Galaxy Fold

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:58

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
reviews: Wat er gebeurde met de Samsung Galaxy Fold

Wat jammer dat dit stuk zo tendentieus geschreven is. Er wordt gesproken over Drama en Debacle terwijl Samsung hier, voor het eerst in de geschiedenis van de Smartphone, lering trekt uit informatie die ze nog voor de release krijgen.

De iPhone antenne problemen waren ook bekend voor release. Toch werd die gewoon met alle problemen op de markt gebracht. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van telefoons die eigenlijk niet uit hadden moeten komen met de gebreken die ze hadden.

Samsung mag hier, wat mij betreft, best een overwinning vieren. Maar de media heeft Samsung al veroordeelt. Ik had van Tweakers een professionelere houding verwacht met professioneel journalisme in plaats van een gemiddelt Telegraaf stuk waar we vooral schuld willen neerleggen in plaats van vooruitgang te vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het met Croga een beetje eens ben. Het artikel heeft een bepaalde toon en die vind ik vroeg. Maar goed, is misschien smaak van de auteur - Arnoud heeft ruimte ervaring met smartphones :).

Ook tekstueel nog een opmerking:
Die hoeveelheden zijn enorm beperkt, want de fabrikant heeft nog geen reviewexemplaar naar Tweakers HQ kunnen krijgen, ondanks toezeggingen dat zo snel mogelijk te doen
Want = vanwege = omdat

Wat ik nu lees is omdat er geen reviewexemplaar naar HQ is gezonden, zijn de hoeveelheden beperkt. Met andere woorden: al had Tweakers wél een reviewexemplaar ontvangen dan waren er ruime voorraden geweest :).

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 03-05-2019 10:38 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de feedback :)
Wat jammer dat dit stuk zo tendentieus geschreven is.
Wat jammer dat je dat vindt. Want voor de duidelijkheid: je schrijft het op als feit, terwijl het jouw mening is dat het tendentieus is. De betekenis van tendentieus is volgens Van Dale:
(negatief) met een bepaalde bedoeling de waarheid verdraaiend
Ik heb niet het idee dat je bedoelt dat ik de waarheid verdraai, en ik denk helemaal niet dat je denkt dat ik dat met een bepaalde bedoeling doe. Ik denk dat je je stoort aan de negatieve lading van woorden als 'drama' en 'debacle'. Dat mag, het zijn inderdaad woorden met een emotionele lading. Ik bedoel het niet negatief voor Samsung of voor deze telefoon. Ik ben ervan overtuigd dat Samsung intern dit soort woorden ook gebruikt om te omschrijven hoe het is gegaan. Ik vind het vooral een debacle en drama voor de vooruitgang in de smartphonemarkt. Het imago van de vouwbare smartphone krijgt hierdoor een enorme knauw en het zou zonde zijn als deze vernieuwing er niet komt door dit soort ontwikkelingen.
terwijl Samsung hier, voor het eerst in de geschiedenis van de Smartphone, lering trekt uit informatie die ze nog voor de release krijgen.
Nou... nee, smartphones worden doorlopend aangepast voor de release. Het is zeldzaam dat het zo in het openbaar gebeurt en dat het gaat om ontwerpelementen en dus design. Maar ook dat is vaker gebeurd. Voorbeeld: vergelijk maar eens de marketingrenders van de HTC Magic uit 2009 met het uiteindelijke toestel. Iemand heeft de knoppen geshuffeld!
Ik had van Tweakers een professionelere houding verwacht met professioneel journalisme in plaats van een gemiddelt Telegraaf stuk waar we vooral schuld willen neerleggen in plaats van vooruitgang te vieren.
Ik vind het hinderlijk dat je grote conclusies aandraagt zonder inhoudelijke argumenten. Je vindt de woorden 'drama' en 'debacle' niet op zijn plaats en dat is het enige inhoudelijke dat je zegt over mijn artikel, om op basis daarvan mijn artikel neer te zetten als 'gemiddeld Telegraaf-stuk waar we vooral de schuld willen neerleggen' (ik neem aan dat je het bedoelt als belediging, maar ik zie een verwijzing naar de Telegraaf niet als belediging per se). Ik hoop dat je dat nog wilt uitleggen, want ik snap niet precies waar het vandaan komt.

Ik heb ook het idee dat je een paar dingen door elkaar haalt. Het benoemen van alles rond de uitgestelde release van de Fold is geen aanval op Samsung als fabrikant, maar het duiden van de context van deze gebeurtenis :)
al had Tweakers wél een reviewexemplaar ontvangen dan waren er ruime voorraden geweest :).
Haha, goed punt, ik heb het aangepast :) Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@arnoudwokke ik heb je artikel niet inhoudelijk gelezen en wil daar dan verder ook geen afbreuk aan doen ongeacht de correcties / opmerkingen die je van anderen hebt gekregen.

Allicht, maar dat is dan een algemene(re) observatie, vraag ik me wel af "waarom" dit stuk geschreven is. Er zijn tientallen / honderden Kickstarters die ook net innovatiever zijn dan de concurrent maar die vroegtijding ten onder gaan. Hetzelfde geldt voor moederborden (en andere produkten) die met veel tam-tam op Computex, CES, E3 worden gepresenteerd maar ook nooit of "net niet" in die vorm tijdig of uberhaupt in de winkels komen.

Kort samengevat: vallen "niet uitgebrachte produkten" eigenlijk wel onder het "nut" van het lezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Kort samengevat: vallen "niet uitgebrachte produkten" eigenlijk wel onder het "nut" van het lezen?
Ja.

Ik snap je punt, maar je analogie vind ik niet kloppen. Samsung is geen start-up die een vouwbare smartphone op Kickstarter heeft gezet, Samsung is al jaren marktleider op het gebied van smartphones én oledschermen voor smartphones. De Galaxy Fold is bovendien geen crowdfundingcampagne, maar een aangekondigde smartphone die op het punt stond van uitkomen - hij is uitgesteld vier dagen (!) voor hij in de winkels zou liggen. Sterker nog, hij lag al in de winkel - gewoon in Utrecht (maar je kon hem niet kopen, alleen uitproberen). Dat in combinatie met de vragen over de andere modellen vouwbare smartphones en of de problemen daar ook zullen optreden vond ik genoeg reden om er een artikel van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dank voor je verduidelijking; dat is dan inderdaad een hele andere / duidelijker reden om het artikel te posten. Zeker de info dat de Fold al verscheept was, bij retailers op de plank aanwezig was, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 01:29
Als de verbeterde versie (ooit) komt zal Arnoud dit toestel zonder twijfel een 2e kans gunnen vermoed ik zo.
Nu is het wat misgelopen, maar als ze het toestel goed krijgen is het nog steeds technologie van de bovenste plank.

[ Voor 2% gewijzigd door floorcleaner op 07-05-2019 18:16 . Reden: typo ]

Pagina: 1