Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik ben van plan om een gaming PC te bouwen.....nu ik heb ik hem bijna compleet samen gesteld in een Excel lijstje, maar blijft er toch een ding wat altijd moeilijk is om uit te zoeken. Een geschikte video kaart :?

Nu wil ik graag op 4K bij voorkeur ultra-settings kunnen spelen in 2019 daarna zal ik de settings wat moeten tweaken. Met dezen eisen zijn natuurlijk al een hele hoop kaarten direct afgevallen. Momenteel heb ik mijn lijstje een GTX 1080ti opgenomen deze kan je 2e hands bij vraag en aanbod voor ongeveer €550,- overnemen. Nu heeft deze kaart 11GB aan vram aan de andere kant denk aan het kopen van een radeon VII deze kaart heeft 16GB aan vram dat is 5GB meer als de GTX 1080ti.

Terugkomend op mijn titel vraag, beiden kaarten halen momenteel ongeveer dezelfde frame rate.....gaat een radeon VII dan beter frame rates halen over een paar jaar in vergelijking met een GTX 1080ti? Dit omdat games momenteel nog geen gebruik kunnen maken van de extra vram.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019 gelezen? Daar zit al GDDR6 in maar kost ook even nog een bak meer.

Tegelijkertijd; als veel games (volgens jou) nog niet gebruik maken van het extra geheugen, waarom twijfel je alsnog tussen 11GB en 16GB? BF5 lijkt, volgens verschillende benchmarks, niet boven de 6.5GB uit te komen. Het lijkt me vrij "onlogisch" dat VRAM dusdanig belangrijk wordt ineens dat je over anderhalf jaar wel de 11GB aantikt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:38
8GB wordt op dit moment nog lang niet vol gemaakt laat staan 11 of 16. Nee, ik verwacht niet dat het verschil gaat maken en tegen de tijd dat het er toe doet zijn de kaarten toch te traag voor de nieuwste games op 4K.

Wenslijstjes maak je makkelijk onder het kopje wenslijst op je profielpagina. Handige tool daarbij is Handleiding Pricewatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer vram kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik denk dat 11GB voorlopig afdoende zal zijn. :P
Ik denk dat de vraag eerder is hoe lang je met videokaart wil doen. Dat vraag ik omdat die GTX1080Ti niet sneller meer gaat worden, maar naarmate er meer DX12 titels zullen volgen, zal de Radeon VII waarschijnlijk over tijd de iets krachtigere videokaart blijken. AMD's zijn nu eenmaal beter in staat om de voordelen van DX12 te benutten. :)

Aan de andere kant beschouw ik de Radeon VII een beetje als een ongelukkig product. Het is eigenlijk ook een videokaart die je wat moet undervolten zodat die stil blijft. Wil je dat doen, dan is het een goede kaart.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Tegen de tijd dat 11gb vereist gaat worden op 4k, zul je op andere vlakken al tekort schieten. Je ziet nu al dat de 1080ti @max op 4k al tekort schiet in sommige titels (als je boven de 60fps wilt blijven). Het vram is daarbij nog geen limiterende factor (iig niet bij mij).

De Radeon VII is een luidruchtige, stroomslurpende kaart met vergelijkbare prestaties aan een 1080ti in gaming. Ik zou die kaart niet kopen voor de gameprestaties iig. Te duur, te warm, te luidruchtig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
Verwacht met een GTX 1080 Ti niet alles met 60 frames per seconde te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Uszka schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:17:
8GB wordt op dit moment nog lang niet vol gemaakt laat staan 11 of 16. Nee, ik verwacht niet dat het verschil gaat maken en tegen de tijd dat het er toe doet zijn de kaarten toch te traag voor de nieuwste games op 4K.

Wenslijstjes maak je makkelijk onder het kopje wenslijst op je profielpagina. Handige tool daarbij is Handleiding Pricewatch
8GB wordt wel volgetrokken bij sommige games op 4k, tenminste bij mijn vega64 wel. Maar 11GB moet inderdaad genoeg zijn, de gpu core zal eerder de limiet zijn dan de hoeveelheid geheugen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:15
Ik gebruik de vii ,en die heb ik op 60fps vastgezet dan is de kaart stil en verbruikt niet zo veel energie .
Met de division speel ik op 2160p high settings .
Wil je voluit gaan met deze kaart dan moet je gaan tweaken .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fsWWLm0p438opyvdWjNj8IOn/medium.jpg
Foto division 2 msi overlay memory staat al over de 11 gb met 2160p .

[ Voor 33% gewijzigd door Beaudog op 05-05-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Voor een goede performance op 4K is niet alleen de hoeveelheid VRAM, maar ook de bandbreedte van dat geheugen van belang. Sinds enkele dagen geleden gaan er geruchten dat Nvidia bezig is om haar Turing kaarten met sneller geheugen uit te gaan rusten (16 ipv 14Ggbps). Misschien iets om nog even mee te nemen in je overweging.
Zie: https://nl.hardware.info/...gddr6-als-reactie-op-navi
Pagina: 1