Raspberry Pi Touch Screen Meeting rooms

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Mijn vraag:
Wij gaan met ons kantoor verhuizen naar een andere locatie, in ons huidige kantoor maken wij geen gebruik van room-screens bij de vergaderzalen maar willen dit misschien wel gaan gebruiken.
Nu heb ik zelf nog een Raspberry Pi 3B met 7inch Touch Screen liggen waarmee het mij mogelijk lijkt om "goedkoop" iets in elkaar te zetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Raspberry Pi met 7inch Touch Screen
Office365 met meeting rooms.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik ben enigzins bekend met Evoko systemen, aanschaf en onderhoud is alleen duur.
- https://github.com/michaeldfallen/kcal gevonden, kan alleen niet ontdekken of het nog werkt en of dat het alleen in het kantoor van de maker werkt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Hoeveel uur mag je hiermee bezig zijn totdat het niet meer goedkoop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jeroen3 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:46:
Hoeveel uur mag je hiermee bezig zijn totdat het niet meer goedkoop is?
Snap je punt maar makkelijk zeggen "schaf dat of dat maar aan" is niet van toepassing.
Het gaat er om of het mogelijk is en of er misschien al iets voor is. Tijd om alles zelf te schrijven is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wie vindt de aanschaf/onderhoud van een bestaand systeem duur? De persoon die de uitgave moet goedkeuren, of de persoon die het uitzoekt?
Een hobbybob oplossing is ook duur in onderhoud, ook als het gebaseerd is op een bestaand project. Je kan niet simpelweg de leverancier bellen "Het is stuk, regel dat het gefikst wordt", maar je moet zelf gaan troubleshooten en hardware vervangen.
Mijn tip: Begin er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
TommyboyNL schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:51:
Wie vindt de aanschaf/onderhoud van een bestaand systeem duur? De persoon die de uitgave moet goedkeuren, of de persoon die het uitzoekt?
Een hobbybob oplossing is ook duur in onderhoud, ook als het gebaseerd is op een bestaand project. Je kan niet simpelweg de leverancier bellen "Het is stuk, regel dat het gefikst wordt", maar je moet zelf gaan troubleshooten en hardware vervangen.
Mijn tip: Begin er niet aan.
Bedrijf van nog geen 20man gaat geen Evoko systeem opzetten voor 2 vergaderruimtes ;)

Nogmaals, het gaat er niet om of maar makkelijk te zeggen "schaf dat of dag maar aan" maar we willen kijken of er iets is voor een Pi.

We kunnen namelijk ook andere systemen aan een Pi koppelen indien we dat willen. En ja. hobby-bob wordt hier wel eens bewust gedaan. Komen namelijk wel eens briljante ideeen uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
Kcal werkt nu alleen op zijn kantoor. Zie https://github.com/michae...lob/master/conf/kcal.conf
Dit is hard coded dus.

Maar aangezien het gebruik maakt van de Office API zou het gemakkelijk zijn om het om te bouwen.

Mocht je zelf programmeer kennis hebben verdiep in de API, wellicht kan je zelf wat simpels in elkaar knutselen?

[ Voor 20% gewijzigd door Christoxz op 03-05-2019 12:57 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Office 365 biedt standaard al de mogelijkheid om een gedeelde agenda op een web/intranetsite te tonen dus als de meeting rooms in een kalender staan hoeft de Pi alleen in kioskmode die site weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
synoniem schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:09:
Office 365 biedt standaard al de mogelijkheid om een gedeelde agenda op een web/intranetsite te tonen dus als de meeting rooms in een kalender staan hoeft de Pi alleen in kioskmode die site weer te geven.
Bedoel je dit?
https://intranet.royalhol...edcalendars-idevices.aspx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Waarom niet gewoon terugvallen op een goedkope oplossing zoals https://www.meetingroom365.com? Voor 2 displays 10$/mo (of 50$/yr) kwijt zijn klinkt als een prima investering in jullie situatie. Ik zou zeggen installeer het eens (er is een 30d trial beschikbaar) en kijk of het bevalt. Iets minder leuk, maar visueel en technisch waarschijnlijk een beter succes.

[ Voor 33% gewijzigd door Paprika op 03-05-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 10:01

VW-Arjan

★★★★★

En de kosten van evoko liso vallen wel mee toch?
Is een eemalige aanschaf.
Home server kan je op een linux bak zetten.
Pagina: 1