Toon posts:

IBM DTLA 30 Gb functioneert onder maat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb thuis dus een IBM DTLA ata100 30Gb disk in mij pc liggen. Nu heeft een maat van me ook zo'n schijf, precies dezelfde dus...

Ik weet niet of jullie het programma Performance Test kennen (zal wel) maar ik die benchmarks scoor ik 60% lager als dezelfde kaart van mijn maat !!! :'(

Heeft iemand ook slechte performance met deze schijf gehad, of weet hoe je de performance kan opkrikken ?? Please post :+

Verwijderd

udma aangezet ??

Verwijderd

UDMA kabeltje gebruikt???

Verwijderd

Topicstarter
Jah, UDMA staat aan :(

Verwijderd

Kabeltje nog niet gecheckt? :+

of,

effe weg om kabeltje te kopen??! :)

Verwijderd

Topicstarter
Een kabeltje dat op mijn mobo vast moet zitten vanaf hd ??
ik zal eens even kijken als ik thuis kom, nu zit ik op m'n werk dus. Maar ik geloof dat ie er wel inzit. Hij staat namelijk al op UMDA in de hardware-config....

Weet je waar het aan kan liggen als dat kabeltje er wel inzit ???

Verwijderd

Ok dan, let op:
Er zijn gewone IDE kabeltjes. Die zijn sinds je 286 niet meer veranderd.
Met de komst van de snelle UDMA schijven zijn er nieuwe (flat) kabels gekomen die de hogere snelheden wel aankunnen (een probleem was we in SCSI land al langer zien). Deze zijn te herkennen aan de dubbele hoeveelheid veel dunnere draadjes dan bij de good old IDE kabel.
Samengevat, het werkt wel, maar veel langzamer. daar kun je in je harwareconfig niets aan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, ik zal strax eens even kijken, zijn die dingen duur btw ?

Verwijderd

Test hem als ie alleen op de controller zit, op een UDMA 66/100 kabel (meestal geel in geval van AK73pro)...

Vooral oudere HDD's dan wel CDspelers kunnen vertragingen opleveren...
Pagina: 1