sadf
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2019 09:37 ]
Het zal een extra zijn bovenop mijn huidige ervaring (10 jaar als vormgever) en scholing, ik snap dat het niet zo veel waard zal zijn als een full time uni master hier in nederland. Maar naast dat ik al fulltime werk is het ook vrij duur. Ook zal er niet op het diploma staan "dit was online".Sissors schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:18:
De ene master is sowieso de andere niet. Nederlandse universiteiten zijn over het algemeen behoorlijk goed vergelijkbaar qua niveau, in het buitenland is dat lang niet altijd.
Maar zelfs in Nederland zijn er hogescholen waar je je master titel kan halen tegenwoordig. Leuk, om buitenlandse studenten te trekken of als je zelf van plan bent naar het buitenland te gaan, maar in mijn gebied iig wordt dat toch niet erg serieus genomen. Persoonlijk als iemand langs zou komen voor een baan met een master die hij online heeft gehaald bij een universiteit in Cyprus zou ik het ook niet erg serieus nemen (iig niet zonder het echt verder te hebben uitgezocht), maar misschien staan andere daar anders in.
een Associate's degree is niet het zelfde als een Bachelor's degree en ze vragen hier letterlijk om een Bachelors degree. Volgens mij zul je na je AD dus gewoon je Bachelors moeten halen wil hier een master doen. Misschien dat je wel 2 jaar korter over je Bachelor's degree kan doen als je AD hier op aansluit (dat kan bij de Hogeschool Rotterdam in ieder geval wel).The MSc in Interaction Design is open to all students, irrespective of discipline, who are in possession of a Bachelor’s degree with a minimum grade point average (GPA) of 6.5/10, or equivalent, from a recognized and accredited university.
Ik heb al contact gehad en volgens hun was het geen probleem. Vond het zelf ook al vreemd.CheesePizza schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:49:
[...]
een Associate's degree is niet het zelfde als een Bachelor's degree en ze vragen hier letterlijk om een Bachelors degree. Volgens mij zul je na je AD dus gewoon je Bachelors moeten halen wil hier een master doen. Misschien dat je wel 2 jaar korter over je Bachelor's degree kan doen als je AD hier op aansluit (dat kan bij de Hogeschool Rotterdam in ieder geval wel).
Weet je zeker dat ze begrepen wat je bedoelde? Want een AD is echt geen Bachelor dus als hun eis Bachelor is ga je er met een AD niet inkomen.Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:56:
[...]
Ik heb al contact gehad en volgens hun was het geen probleem. Vond het zelf ook al vreemd.
I have stability. The ability to stab.
Letterlijk gezegd dat het een AD was, maar misschien moet ik het nog een keer vragen.SmurfLink schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:12:
[...]
Weet je zeker dat ze begrepen wat je bedoelde? Want een AD is echt geen Bachelor dus als hun eis Bachelor is ga je er met een AD niet inkomen.
Het is inderdaad niet hetzelfde, en je hebt inderdaad in alle gevallen een Bachelor's degree nodig om een universitaire master te kunnen gaan volgen. Met alleen je AD gaat dat niet lukken. Wat wel vaak het geval is (zo ook bij mij) is dat je de bachelor in 2 jaar kunt doen. Het niveau is overigens niet schrikbarend veel hoger dan een fatsoenlijke AD opleiding (ik heb eerste jaar bachelor doorlopen), dus dat moet niet zo'n probleem zijn.CheesePizza schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:49:
[...]
een Associate's degree is niet het zelfde als een Bachelor's degree en ze vragen hier letterlijk om een Bachelors degree. Volgens mij zul je na je AD dus gewoon je Bachelors moeten halen wil hier een master doen. Misschien dat je wel 2 jaar korter over je Bachelor's degree kan doen als je AD hier op aansluit (dat kan bij de Hogeschool Rotterdam in ieder geval wel).
