Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik zoek een?
Ik heb jaren een Android smartphone gehad (laatste was een S7 Edge) waarnaar ik voor mijn werk een Iphone 6S kreeg. Omdat ik hier niet aan kan wennen wil ik terug naar een Android smartphone.

Wat is je budget?
Ik wil er maximaal € 250 aan uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik hem voor internet, mail, social media en youtube. Incidenteel Netflix. Goede foto's moet hij ook kunnen maken. Tevens is een goede accuduur een must. Mijn huidige toestel moet ik twee keer per dag laden wat uiteraard erg vervelend is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb kort een Huawei Mate 20 Lite overwogen totdat ik erachter kwam dat deze Android 8 heeft. Samsung ben ik normaliter van gecharmeerd (de S-serie), maar de goedkopere modellen zullen qua updates snel achterlopen vermoed ik. Via diverse topics kom ik bij Xiaomi uit, met name de A2 Lite of de Redmi Note 7 welke volgens mijn gegevens beide Android 9 hebben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kom er niet achter welke nu beter is. Op de website van Xiaomi worden ze beide als vlaggenschip waardig aangeprezen. Op internet kom ik geen goede vergelijking/review tegen. De Redmi Note 7 is een halfjaar nieuwer wat insinueert dat deze beter is, maar zeker weten doe ik het niet. Mijn vraag is dus ook concreet, welk toestel is de betere keus?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Gaan je werk applicaties ook werken op Android? Of houd je 2 toestellen in gebruik?

A2 is Android One, met 3 jaar updates en upgrades na release, dus nu nog ongeveer 2 jaar en verwacht in ieder geval Android 10 nog.
Note 7 is MIUI, met meerdere jaren updates maar weinig upgrades, dus als die nu Android 9 heeft verwacht ik dat dat blijft, maar wel veilig dankzij de updates die regelmatig komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
swhnld schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:14:
Gaan je werk applicaties ook werken op Android? Of houd je 2 toestellen in gebruik?

A2 is Android One, met 3 jaar updates en upgrades na release, dus nu nog ongeveer 2 jaar en verwacht in ieder geval Android 10 nog.
Note 7 is MIUI, met meerdere jaren updates maar weinig upgrades, dus als die nu Android 9 heeft verwacht ik dat dat blijft, maar wel veilig dankzij de updates die regelmatig komen.
Ik ga twee toestellen in gebruik houden. Van mijn werkgever mag ik zakelijk niet terug naar Android. Bedankt voor je input, het maakt het echter niet makkelijker :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Op basis van goede foto's wint de Note 7 het dik van de Lite.
Ik zou sowieso die Note 7 kiezen, allemaal net wat nieuwer.

[ Voor 43% gewijzigd door ChinaGeek op 02-05-2019 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:10

Tahref

God bless you

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wj4kYp8l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Ik ben inmiddels aardig overtuigd van de Redmi Note 7. Tot gisteren was ik van plan om deze los aan te schaffen en bij een provider een sim-only abonnement te nemen.

Nu zag ik echter op mobiel.nl (shop in pricewatch, dus ik noem hem maar gewoon) dat deze het toestel aanbied met een (sim-only)abonnement wat ik zoek voor circa € 113 bijbetaling. Hierbij vervolgens geen maandelijks bedrag meer voor het toestel.

Zie ik een addertje onder het gras over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 17:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

50Miles schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:14:
[...]

Nu zag ik echter op mobiel.nl (shop in pricewatch, dus ik noem hem maar gewoon) dat deze het toestel aanbied met een (sim-only)abonnement wat ik zoek voor circa € 113 bijbetaling. Hierbij vervolgens geen maandelijks bedrag meer voor het toestel.

Meestal om toch een abonnement aan je te verkopen.
Vroeger zonder BKR gebeuren zit in je abonnement een "gratis" toestel.
Dan betaal je €50 per maand voor een Iphone 7 (bijvoorbeeld) en je abonnement.
Dat is misleiding dus telecommarkt moet dus de telefoonprijs apart neerzetten.

Als een toestel boven de €250 in abonnement vorm laat betalen (zoals vroeger) wordt je geregistreerd bij de BKR als lening. Dit geldt NIET voor toestellen onder de €250.

Als je gelijk de toestel betaal heb je geen BRK registratie bij een toestel boven de €250

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
50Miles schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:14:
Ik ben inmiddels aardig overtuigd van de Redmi Note 7. Tot gisteren was ik van plan om deze los aan te schaffen en bij een provider een sim-only abonnement te nemen.

Mobiel.nl krijgt een kick back voor het verkopen van het abonnement aan jou, die gebruiken ze met de amrge van het toestel samen om jou binnen te hengelen. Enige adder onder het gras is dat je ook bij hun moet zijn voor je garantie. Of dat goed of slecht is weet ik niet, maar de reviews kun je hier op Tweakers wel vinden over hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
swhnld schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Mobiel.nl krijgt een kick back voor het verkopen van het abonnement aan jou, die gebruiken ze met de amrge van het toestel samen om jou binnen te hengelen. Enige adder onder het gras is dat je ook bij hun moet zijn voor je garantie. Of dat goed of slecht is weet ik niet, maar de reviews kun je hier op Tweakers wel vinden over hun.
Ik lees ook dat ze toestellen uit andere landen gebruiken en zonder handleiding doorverkopen. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
50Miles schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:30:
[...]

Ik lees ook dat ze toestellen uit andere landen gebruiken en zonder handleiding doorverkopen. klopt dat?
Uit andere landen kan heel goed kloppen, maar dat is met een merk als Xiaomi toch al zo, en volgens de Nederlandse wet moet de winkel de garantie geven. Kan dan alleen wel langer duren, maar de prijs is er ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Hallo van welke site komt dit vergelijk. Wil m ook eens proberen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:10

Tahref

God bless you

dezejongeman schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Hallo van welke site komt dit vergelijk. Wil m ook eens proberen namelijk
https://www.kimovil.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-08 23:13
Als je niet veel geeft om de softwareschil lijkt me Note 7 een goede optie. Wil je clean android met garantie op updates en geen bloatware? Ga voor de mi a2
Pagina: 1