Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3059
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-06-2024
beste Forumleden,..

Ik heb een probleem waar mee ik ook na lang zoeken en speuren niet mee verder kom, vandaar dit topic

Ik was al een tijd van plan een itx setje in elkaar te zetten. Deze week eindelijk hiermee gestart. Het moederbord en de processor had ik vorig jaar al van een mede-tweakers over genomen (hem werkend gezien en in mijn bijzijn gedemonteerd uit zijn behuizing. . . )

spec voor mijn build :

Moederbord - Asus strix 270I gaming
Processor - Intel I3 7350k *(zou / zal worden vervangen deze maand voor I7 - 6700 K of 7700 K)
Geheugen - Corsair veangeance pro rgb 3000 Mhz - 2 x 8 Gb - competibel met moederbord volgens pcpicker.com
Voeding - Seasonic 550 FX ( 550 watt)
Opslag - Samsung evo 970 plus m2 NVMe ( alleen voor os en enkele programma's
Cpu- koeler Cosair H 100i RGB Platinum
Behuizing- phanteks Enthoo Evolv itx

Videokaart - een hele oude sapphire 5750 vapor- x restant uit een andere niet gebruikte pc, zou eveneens worden vervangen deze maand voor een meer actuele kaart ).

Deze build is mijn vijfde keer dat ik een pc bouw en eigenlijk bij het in elkaar zetten van mijn vorige sets nooit noemenswaardige problemen tegen gekomen. Als volgens de etiketten en voorschriften gemonteerd en opgestart.

Pc start en dram en fans e.d draaien ook Rgb verlichting van het moeder werkt normaal.

Post - sequence start met cpu - rood led aan de rechter bovenzijde van het MB gevolg door oranje voor Dram en wit voor
de GPU en als laatste boot device, hier blijft het groene led branden. Gistern meerdere keren mogen ondernomen om te starten
verschillende monitoren gebruikt zowel dvi als hdmi als DP, verschillende kabels geprobeerd maar geen beeld.

Vanmorgen alles weer gedemonteerd en vervolgens met een kaal moederbord en koeling en vandaar uit gestart op zoek maar een oplossing, daarna 8 gb erbij geprikt en de videokaart aangesloten, helaas met hetzelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?95305-Z270i-Orange-Led-always-on-What-does-it-mean -

groen = boot device - aldus boven staande foto aangeeft, Post-sequence doorloopt drie van vier stappen maar blijft hangen bij de laatse zijnde boot-device

Mijn kennis van pc houdt eigenlijk hier op,.. Dus gaarne suggesties en hulp bij het oplossen van mijn probleem

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt exact dezelfde combinatie moederbord en cpu werkend gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3059
ja,..cpu en mb zijn samen in bedrijf gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook gekeken op de qvl van asus of dit geheugen daar op staat? Daar hecht ik meer geloof aan dan de bewering van pcpicker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3059
ja,..ook gedaan,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
En heb je ook al eens gekeken of je beeld krijgt over de iGPU door de aansluitingen op het moederbord te gebruiken ipv die van de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setup buiten de behuizing getest, op een niet geleidend oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3059
ja,..zowel via het moederbord als via de videokaart op meerdere manieren en met meerdere verschillende kabels geprobeerd

Vanmiddag getest buiten de behuizing op de doos van het mb als ondergrond. eerst alleen mb + cpu en koeling daarna DRAM en daar ook de GPU weer toegevoegd. Helaas met hetzelfde negatieve resultaat

[ Voor 60% gewijzigd door alex3059 op 02-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een clear cmos geprobeerd, kun je met een andere voeding testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3059
clear cmos idd uitgevoerd en ook met andere voeding getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je de CPU ook opnieuw geplaatst en hoe heb je de clear cmos uitgevoerd? Stekker uit de voeding > pwr_sw even shorten, zodat spanning ervan af is.
Daarna de jumper van clear_cmos 10 seconden verplaatsen en dan het moederbord weer starten.

Tweakers Discord

Pagina: 1