Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamejuize
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 08:38
Hallo,

Ik zat paar dagen geleden een toutube filmpje te kijken en opeens klapte de stroom eruit. Na dat ik in de meterkast de schakelaar weer aandeed. Deed mijn computer helemaal niks meer. Ik heb trouwens ook nog een belkin surgeprotector zodat mijn pc beveiligd zou zijn voor pieken etc.

Ik dacht dat mijn voeding wel kapot zou zijn (een corsair tx650m) dus dus die heb ik inmiddels vervangen voor een (corsair rm650x) maar mijn pc doet nog steeds niks. Ik heb ook al het cmos batterijtje er uit gehaald maar geen wonderen. Ik ben bang dat het dus mijn moederbord (z270 carbon) is, maar het kan natuurlijk ook nog wat anders zijn...

Heeft iemand nog tips of info?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Zitten er op het moederbord niet van die resetpinnetjes?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamejuize
Ja die heb ik ook geprobeert, maar geen geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:38
Je zou het mobo eens uit de kast kunnen halen en rechtstreeks op een PSU aansluiten, kijken of hij dan wel werkt. Dit heeft voor mij laatst geholpen met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:55
*knip* grapjas, trollen doe je maar ergens anders

[ Voor 83% gewijzigd door br00ky op 02-05-2019 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Alles van het moederbord afhalen wat niet nodig is om in het bios te komen. Videokaart, alle opslag etc zodat je alleen mobo, cpu, 1 geheugenmodule, cpu koeler en voeding over hebt. Monitor aansluiten op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamejuize
Ik heb alles eruitgehaald en erafgehaald ben bang dat hij echt gefrituurt is. Nu nog hopen dat andere onderdelen er beter van af zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:59
Heb je alles ook aangesloten gehad zonder tussenkomst van de Belkin Surgeprotector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nortepe85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:59:
Heb je alles ook aangesloten gehad zonder tussenkomst van de Belkin Surgeprotector?
Goed punt; doet iets anders het nog wel op de Belkin? Een föhn, beetje lamp (60W gloeilamp of beter), strijkijzer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamejuize
Goeie vragen, ja heb ook andere stekkers geprobeert en andere stopcontacten. Ik denk dat ik maar even met Belkin moet bellen en vragen of dat ding ook gefaalt heeft misschien.. De surgeprotector werkt gewoon zoals hij eerst ook deed :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gamejuize op 03-05-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als je moederbord dood is, gewoon even belletje plegen naar je inboedelverzekering. Als je een beetje een goede hebt, dan vergoeden ze het zonder verder gezeik.

Dit is overigens geen aansporing om de boel te flessen, maar een inboedverzekering is er ook voor dit soort situaties. Gewoon eens bellen en vriendelijk vragen of ze dit vergoeden.

Door bliksemschade is ooit onze modem, router en TV gesneuveld. Provider (die was de bron van alle ellende) wou ons niet helpen, omdat we de stekkers er maar uit hadden moeten trekken. Vervolgens heeft mijn vader de inboedelverzekering gebeld en die zeiden dat we alles nieuw mochten kopen en alleen een aankoopbewijs moesten overhandigen om het bedrag te kunnen vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamejuize
Heb inmiddels een nieuw moederbord, en hij geeft in iedergeval meer leven. Als ik de cpu power aansluit vliegt hij meteen weer uit. Maar als ik die niet aansluit blijft hij gewoon aan. Lijkt mij dat de cpu ook dead is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Gamejuize schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:44:
Heb inmiddels een nieuw moederbord, en hij geeft in iedergeval meer leven. Als ik de cpu power aansluit vliegt hij meteen weer uit. Maar als ik die niet aansluit blijft hij gewoon aan. Lijkt mij dat de cpu ook dead is dan?
Wat bedoel je met vliegt er weer uit? Slaat de zekering in de meterkast af? Dan is de kans groot dat de processor een kortsluiting heeft. Dat is wel zeldzaam. Intel geeft garantie als je de processor korter dan 3 jaar geleden hebt gekocht.

Je moet niet (voeding-)stekkers insteken en loshalen terwijl de 230V stekker van de voeding er nog in zit, dat kan schade veroorzaken op allerlei manieren. Ook al staat de PC uitgeschakeld, hij staat pas echt uit als de stroom eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:35
nieuw mobo
nieuwe voeding

en dan als je de cpu power aansluit vliegt alles eruit..

wat hangt er nog meer aan?

idd is het zeer onwaarschijnlijk dat de cpu dit veroorzaakt..

[ Voor 197% gewijzigd door boyette op 09-05-2019 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamejuize
Beetje raar verwoord hier inderdaad excuus. Ik kwam er achter dat ik verkeerde chipset mobo had besteld. Daarom ging de computer gewoon uit als ik mijn CPU had aangesloten (gelukkig niet de stroom). Zonder CPU gaat de computer gewoon aan en is er verder niks aan de hand. Stupid me.

Hoogstwaarschijnlijk is alles verder nu klaar, mijn moederbord en PSU zijn de enige componenten die stuk zijn. Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1