Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Backup Whatsapp Google Drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Goede avond allemaal,
Deze onhandige dame heeft haar oude simkaart al weggegooid nog voordat ze haar oude Whatsapp gesprekken kon overzetten naar haar nieuwe telefoon... Het nummer is ook niet meer in gebruik.
Niet zo handig dus. Nu heb ik echter wél een backup op Google Drive staan, maar ik heb geen idee hoe ik deze kan openen op mijn nieuwe telefoon of laptop zonder mijn oude nummer. Er staan een aantal belangrijke gesprekken in, die ik graag zwart op wit wil hebben.
Ik weet dat er enkele manieren zijn om het alsnog te openen, maar daar snap ik echt gaan snars van. Kan iemand het mij stap voor stap uitleggen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
YouTube: How to Extract WhatsApp Media Files from Google Drive (maar dit is denk eerder om te hacken?) En allerlei APK extractor en file viewer apps.

Ps. Excuses als ik dit onder het verkeerde topic heb geplaatst, zoals je waarschijnlijk wel merkt: ik ben een leek.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt het jezelf wel wat moeilijk gemaakt. Probeer de backup even veilig te stellen, voor de zekerheid.
Verder kun je dit eens proberen: https://faq.whatsapp.com/...8000018/?category=5245246

En als je hulp zoekt, gebruik Engelse termen, dat maakt het vaak veel makkelijker.

Ik neem aan dat je Android gebruikt? Wat voor telefoon?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Hi Evanescent,

Dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad mijn oude nummer nodig om via Whatsapp mijn account om te zetten. Dat wist ik van te voren niet... Onhandig!

Ik heb een Samsung Galaxy s7 Edge. Back-up heb ik inderdaad al veilig gesteld op Google Drive, maar nu is de vraag... hoe kan ik deze openen/lezen zonder mijn oude telefoonnummer. (Verificatie móet via SMS)

Inderdaad ook al veel op Engelse termen gezocht (zie YouTube link) maar daar word ik helaas ook niet veel wijzer van.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Er zijn wel methoden om een deel van je data (met name media) uit je Google backup te extracten (zie bijv. https://blog.elcomsoft.co...sapp-backups-from-google/), maar chatberichten worden heel anders opgeslagen dan de media. Alle chats zijn encrypted en (zie ook dat artikel) die kun je niet decrypten zonder toegang tot het originele telefoonnummer vrees ik.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:03
Je zegt nieuw toestel... Dat zou betekenen dat alle gesprekken nog op het oude toestel staan normaal gesproken. Dan heb je hopelijk nog niet die telefoon gereset/Whatsapp verwijderd/telefoon verkocht etc...

Dus als je die nog hebt is het niet moeilijk en kun je gewoon daarop alles overzetten naar het nieuwe nummer. En anders in ieder geval de gesprekken naar jezelf doormailen.

Als het toestel al weg is/gereset of iets in die richting dan word het knap lastig..

Gamertag: timmie271

Verwijderd

Topicstarter
Hi Timmie, oude telefoon is inderdaad al gereset en naar de volgende gebruiker... Ik dacht dat een backup op Google Drive voldoende was.. Niet dus :(

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:27:
Hi Timmie, oude telefoon is inderdaad al gereset en naar de volgende gebruiker... Ik dacht dat een backup op Google Drive voldoende was.. Niet dus :(
Wel voor hetzelfde telefoonnummer. :Y

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:03
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:27:
Onderstaande werkt alleen als je de back-up zelf hebt. Het probleem nu nog is dat de back-up uit de Drive gehaald moet worden en dat is een heel stuk lastiger...
Edit: Er is alleen via een aardige omweg de mediabestanden terug te halen. De tekst is zoals hierboven genoemd encrypted en zal dus alleen kunnen worden gedecrypt als sim kaart met het vorige nummer nog aanwezig is....

De chats zul je dus op moeten vragen bij de desbetreffende personen van wie je ze had willen bewaren helaas..

Er is een mogelijkheid de chat via de opslag van je telefoongeheugen zelf terug te zetten door middel van de volgende stappen.

1: Kopieër het back-up bestand: msgstore-YYYY-MM-DD.X.db.crypt12 naar Whatsapp/Database directory
2: Hernoem het naar : msgstore.db.crypt12
3: Herinstalleer Whatsapp
4: Na nummer verificatie zou Whatsapp moeten vragen om de back-up binnen te halen.

[ Voor 17% gewijzigd door timmie271 op 03-05-2019 18:57 ]

Gamertag: timmie271

Pagina: 1