Problemen met VBoxHeadless & plotselinge crashes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbalvert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-12-2023
Mijn vraag:
Hoi,
Voordat ik met mijn vraag zal verdergaan moet ik er even bij zeggen dat ik echt een 'rookie' ben als het gaat over computers, de basis dingen snap ik maar ik blijf me verwonderen over wat ik allemaal nog niet weet :), dus ik weet ook niet of ik dit in de goede topic heb geplaatst.

De laatste dagen heb ik last van crashes tijdens het gebruik van programma's als Rekordbox DJ en ook games zoals Call of Duty. Het scherm freezed dan plotseling, van Radeon krijg ik dan deze melding: default radeon wattman settings restored due to unexpected feilure. Na meerdere crashes had ik vandaag besloten om eens een aantal programma's te gaan updaten om te kijken of dit het probleem zou oplossen.
Toen viel mij ook al op (voor de updates) dat het programma genaamd 'VBoxHeadless' ontzettend veel processor ruimte gebruikte (met pieken tot 100%) en ook veel Ram geheugen.

Na een grote Windows update en een aantal kleine updates zoals die van Radeon hoopte ik dat de problemen zouden zijn opgelost. Helaas verbruikt VBoxHeadless nog steeds erg veel processor ruimte en Ram geheugen. De crashes heb ik nog niet kunnen zien, nog niet aan toegekomen om een programma op te starten.

Kan iemand mij vertellen wat VBoxHeadless is en wat ik met dit probleem moet? (ook de crashes)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Softwareversie Radeon - 19.4.3
Software-editie Radeon - Adrenalin 2019
Grafische chipset - AMD Radeon (TM) R9 380 Series
Grootte geheugen - 4096 MB
Geheugentype - GDDR5
Kernklok - 980 MHz
Windows-versie - Windows 10 (64 bit)
Systeemgeheugen - 8 GB
CPU-type - Intel(R) Core(TM) i5-6500 CPU @ 3.20GHz

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Meerdere programma's geupdated (windows, radeon) en een poging gedaan om er wat op internet over te vinden, wat uiteindelijk nutteloos voor mij bleek.

Excuses voor de langdradige en de 'rookie' beschrijving van het probleem, dit beschrijft misschien ook wel hoe veel ik ervan snap en waarom ik toch dit forum maar even raadpleeg :)

Bas.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat doe je met VirtualBox? Draai je een VM (virtual machine)? Dat is namelijk waar VBoxHeadless standaard bij hoort. Dus dat die veel geheugen en potentieel veel CPU gebruikt, is volkomen logisch omdat er een heel OS in draait.

Je kunt eens in de Windows Task Manager de extra kolom "command line" toevoegen zodat je kunt zien waar het proces precies draait en met welke parameters.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 03-05-2019 02:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Malwarebytes draaien; hoogstwaarschijnlijk een hidden miner of iets dergelijks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof