Hallo Allen!
Ik ben van plan om dit jaar (het liefst voor de zomer) een nieuwe sterke computer te bouwen.
Dit is wat ik op dit moment heb:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil deze pc graag gebruiken voor simulatie programma's zoals PREPAR3D 4.5 (zie het aan als flight simulator (Heel CPU Intensief) en natuurlijk games wat kan gaan van MMORPG (FFXIV / Blade and Soul) -> FPS (BF1 en dergelijke)
Wat mag het systeem gaan kosten? ~2000 euro (in onderdelen alleen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
ik neem mijn ssd's en hdd's mee, en rand apparatuur (Scherm = Samsung27 inch 120hz)
verder neem ik de GPU mee (zie lijst). mijn GPU voor FULL HD kan nog. ik wil graag wachten op de nieuwe generatie Nvidia GPU's
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zie mijn opgestelde lijst beneden. Ik heb deze onderdelen overgenomen van iemand in de flightsim community. Hij heeft een tankpc maar behalve de Samsung 970 pro nvme ben ik maar een stukje lager gegaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel/Nvidia en Samsung, Intel omdat ik dat gewend ben en Nvidia omdat er nog steeds artifacts komen bij AMD (dat word nog vaak gemeld in de Flight sim communite. Zie rechtsonder de twitch pagina: https://www.twitch.tv/mattdavies ) Samsung kwa ssd's, totaal geen problemen mee gehad. Beetje betalen voor kwaliteit is ok.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
ik heb niet specifieke wensen behalve dat het Flightsim gewoon mooi kan weergeven.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ja zeker wel. Ik wil graag proberen op 5 / 5,1ghz te komen met een goeie temperatuur en stroom.
Wat verwacht je van ons?
Ondanks dat ik bijna zeker weet dat ik graag voor deze build wil gaan, wil ik graag nog kijken wat voor ideeen hier uitkomen.
Dit is de build die ik in gedachte had:
Mijn dank is groot!
Ik ben van plan om dit jaar (het liefst voor de zomer) een nieuwe sterke computer te bouwen.
Dit is wat ik op dit moment heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z68 Extreme4 Gen3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda XT ST33000651AS, 3TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Voedingen | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 830 series 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 44,99 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil deze pc graag gebruiken voor simulatie programma's zoals PREPAR3D 4.5 (zie het aan als flight simulator (Heel CPU Intensief) en natuurlijk games wat kan gaan van MMORPG (FFXIV / Blade and Soul) -> FPS (BF1 en dergelijke)
Wat mag het systeem gaan kosten? ~2000 euro (in onderdelen alleen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
ik neem mijn ssd's en hdd's mee, en rand apparatuur (Scherm = Samsung27 inch 120hz)
verder neem ik de GPU mee (zie lijst). mijn GPU voor FULL HD kan nog. ik wil graag wachten op de nieuwe generatie Nvidia GPU's
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zie mijn opgestelde lijst beneden. Ik heb deze onderdelen overgenomen van iemand in de flightsim community. Hij heeft een tankpc maar behalve de Samsung 970 pro nvme ben ik maar een stukje lager gegaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel/Nvidia en Samsung, Intel omdat ik dat gewend ben en Nvidia omdat er nog steeds artifacts komen bij AMD (dat word nog vaak gemeld in de Flight sim communite. Zie rechtsonder de twitch pagina: https://www.twitch.tv/mattdavies ) Samsung kwa ssd's, totaal geen problemen mee gehad. Beetje betalen voor kwaliteit is ok.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
ik heb niet specifieke wensen behalve dat het Flightsim gewoon mooi kan weergeven.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ja zeker wel. Ik wil graag proberen op 5 / 5,1ghz te komen met een goeie temperatuur en stroom.
Wat verwacht je van ons?
Ondanks dat ik bijna zeker weet dat ik graag voor deze build wil gaan, wil ik graag nog kijken wat voor ideeen hier uitkomen.
Dit is de build die ik in gedachte had:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 536,50 | € 536,50 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z390-E Gaming | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart | € 145,05 | € 145,05 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair ML140 PRO RGB LED PWM (Twin pack), 140mm | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 2TB | € 461,- | € 461,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.975,40 | ||
Mijn dank is groot!