Vandaag geprobeerd om mijn credit card gegevens te verwijderen van Google Play. Dit bleek via de site niet mogelijk, hier kreeg ik een generieke foutmelding te zien met de vraag om contact op te nemen met support. Zo geregeld zou je denken. Niets is echter minder waar; ik krijg doodleuk te horen dat mijn credit card gegevens niet verwijderd kunnen worden omdat je verplicht een betaalmethode op je Google account moet hebben.
Mijn vraag is nu: is het echt zo dat een website je dit mag verplichten? Ik heb helemaal geen vaste abonnementen lopen bij Google. Ik vind het eigenlijk maar gevaarlijk dat dit niet kan. Als je op allerlei sites je credit card gegevens laat rondslingeren komt er vroeg of laat een keer een hacker bij.
Mijn vraag is nu: is het echt zo dat een website je dit mag verplichten? Ik heb helemaal geen vaste abonnementen lopen bij Google. Ik vind het eigenlijk maar gevaarlijk dat dit niet kan. Als je op allerlei sites je credit card gegevens laat rondslingeren komt er vroeg of laat een keer een hacker bij.