Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Midrange smartphone met goede camera

Wat is je budget?
200 tot 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn dagelijkse dingen te kunnen doen, zoals Googlen, Facebook, Instagram, Whatsapp en soms video's kijken. Daarnaast is de camera erg belangrijk gezien ik binnenkort op safari ga en goede foto's wil kunnen nemen. Op dit moment heb ik nog een One Plus One en daar ben ik zeer tevreden mee, maar de camerakwaliteit is te slecht. De telefoon moet overigens ook een beetje tegen een stootje kunnen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na wat zoeken kom ik zelf bij de volgende telefoons uit, maar ik sta zeker open voor suggesties buiten deze telefoons zolang het een beetje binnen de prijsrange valt:
-Samsung Galaxy A50
-Samsung Galaxy A7
-Xiaomi Redmi Note 7
-Huawei Mate 20 Lite

Welke vragen heb je hier nog over?
Kijkend naar mijn budget, eisen, het feit dat ik tevreden ben met een One Plus One (alhoewel het allemaal wel wat sneller mag uiteraard na 3.5 jaar gebruik) en dat de camera erg belangrijk is, welke telefoon zouden jullie aanbevelen? Mijn dank is bij voorbaat enorm groot voor alle reacties! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 17:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestiger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik ben met het zelfde onderzoek bezig en heb de volgende telefoons:
Samsung A50
Huawei p20
Huawei p30 lite

De samsung is een stevig groot toestel, 128g, goede camera, night modus, mooi scherm, kortom een hele goede keuze. Het geluid is wat minder (voor mij wel een nadeel) en Bixby is soms een beetje raar aanwezig maar niet overdreven.

De huawei telefoons zijn ook mooi en compleet. De p20 pro is helaas net een slagje duurder maar de p20 is een erg mooi en compleet toestel. De Leica camera's leveren mooie foto's op alleen de ai is even wennen. De p30 lite heeft nu gratis freebuds (toch een leuke extra) en heeft ook goede camera's. Het nadeel van de p30 lite is dat de camera's niet van leica zijn. Hoe de mate 20 lite in deze vergelijking valt ga ik nog even uitzoeken.

Helaas kan ik je nog niet echt verder helpen omdat ik ook nog aan het uitzoeken ben wat de beste deal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Voor je Safari, neem optische stabilisatie, uit een rijdende auto foto's maken is niet stabiel. Ook moet je snel zijn, voor je het weet is het duur uit het zicht.
Mijn advies, Samsung S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestiger
swhnld schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:37:
Voor je Safari, neem optische stabilisatie, uit een rijdende auto foto's maken is niet stabiel. Ook moet je snel zijn, voor je het weet is het duur uit het zicht.
Mijn advies, Samsung S9.
De nachtfotos van de s9 zijn wel erg mooi en de stabilisatie is inderdaad een groot voordeel, nadeel is dat hij wel ruim 100 euro boven budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik volg dit topic ook even!
Ben zelf ook aan het kijken naar een andere telefoon en heb de Samsung A50 op het oog. Maar ook de P20 pro van Huawei of zelfs de Galaxy S9 zitten in mijn lijstje, vanwege de camera.
Let wel op: ik heb slecht bereik binnenshuis. Samsung ondersteunt bellen via WiFi; Huawei niet. En is natuurlijk ook afhankelijk van je provider.
Ik neig daarom naar Samsung. Maar twijfel tussen oud vlaggenschip van vorig jaar of goede middenklasse van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Roestiger schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:58:
[...]
De nachtfotos van de s9 zijn wel erg mooi en de stabilisatie is inderdaad een groot voordeel, nadeel is dat hij wel ruim 100 euro boven budget is.
Amazon.de heeft hem nieuw voor 468, dus inderdaad boven budget. Mogelijk is die nog ergens in een betere aanbieding te vinden, in het topic zag ik vorige week 400 Euro voorbij komen.
[Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
Safari doe je niet dagelijks, dus de foto's zijn erg belangrijk. Eigenlijk zou ik ook nieuwsgierig zijn naar de Nokia 9 Pureview, maar heb ervaring met de Samsung Note 8 op Safari en was daar erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De s9 voor 380 als je via tele2 besteld en direct je maandelijkse abonnement weer opzegt.
https://nl.pepper.com/aan...zegbaar-abonnement-102344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestiger
swhnld schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:03:
[...]

Safari doe je niet dagelijks, dus de foto's zijn erg belangrijk. Eigenlijk zou ik ook nieuwsgierig zijn naar de Nokia 9 Pureview, maar heb ervaring met de Samsung Note 8 op Safari en was daar erg blij mee.
Persoonlijk zou ik voor een safari een fototoestel met optische zoom of een spiegelreflex camera meenemen, dat is toch een andere kwaliteit.

De nokia 9 pureview is geweldig en wat ik gezien heb brengt met de nieuwe software een ongekende kwaliteit, echter is de snelheid wat laag. Mogelijk komt dat goed met een update maar dat gokje zou ik niet nemen voor een safari. Test hem uitgebreid in de winkel en check de snelheid, vraag hier in het topic wat de eigenaren er van vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04:01
Misschien een beetje geduld voor de Pixel 3a om te kijken of dat wat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Roestiger schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:58:
[...]
De nokia 9 pureview is geweldig en wat ik gezien heb brengt met de nieuwe software een ongekende kwaliteit, echter is de snelheid wat laag.
Wat ik lees is de processing snelheid laag, maar is dat niet hetzelfde als de snelheid van foto's nemen. grote voordeel wat ik lees is dat je met dit toestel ook achteraf beter/meer kan bewerken qua scherpstellen, etc. door de hoeveelheid data die opgeslagen wordt. Maar helaas nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:37:
Mijn advies, Samsung S9.
Klinkt als een logische redenering - iets meer betalen voor een telefoon met goede camera is niet persé een groot probleem. Kan ik uit je reactie opmaken dat de andere telefoons dus niet over optische stabilisatie beschikken?

Iedereen: Hartstikke bedankt voor alle reacties hier, waardeer het enorm!

Daarnaast, een vraag aan iedereen: Wat me opvalt is dat niemand over de Xiaomi telefoon spreekt. Is dat omdat deze telefoon daadwerkelijk echt veel slechter is (of niet bij mijn eisen past), of omdat er weinig ervaring mee is?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Klinkt als een logische redenering - iets meer betalen voor een telefoon met goede camera is niet persé een groot probleem. Kan ik uit je reactie opmaken dat de andere telefoons dus niet over optische stabilisatie beschikken?

Iedereen: Hartstikke bedankt voor alle reacties hier, waardeer het enorm!

Daarnaast, een vraag aan iedereen: Wat me opvalt is dat niemand over de Xiaomi telefoon spreekt. Is dat omdat deze telefoon daadwerkelijk echt veel slechter is (of niet bij mijn eisen past), of omdat er weinig ervaring mee is?
Het is een prima telefoon, met voor zijn prijs een prima camera.
Maar niet vergelijkbaar met een S9, sowieso geen optische stabilisatie.
Als je met 380 euro kunt leven, zou ik dat sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:38:
[...]
Kan ik uit je reactie opmaken dat de andere telefoons dus niet over optische stabilisatie beschikken?
In de pricewatch kun je er op filteren. Bij Samsung is Optische Stabilisatie alleen in de S en Note serie.
Xiaomi Note 7 komt daar ook niet tevoorschijn al hebben ze wel wat modellen die het wel hebben. En Huawei heeft dat alleen in de Pro modellen voor zover ik weet.

categorie: Smartphones
Pagina: 1