Vraag

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 22:32
Ik zoek een?
Een tablet die ik kan gebruiken voor het lezen en bewerken van PDF en Word, en het bekijken van video ( Netflix, Prime, Ziggo GO)

Wat is je budget?
Rond de 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de tablet vooral gaan gebruiken voor het lezen van PDF bestanden, en entertainment. Hierdoor leek 10+ inch mij handig. Ook lijkt me een actieve stylus handig voor het bewerken van PDF bestanden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel voornamelijk tussen 3 tablets:
De Ipad Air: pricewatch: Apple iPad Air (2019) Wi-Fi 64GB Grijs
Deze vind ik met de pencil en een toetsenbordhoes wel erg duur worden, is het de meerprijs voor mijn gebruik waard?

De Galaxy Tab S4 pricewatch: Samsung Galaxy Tab S4 WiFi Zwart
Is nu met de gratis toetsenbordhoes wel een stuk aantrekkelijker geworden. Ik blijf het alleen wel veel geld vinden voor een Android tablet vinden. Hoe lang gaat de tablet nog mee? Ook vind ik het OLED scherm een groot voordeel.

De Galaxy Tab S5e pricewatch: Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB Zwart
Goedkoper, maar geen stylus support, en ook WIFI problemen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik nog andere opties over het hoofd? Ik heb verder een Windows Laptop en Android telefoon, is het dan een voordeel om voor de Android Tabelt te gaan? Of moet ik nog even afwachten tot de Galaxy Tab S5, al zal die ook wel richting de 700 euro gaan.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
De levensduur van iPas is gewoon langer door langere ondersteuning qua updates en betere tablet specifieke apps, dus ik adviseer standaard een iPad, heb er zelf ook een naast mijn Samsung Android telefoon en Windows Laptop.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 22:32
swhnld schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:18:
De levensduur van iPas is gewoon langer door langere ondersteuning qua updates en betere tablet specifieke apps, dus ik adviseer standaard een iPad, heb er zelf ook een naast mijn Samsung Android telefoon en Windows Laptop.
Bedankt voor je antwoord! Hoe vind jij de samenwerking tussen de Android telefoon en de Ipad? En heb je ook ervaring met de Apple Pencil? Want ik zie wat gemixte reviews over de 1e generatie Pencil die bij de Air zit.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Surface Go kopen voor 400 euro: product: Microsoft Surface Go WiFi 4GB ram .

Maar ik zou zelf gaan voor een iPad 2018 (geen Air/Mini) met een keyboard-hoesje er bij. Gewoon veel langere accuduur, veel sneller in opstarten/sleep/wake, prettigere userinterface, en fijnere tabletapps.

[ Voor 108% gewijzigd door CyberMania op 03-05-2019 12:40 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Android tablets vind ik ook niks. Ligt vooral aan de apps denk ik, de telefoons zijn wel fijn. Ik heb een Android tablet die alleen maar stof ligt te happen, ik gebruik altijd mijn telefoon of Laptop. Ook voor Netflix/NLZiet.

De tablet heb ik een paar keer meegenomen inde trein voor Netflix, maar dat is ook niks. Ik gebruik dan liever een kleinere telefoon. Dat is ook makkelijker als je met meerdere mensen bij elkaar moet zitten. En met mail is het ook niks, en met documenten ook niet. Snelle dingen daar heb ik mijn telefoon voor onder handbereik en als het wat meer tijd vraagt pak ik mijn laptop wel.

Misschien dat zo'n Microsoft surface wat is, het ligt er aan hoe goed dat werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
triesvan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:36:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Hoe vind jij de samenwerking tussen de Android telefoon en de Ipad? En heb je ook ervaring met de Apple Pencil? Want ik zie wat gemixte reviews over de 1e generatie Pencil die bij de Air zit.
Ik heb ook een Apple Pencil, werkt best OK en is preciezer dan mijn vinger. Ik gebruik het hoofdzakelijk voor aantekeningen in PDF's. Had er een logitech toetsenbord bij, maar die was relatief snel kapot en ik ben toen zonder apart toetsenbord verder gegaan.

Samenwerking is eigenlijk ook prima, alle apps zijn ook in de Apple Store te krijgen, dus Google Drive, Onedrive, Dropbox, Office, het is overal beschikbaar en werkt overal.
Pagina: 1