gewoon continu op. Zelfs in full hd kun je dan met 2 camera's meer dan een maand overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Sowieso goed om de switch off automatisch na x minuten weer aan te laten gaan.

Enne misschien is er wel een hele andere reden waarom de camera even op zwart moet mocht de ts achter in de tuin bezig te zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris2
@laurens0619

Uhhh ja.. aan de motor sleutelen.. :9

Heb wel wat goede opties gehoord.. ik houdt even het datagebruik in de gaten en misschien dat ik hem gewoon door laat lopen met recorden.. er zit nu een 2tb harde schijf in.

Het gaat totaal om 3x 4mp camera's, en 1x een 8mp camera. Ik houdt even in de gaten hoe snel hij volloopt en anders upgrade ik naar een grotere harde schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe lever je de PoE voor die camera's? Via een switch of injectors?

Indien injectors, gewoon daar schakelaar voor zetten. Indien switch, kun je niet in de CLI/UI van de switch 802.3af schakelen per poort?

Sluit me overigens aan bij de mensen die roepen dat fysiek aan de dataverbinding rommelen om een software vs gedrag probleem aan te pakken krankzinnig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 19:59

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Als je hem alleen op motion heb staan kan je de hele dag rond huppelen en dan heeft dit nog geen impact op je 2TB.

Uitgaande van 4 camera's a 4096kbit zou je met 8 uur motion per dag al 30 dagen kunnen opnemen. Gezien het feit dat je wettelijk niet langer dan 30 dagen je beelden mag bewaren zal dit denk ik niet zomaar een probleem vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Ik ben op zoek naar iets soortgelijks.
Wat werd er uiteindelijk gekozen?

Ik wil een camera die continu streamt (aangesloten via poe) kunnen aan/uit zetten dmv fysieke schakelaar (nee geen switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop een managed PoE switch die SNMP ondersteunt. Koop een Raspberri Pi ding met i/o module en een fysieke schakelaar naar keuze. Programmeer iets dat op basis van de schakelaar en SNMP de PoE stand van de specifieke switchpoort in-/uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
Of hang een slim stopcontact aan een switch.. (Als je niet kan/wil programmeren/iets wil gaan doen met Pi's etc)

Lekker oud topic trouwens ;)
Pagina: 1