Ik heb nog nooit een PC gebouwd, maar zou dolgraag een comfortabele eerste set up bouwen om beter te kunnen gamen en fijner te werken. Het maakt me overigens geen zak uit hoe hij eruit ziet. Lampjes enzo zijn leuk en aardig, maar niet tegen een meerprijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, fysisch modelleren. Matlap, anaconda, LoL, nieuwe titels die ik eindelijk de aankomende jaren eens rustig kan uitproberen op mooie framerates. Ik wil tevens graag op zoek naar een 1440p monitor; suggesties welkom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het graag rond de 1800 houden, minder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
complete beginner, niks Nada noppes in huis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb inmiddels het lijstje vaak zat voorbij zien komen op dit forum. Ik verwacht dat 16GB RAM genoeg moet zijn?. 1TB SSD (NVMe voor het modelleren?) Zal voldoende zijn. Wat ik zo meekrijg van jullie experts is dat de ryzen 2700x een uitstekende keuze is. Ik heb geen idee over moederborden, voeding(???) En koeling. Uitleg over verschillende technologieën kan ik ook zeer waarderen!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De uiteindelijke creatie liever niet té luid, maar aangezien ik al zolang geen PC meer gehad heb, heb ik eerlijk gezegd geen idee van de hedendaagse geluidsniveaus
Ga je overklokken?
Geen idee hoe dit werkt, dus lijkt me niet.
Wat verwacht je van ons?
Alle tips worden- en alle gedeelde kennis wordt- ontzettend gewaardeerd.
Mijn ideeën dusver;
AMD ryzen 7 2700x
MSI B450 pro Carbon AC
Corsair Vengeance LPX 16GB
Intel 660p 1TB (of is Corsair Force MP570 beter?)
NZTX H500 black
MSI GeForce Ventus 8G
Scyth. Mugen 5 PCGH (of misschien be quiet?)
Voeding(?)
Monitor(?)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, fysisch modelleren. Matlap, anaconda, LoL, nieuwe titels die ik eindelijk de aankomende jaren eens rustig kan uitproberen op mooie framerates. Ik wil tevens graag op zoek naar een 1440p monitor; suggesties welkom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het graag rond de 1800 houden, minder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
complete beginner, niks Nada noppes in huis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb inmiddels het lijstje vaak zat voorbij zien komen op dit forum. Ik verwacht dat 16GB RAM genoeg moet zijn?. 1TB SSD (NVMe voor het modelleren?) Zal voldoende zijn. Wat ik zo meekrijg van jullie experts is dat de ryzen 2700x een uitstekende keuze is. Ik heb geen idee over moederborden, voeding(???) En koeling. Uitleg over verschillende technologieën kan ik ook zeer waarderen!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De uiteindelijke creatie liever niet té luid, maar aangezien ik al zolang geen PC meer gehad heb, heb ik eerlijk gezegd geen idee van de hedendaagse geluidsniveaus
Ga je overklokken?
Geen idee hoe dit werkt, dus lijkt me niet.
Wat verwacht je van ons?
Alle tips worden- en alle gedeelde kennis wordt- ontzettend gewaardeerd.
Mijn ideeën dusver;
AMD ryzen 7 2700x
MSI B450 pro Carbon AC
Corsair Vengeance LPX 16GB
Intel 660p 1TB (of is Corsair Force MP570 beter?)
NZTX H500 black
MSI GeForce Ventus 8G
Scyth. Mugen 5 PCGH (of misschien be quiet?)
Voeding(?)
Monitor(?)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 307,50 | € 307,50 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G | € 704,- | € 704,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 96,95 | € 96,95 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 113,42 | € 113,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.475,78 | ||
[ Voor 36% gewijzigd door Moespoes op 03-05-2019 01:26 ]