Accu voor HP Elitebook 2570p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een accu voor mijn HP Elitebook 2570p. De huidige accu laadt namelijk niet meer op en blijft hangen op 0%. Deze is dus kapot. Ik wil er mee bereiken dat ik lang op de accu kan werken.

Wat is je budget?
Bij replacedirect zag ik een originele extended accu van 8850mAh voor 70 euro. Dus ongeveer 70 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb mijn oog laten vallen op een accu van Yanec (https://www.replacedirect...ubid=101031&prrel=6405504) en een originele accu van HP (https://www.replacedirect...ubid=101031&prrel=6405504). Maar andere merken zijn ook prima, zolang het meer geen Chinese troep is. Liever iets meer betalen dan een accu die gewoon gevaarlijk is voor de laptop en voor jezelf.

Voor 30 euro kan ik bij viaDennis ook een accu van Synogic (https://viadennis.nl/accu...3hRw4dEAQYASABEgLnRPD_BwE) kopen voor 29,95. Deze accu heeft 4400mAh. Als ik er eerst één van koop kan ik kijken of deze accu voldoet. Als deze niet voldoet, kan ik nog altijd een tweede accu kopen en ben ik een vergelijkbaar bedrag kwijt, maar heb ik wel 2 accu's.

Ik twijfel vooral of ik er verstandig aan doen nu nog een originele accu te kopen? Krijg ik dan een nieuwe accu of krijg ik dan een accu die al een aantal jaar oud is? En als ik bijvoorbeeld een accu van Yanec koop, is deze dan nieuwer?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HP2570p. Het idee is om overal met de laptop te gaan zitten, dus een goede accu is belangrijk, zodat ik niet telkens moet bijladen.

Alle reacties

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:32
Liever iets meer betalen dan een accu die gewoon gevaarlijk is voor de laptop en voor jezelf.
Dan is het verstandig om een originele te kopen.
Ik twijfel vooral of ik er verstandig aan doen nu nog een originele accu te kopen? Krijg ik dan een nieuwe accu of krijg ik dan een accu die al een aantal jaar oud is?
Lezen wat je gaat kopen...
Er staat duidelijk bij dat de conditie "Nieuw" is. Het zal dus geen gebruikte moeten zijn.

Ik persoonlijk had lekker de originele gekocht (Zeker met maar 3 eur verschil). Mocht er wat mis zijn, heb je in het algemeen beter support.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@hoi1234 Ik zou een originele kopen, die je in je link hebt staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• hoi1234
chriistiix schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Dan is het verstandig om een originele te kopen.

[...]

Lezen wat je gaat kopen...
Er staat duidelijk bij dat de conditie "Nieuw" is. Het zal dus geen gebruikte moeten zijn.

Ik persoonlijk had lekker de originele gekocht (Zeker met maar 3 eur verschil). Mocht er wat mis zijn, heb je in het algemeen beter support.
Ja, maar zolang de accu maar al die tijd in een magazijn gelegen heeft, is een accu uit 2012 ook nieuw. Is een Yanec uit 2019 dan niet beter? Ik vraag me eigenlijk af of een accu door jaren in een magazijn gelegen te hebben ook niet achteruit gegaan is.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:32
hoi1234 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Ja, maar zolang de accu maar al die tijd in een magazijn gelegen heeft, is een accu uit 2012 ook nieuw. Is een Yanec uit 2019 dan niet beter? Ik vraag me eigenlijk af of een accu door jaren in een magazijn gelegen te hebben ook niet achteruit gegaan is.
Krijg ik dan een nieuwe accu of krijg ik dan een accu die al een aantal jaar oud is? En als ik bijvoorbeeld een accu van Yanec koop, is deze dan nieuwer?
Dat moet je dan met hun controleren. Wij weten niet hoe oud de voorraad is :)
De HP Accu ligt sowieso bij een distribiteur van hun(3 dagen lever tijd), dus RD weet de datum ook niet.

Ik zou me er niet heel druk om maken, al hoewel je een punt hebt.

Anders koop je ze allebei, controleer je de fabricatie datum en stuur je de oudste terug als je zo graag de jongste wilt ;) Maar dat garandeerd niet direct een beter product.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• hoi1234
chriistiix schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:16:
[...]

[...]

Dat moet je dan met hun controleren. Wij weten niet hoe oud de voorraad is :)
De HP Accu ligt sowieso bij een distribiteur van hun(3 dagen lever tijd), dus RD weet de datum ook niet.

Ik zou me er niet heel druk om maken, al hoewel je een punt hebt.

Anders koop je ze allebei, controleer je de fabricatie datum en stuur je de oudste terug als je zo graag de jongste wilt ;) Maar dat garandeerd niet direct een beter product.
Ik heb er niet voldoende verstand van om te weten hoe erg een accu degradeert. Kijk, als er van die 8850mAh nog maar 7800mAh over is, dan koop ik liever die Yanec. Die is goedkoper en heeft evenveel capaciteit dan.

Maar als ik jouw reactie goed begrijp, moet ik me gewoon niet zo druk maken en die originele accu kopen. Ik zou nog eventueel kunnen controleren wanneer de accu geproduceerd is. Ik zou tevens ook met een programma kunnen kijken hoeveel capaciteit de accu nog over heeft.

• hoi1234
Uiteindelijk heb ik toch maar de originele HP accu gekocht. Deze blijkt wel wat ouder te zijn (07/2016), maar doet het een jaar later nog prima. Volgens mij zit de capaciteit zelfs nog rond de 100%. Accuduur is prima. Afhankelijk van de werklast is 6-8 uur geen probleem.
Pagina: 1