[Mekede] Autoradio met Android, vraagt om password bij start

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skindowz
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Hi,

Ik heb bij AliExpress een 2din autoradio gekocht: Mekede Android 8.1. Op zich een heel prima apparaat gezien de prijs. Alles werkt prima en het ding is lekker snel.

Echter; bij het instellen van mijn mobiele telefoon als hotspot moest ik een wachtwoord ingeven. Ik heb dat gedaan en alles werkte naar behoren.

Maar nu komt het: Ik moet nu iedere keer als ik de auto instap dat wachtwoord ingeven om het apparaat op te starten. Super vervelend en tijdrovend omdat je niet direct kan wegrijden. . Het is een vrij 'ingewikkeld' wachtwoord dat door mijn telefoon werd voorgesteld (bijv.: TGUY5291). In het menu kom ik niets tegen waar ik dat paswoord kan aanpassen of liever nog: weghalen :-(. Ook een reset met de reset-knop heeft niet geholpen.

Is er een harde(re) reset mogelijk of misschien beter nog; een compleet nieuwe installatie van Android 8.1?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord (via rens-br op 03-05-2019 23:28)

• Skindowz
Ik ben er uit. De telefoon uitzetten hielp niet. Hij bleef om een password vragen. Nadat ik de taal van Nederlands naar Engels heb veranderd, kwam de menu-optie 'delete data' tevoorschijn. Dit is dus de harde reset. Alle gegevens zijn gewist en Android 8.1 is opnieuw geïnstalleerd. Ik hoef nu geen password meer in te voeren. Hotspot is ook in orde. Ben alleen de software van mijn DVR dashcam kwijt en Sygic navigatie, maar die had ik sowieso vervangen voor Flitsmeister. Software voor de dashcam moet ik nog even uitzoeken. Iedereen bedankt voor de hulp (y).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Skindowz waarschijnlijk is je systeem encrypt en vraagt hij daarom om een wachtwoord bij opstarten. Voor zover ik kan zien kan je dat er alleen afhalen wanneer je het toestel een factory reset geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Start die radio wél op als je je telefoon helemaal UIT zet zodat die HOT Spot verbinding niet tot stand gebracht kan worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-05-2019 11:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skindowz
Rens-br: Dat zou heel goed kunnen, maar ik heb geen idee hoe ik een factory reset moet uitvoeren...

[ Voor 4% gewijzigd door Skindowz op 03-05-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skindowz
wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:06:
Start die radio wél op als je je telefoon helemaal UIT zet zodat die HOT Spot verbinding niet tot stand gebracht kan worden?
Dat zal ik straks eens proberen...

Wil je reageren op meerdere mensen in één post? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 03-05-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Skindowz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:12:
Rens-br: Dat zou heel goed kunnen, maar ik heb geen idee hoe ik een factory reset moet uitvoeren...
Net zoals op elk ander Android apparaat waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skindowz
rens-br schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Net zoals op elk ander Android apparaat waarschijnlijk.
Helaas gaat dat bij een autoradio niet (altijd) op. Bij deze sowieso niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Skindowz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:35:
Helaas gaat dat bij een autoradio niet (altijd) op. Bij deze sowieso niet...
Maar wat lukt er niet dan? Heb je geen instellingen menu? Is de optie er niet?

Kortom, zou je je post willen voorzien van wat meer informatie? Zou je daarnaast nog even de link naar het apparaat willen toevoegen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Skindowz
Ik ben er uit. De telefoon uitzetten hielp niet. Hij bleef om een password vragen. Nadat ik de taal van Nederlands naar Engels heb veranderd, kwam de menu-optie 'delete data' tevoorschijn. Dit is dus de harde reset. Alle gegevens zijn gewist en Android 8.1 is opnieuw geïnstalleerd. Ik hoef nu geen password meer in te voeren. Hotspot is ook in orde. Ben alleen de software van mijn DVR dashcam kwijt en Sygic navigatie, maar die had ik sowieso vervangen voor Flitsmeister. Software voor de dashcam moet ik nog even uitzoeken. Iedereen bedankt voor de hulp (y).
Pagina: 1