Ik heb helaas geconstateerd dat er maar héél weinig mensen zijn die echt weten wat HBO-AD nu eigenlijk is. Dus grote kans dat dit verkeerd begrepen is.Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Letterlijk gezegd dat het een AD was, maar misschien moet ik het nog een keer vragen.
[ Voor 16% gewijzigd door Kuusj op 03-05-2019 09:20 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
En begrepen zij ook wat een AD is?Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Letterlijk gezegd dat het een AD was, maar misschien moet ik het nog een keer vragen.
[ Voor 25% gewijzigd door Ernemmer op 03-05-2019 10:32 ]
Ten eerste dat je de kennis niet hebt om je master te halen, dus dat je er een flinke kluif aan gaat hebben die te halen...Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:50:
[...]
Dat betwijfel ik dus. Wat zijn de consequenties als ik er doorheen glip en hem toch zou volgen?
Ik denk het niet, bij definitieve inschrijving wordt er echt wel gekeken naar de waarde van je papiertje en die zit op EQF5 waar je EQF6 moet hebben om toegang te krijgen tot een master.Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:50:
[...]
Dat betwijfel ik dus. Wat zijn de consequenties als ik er doorheen glip en hem toch zou volgen?
Dit is ook de eerste keer dat ik er van hoorKuusj schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Het is inderdaad niet hetzelfde, en je hebt inderdaad in alle gevallen een Bachelor's degree nodig om een universitaire master te kunnen gaan volgen. Met alleen je AD gaat dat niet lukken. Wat wel vaak het geval is (zo ook bij mij) is dat je de bachelor in 2 jaar kunt doen. Het niveau is overigens niet schrikbarend veel hoger dan een fatsoenlijke AD opleiding (ik heb eerste jaar bachelor doorlopen), dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
[...]
Ik heb helaas geconstateerd dat er maar héél weinig mensen zijn die echt weten wat HBO-AD nu eigenlijk is. Dus grote kans dat dit verkeerd begrepen is.
Waarschijnlijk snappen ze niet precies wat het is, heb het ze nog even duidelijk uitgelegd. Op mijn Linkedin zou ik ook niet AD zetten maar gewoon HBO(ook geen bachelor), bij de master staat er ook niet dat hij online is gedaan. Probeer er het beste van te maken, een fulltime master hier in Nederland gaat hem niet worden met fulltime werk.Tuttel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:31:
[...]
Dit is ook de eerste keer dat ik er van hoor![]()
Kan me niet voorstellen dat het "legit" mogelijk zou moeten zijn dat je met een AD door kan stromen naar een master. Wat is dan nog de meerwaarde van een volledige bachelor volgen als het al van plan bent door te stromen naar een master.
Vrees dat ze niet goed weten wat een AD is, dan wel dat je misschien jezelf moet afvragen of je dit wel moet willen. Voor een buitenstaander zal het waarschijnlijk overkomen als een of andere obscure online master aan een universiteit in Cyprus met als vooropleiding een AD.
Vraag me af of een potentiële werkgever dit echt als meerwaarde gaat zien. Denk dat je het geld en tijd wellicht anders beter kan besteden.
Het is gewoon een erkende opleiding, dus daar is verder niks raars aan. Het is wel vrij nieuw, en onbekend.Tuttel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:31:
[...]
Dit is ook de eerste keer dat ik er van hoor![]()
Kan me niet voorstellen dat het "legit" mogelijk zou moeten zijn dat je met een AD door kan stromen naar een master. Wat is dan nog de meerwaarde van een volledige bachelor volgen als het al van plan bent door te stromen naar een master.
Vrees dat ze niet goed weten wat een AD is, dan wel dat je misschien jezelf moet afvragen of je dit wel moet willen. Voor een buitenstaander zal het waarschijnlijk overkomen als een of andere obscure online master aan een universiteit in Cyprus met als vooropleiding een AD.
Vraag me af of een potentiële werkgever dit echt als meerwaarde gaat zien. Denk dat je het geld en tijd wellicht anders beter kan besteden.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq