Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spetterend beeld - Nieuw systeem of upgrade mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Squirtbird
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-01 11:33
Beste tweakers,

Allereerst bedankt voor het lezen van mijn topic_/-\o_. Excuses wanneer ik idiote vragen stel:x of het topic anders opstel dan de meesten gebruikelijk vinden. Op het grootste vlak heb ik niet veel kaas gegeten van hardware. Ik heb de afgelopen dagen veel forums gelezen, maar lees zoveel tegenstrijdige berichten dat ik graag mijn vragen compleet stel.

Gemiddeld koop ik om de 4 a 5 jaar een compleet nieuw gamesysteem. Meestal haalde ik mijn inspiratie uit de BBG. Het is nu ongeveer 4,5 jaar geleden dat ik mijn laatste pc heb aangeschaft en mogelijk weer tijd voor een nieuw systeem. Het liefst zou ik mijn systeem upgraden in plaats van vervangen. Ik weet alleen niet met welke componenten ik nog een tijd vooruit kan of dat alles afvalt!? Wat kun je tegenwoordig een hoop geld uitgeven aan hardware!! 8)7

Mijn wens is om fantastisch mooi beeld te hebben, zoals ik bij een vriend op een 4k televisie met zijn Ps4pro zag. Ik ben geen console-gamer en zou dit prachtige beeld graag evenaren op een computer. Ik speel allerlei games zoals: The Witcher 3, Fifa 19, FM19, GTAV, PUBG, CSgo, WOW, you name it! Game nerd :w

Mijn eerste vraag: voldoet een 1440p scherm om dergelijk spetterend beeld te krijgen? Het gevoel dat je in de game wordt gezogen? Is 144hz dan een vereiste? IPS noodzakelijk? Of heb je een 4k scherm nodig?

Wat van mijn componenten moet ik vervangen om prachtig en soepel te kunnen gamen en waar moet ik dit voor vervangen? Het liefst vervang ik zo min mogelijk, al heb ik het vermoeden dat dit een lastig verhaal gaat worden. Mijn wens qua hardware baseer ik meestal op de beste prijs/kwaliteitverhouding. Op sommige forums lees ik dat ik slechts mijn videokaart hoef te vervangen, terwijl ik uit andere forums opmaak dat ik mijn 4,5 jaar oude setup compleet bij het grofvuil kan zetten...

Intel Core i5 4690K / 3.5 Ghz - 6 MB cache
Gigabyte Z97X-Gaming 5 - Moederbord - ATX
Corsair Vengeance - Geheugen - 16 GB 1666mhz ddr3
MSI GTX 970 Gaming 4G
CoolerMaster V650 Semi-Modular

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

4K gaming systeem (community-build): reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019

Pak de benchmarks er eens bij en ik vermoed (nadruk) dat je aan jouw huidige setup veeel moet verbouwen om erbij in de buurt te komen.

En dan schop ik nog even wat knieen; de PS4 Pro kan in een aantal games 4K niet "native" aanbieden en maakt gebruik van bepaalde upscaling. Een Xbox One X kan het wel in 4K in een aantal andere games. Vergelijkbaar of niet; uiteindelijk is (ook) je uiteindelijk beeldschem en kijkafstand en features bepalend; grote kans dat je bij je vriend ook HDR hebt gezien en dat is best "prijzig / zeldzaam" voor PC-gamers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Squirtbird
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-01 11:33
MAX3400 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:09:
4K gaming systeem (community-build): reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019

Pak de benchmarks er eens bij en ik vermoed (nadruk) dat je aan jouw huidige setup veeel moet verbouwen om erbij in de buurt te komen.

En dan schop ik nog even wat knieen; de PS4 Pro kan in een aantal games 4K niet "native" aanbieden en maakt gebruik van bepaalde upscaling. Een Xbox One X kan het wel in 4K in een aantal andere games. Vergelijkbaar of niet; uiteindelijk is (ook) je uiteindelijk beeldschem en kijkafstand en features bepalend; grote kans dat je bij je vriend ook HDR hebt gezien en dat is best "prijzig / zeldzaam" voor PC-gamers.
bedankt je snelle reactie! Niet erg bemoedigend:P... Kan ik uit jouw antwoord opmaken dat PS4PRO/Xbox one X vergelijkbaar is met High-end pcgaming? Dat zou betekenen dat je +- €2000,- kwijt bent om een 'ik word in het beeldscherm gezogen' ervaring te krijgen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn (relatief) vaak topics, benchmarks, guides geweest om inderdaad "vergelijkbaar" met de leidende consoles een PC te bouwen. Dan kom je, met enige nuance, inderdaad in de prijsklasse 1400 tot 2000 afhankelijk van de laatste paar toeters en bellen aan details die je wil zien.

Daarnaast, als je in je beeldscherm gezogen wil worden; bigger is better en dan zou je "eigenlijk" voor elke meter zit-afstand een monitor/TV moeten aanschaffen van minstens "de helft" in diagonaal.

2 meter afstand? 50" TV. 3 meter afstand? 70" TV. Dit kost natuurlijk (bakken) met geld en allicht kan je bij vrienden zitten en "wennen" aan 4 meter en "maar" 49'" TV maar daarmee verlies je wel een klein stukje detail wat je kan zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof