Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conti
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 18:39
Beste Tweakers,

Geen idee of ik hier ook betaalde hulp mag vragen maar probeer het toch even O-)
Er zijn namelijk genoeg diensten die kunnen helpen, maar dan alleen overdag. Dan ben ik helaas aan het werk. Ik hoop dus dat een Tweaker hier wil helpen (tegen vergoeding) met mijn probleem.

--

Ik heb mijn bedrijf verkocht, en probeer een back-up van mijn zakelijke mail te maken + privé mail op te zetten.
Hierbij loop ik helaas tegen diverse problemen aan.

Ik heb op dit moment nog 2 zakelijke mail adressen die ik nog voor 2 maanden aan wil houden, en ook de mappen met mail inhoud van over wil zetten naar mijn privé mail.
mail1@domein1.nl (Exchange)
mail2@domein1.nl (Exchange)

Tevens heb ik 2 privé mail adressen.
mail3@domein2.nl (Exchange)
mail4@hotmail.com (gratis hotmail)

Vreemde is dat ik deze privé adressen niet toegevoegd krijg aan mijn Outlook (ik gebruik Outlook 2019, geen 365 service maar gekochte licentie).
Eerder is het wel gelukt, maar toen ik de mappen van mijn zakelijke mail adressen over sleepte naar mail3@ liep alles vast. Na het opnieuw opstarten wilde hij niks meer versturen, ontvangen of bijwerken.
Als oplossing probeerde ik toen alle mail adressen te verwijderen en opnieuw in te stellen. Maar helaas kan ik sindsdien dus niet meer mijn privé mail adressen toevoegen. Ook niet na het wissen van de accountgegevens uit Windows referentiebeheer. (Ik gebruik Windows 10 home)

Is er iemand die in de avond of in het weekend mij met bovenstaande wil helpen?
Vergoeding direct na de werkzaamheden per tikkie!

Alvast bedankt.
Twan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Diensten / vergoedingen: https://tweakers.net/aanbod/ ;)

Ik weet alleen niet of je de zakelijke mail mag / moet backuppen; het is ook voor de nieuwe eigenaar "bewijsmateriaal" als er over 2 of 5 jaar nog een conflict over iets ontstaat. Geen idee welke branche het is maar hou rekening ermee dat als je je bedrijf verkoopt de nieuwe eigenaar verantwoordelijk is voor alle (bekende) lusten en lasten en dat ook moet kunnen traceren.

Daarnaast, als nieuwe eigenaar, kan je dus inloggen op Exchange Online en tot zoveel maanden / jaren alle mail terughalen als je daarvoor een verzoek indient bij Microsoft. Ik weet dus niet wat je precies wil met je vraag of wat je denkt te gaan bereiken; de nieuwe eigenaar kan (waarschijnlijk) al je data gewoon inzien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conti
Dat is bij mij niet aan de hand.
Nieuwe bedrijf gaat door onder een andere naam en entiteit. Daarnaast zijn veel gegevens van belang voor de belastingdienst welke 7 of 8 jaar bewaard dient te worden.

Ik wil de back-up dan ook niet om er nog vaak in te grasduinen, maar mocht er ooit een onderzoek komen dan kan ik nog netjes alles aanleveren wat van belang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Exporteer de mailbox als pst vanuit de Exchange Online Admin Center. Ga niet mail proberen te 'importeren' door ze van account A naar account B te slepen. Je verplaatst de email dan (in veel gevallen iig).

In het ergste geval zal je met powershell aan de gang moeten en verbinding maken met je O365/Exchange Online omgeving.

En zoals hierboven is genoemd door @MAX3400, voor betaalde zaken is er V&A. Voor de rest is het hier op het forum allemaal op vrijwillige basis en de adviezen die je krijgen zijn as-is en zonder garantie. ;) Zorg dus zelf altijd voor fatsoenlijke backups (he, dat wil je nou net regelen :P) voordat je ergens aan gaat beginnen dat je data mogelijk kan aantasten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conti
Vind het leuk om alles zelf te regelen. Voel ik me ondanks dat ik geen beroep hierin heb niet zo'n n00b. Maar heb mijn kennis zo ver als mogelijk uitgeput. Ben een paddestoelenhandelaar :P
Ben vanaf dit punt bang om fouten te maken die niet te herstellen zijn.

Maar op basis van jullie tip dit bericht copy+paste naar V&A gezet!
Niet erg als 1 van jullie daarop wil reageren ;)

Dank voor de reacties zover.