Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Sterke build (o.a voor Flightsim)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11 09:24
Hallo Allen!

Ik ben van plan om dit jaar (het liefst voor de zomer) een nieuwe sterke computer te bouwen.

Dit is wat ik op dit moment heb:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock Z68 Extreme4 Gen3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenEVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda XT ST33000651AS, 3TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 44,99€ 44,99
1VoedingenXFX ProSeries 750W XXX Edition€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 44,99

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil deze pc graag gebruiken voor simulatie programma's zoals PREPAR3D 4.5 (zie het aan als flight simulator (Heel CPU Intensief) en natuurlijk games wat kan gaan van MMORPG (FFXIV / Blade and Soul) -> FPS (BF1 en dergelijke)

Wat mag het systeem gaan kosten? ~2000 euro (in onderdelen alleen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
ik neem mijn ssd's en hdd's mee, en rand apparatuur (Scherm = Samsung27 inch 120hz)
verder neem ik de GPU mee (zie lijst). mijn GPU voor FULL HD kan nog. ik wil graag wachten op de nieuwe generatie Nvidia GPU's

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zie mijn opgestelde lijst beneden. Ik heb deze onderdelen overgenomen van iemand in de flightsim community. Hij heeft een tankpc maar behalve de Samsung 970 pro nvme ben ik maar een stukje lager gegaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel/Nvidia en Samsung, Intel omdat ik dat gewend ben en Nvidia omdat er nog steeds artifacts komen bij AMD (dat word nog vaak gemeld in de Flight sim communite. Zie rechtsonder de twitch pagina: https://www.twitch.tv/mattdavies ) Samsung kwa ssd's, totaal geen problemen mee gehad. Beetje betalen voor kwaliteit is ok.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
ik heb niet specifieke wensen behalve dat het Flightsim gewoon mooi kan weergeven.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ja zeker wel. Ik wil graag proberen op 5 / 5,1ghz te komen met een goeie temperatuur en stroom.

Wat verwacht je van ons?

Ondanks dat ik bijna zeker weet dat ik graag voor deze build wil gaan, wil ik graag nog kijken wat voor ideeen hier uitkomen.

Dit is de build die ik in gedachte had:

1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 536,50€ 536,50
1MoederbordenAsus ROG Strix Z390-E Gaming€ 219,90€ 219,90
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart€ 145,05€ 145,05
1WaterkoelingCorsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler€ 159,-€ 159,-
1VentilatorenCorsair ML140 PRO RGB LED PWM (Twin pack), 140mm€ 56,-€ 56,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 120,95€ 120,95
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 191,-€ 191,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 2TB€ 461,-€ 461,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.975,40

Mijn dank is groot!

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Neem je 2x een 970 EVO!?
Voor dit budget mag je best een flink moederbord nemen, maar let erop dat je niet alleen voor 'Gaming' betaalt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Waarom geen nieuwe videokaart? Een GTX 1660 van €235 is al sneller (zij het weinig) dan wat je nu hebt. Voor FSX/P3D zou ik de prioriteiten ergens anders leggen dan bij RGB spul en dikke, veel te dure NVME ssd's.

Op welk scherm ga je al dat geweld los laten? 1080p, 1440p?

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11 09:24
SpeedQber schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:09:
Neem je 2x een 970 EVO!?
Voor dit budget mag je best een flink moederbord nemen, maar let erop dat je niet alleen voor 'Gaming' betaalt.
Snap ik, dit is ook meer voor toekomstbestendig. ik wil graag kijken of ik de sata's eruit kan laten.
Uszka schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:14:
Waarom geen nieuwe videokaart? Een GTX 1660 van €235 is al sneller (zij het weinig) dan wat je nu hebt. Voor FSX/P3D zou ik de prioriteiten ergens anders leggen dan bij RGB spul en dikke, veel te dure NVME ssd's.

Op welk scherm ga je al dat geweld los laten? 1080p, 1440p?
Dit is de scherm die ik heb.

1MonitorenSamsung Syncmaster S27A750D Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Ik wil graag wachten tot de volgende generatie Nvidia kaart. Mijn 980 vind ik persoonlijk sterk genoeg om nog even (max 1 jaar) door te gaan.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
ik neem mijn ssd's en hdd's mee
Toch niet meenemen dus?
Een NVME SSD heeft weinig meerwaarde voor gaming, als je geen SATA kabels wil, neem dan een M.2 SATA SSD.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Heel veel verschil ga je niet merken als je bij je oude gpu blijft. Gpu is het belangrijkste bij P3D. 8 cores en 16 threads heeft helemaal geen nut. Als je pricewatch: Intel Core i3-9350KF Boxed naar 5GHz trapt bereik je hetzelfde voor veel minder geld. Heb je budget om er een 2080 Ti naast te zetten.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Nu ben ik zelf niet heel goed thuis in PREPAR3D en hoe die de CPU intensief benut, maar ik zou ook nog even in het achterhoofd houden dat AMD heel binnenkort met hun nieuwe generatie Ryzen chips op de proppen komt (7 juli, schijnt).

Aangezien best is te merken dat (PC) games overduidelijk meer leunen naar multi-core performance in plaats van single-core/-thread, zou ik dat zeker ook in overweging nemen, des te meer omdat de pre-productiechip die AMD liet zien op CES2019 de i9 uit je wenslijstje op zijn donder gaf, met minder stroomverbruik (=minder warmte)
Het is een beetje kwestie van hoe lang je nog kan wachten.
"Intel omdat je dat gewend bent" is een non-argument imho. We waren ook allemaal gewend aan dumbphones vooraleer de eerste echte smartphones op de markt kwamen. In de basis is het immers allemaal hetzelfde, of je nou AMD of Intel pikt.
Waar je met AMD vs nVidia wel een punt hebt - als het duidelijk is dat AMD GPU's voor artefacten zorgen, laat je die inderdaad gewoon best links liggen.

Wil nog even vermelden dat ik absoluut geen AMD fanboy ben - zit de afgelopen 12 jaar in het blauwe kamp net omdat Intel gewoon de betere partij was voor performance (en stroomverbruik en warmteontwikkeling...). Maar afhankelijk van de benchmarks die ongetwijfeld de komende 2 maanden de kop op gaan steken, wordt mijn volgende set up heel waarschijnlijk eentje van het rooie kamp (met een hintje groen voor de videokaart).

Maar dus, het hangt een beetje af hoe lang je wil wachten - je kan eventueel nu een current-gen Ryzen build kopen en een moederbord waarvan is bevestigd dat die een update krijgt om next-gen Ryzen te ondersteunen, en dan in de zomer upgraden naar de nieuwste Ryzen. Of je kan nog 2 maandjes doen met je huidige build.
Of je kan nu voor de build gaan die je hebt vermeldt in je TS.

Je SSD keuze lijkt me wat vreemd - maar wel lekker om zo 3 TB aan flash-storage beschikbaar te hebben.
Als je hardnekkig aan het intel kamp wil vasthouden zou een traditionele harddrive samen met een Optane accelerator misschien ook nog een idee zijn. (hoewel Linus Tech Tips een video heeft uitgebracht waar ze Optane op een AMD-based build deden werken)

Qua je 980 meenemen: Ik heb zelf een GTX980 nonTi (met een factory EN eigen overclock) en ik ben nog steeds best onder de indruk hoe goed die meekan op 1080p! Ik ga volledig mee in je punt dat die kaart nog goed dienst kan doen... een jaartje lijkt me wel veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 02-05-2019 14:29 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Pagina: 1