Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sonoff touch installeren 3 draden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn wifi dimmer aansluiten maar ik schijn nog een draad erbij nodig te hebben. Volgens mij een blauw draad ( netruaal). Tips?

https://imgur.com/a/Bp9D8CU

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/Bp9D8CU

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 16:10 ]

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Je kunt geen HTML-pagina's als afbeelding invoegen. Maak er even gewone linkjes van of gebruik de directe URL van de afbeeldingen. Ik vind Google Drive persoonlijk trouwens niet fijn, als lezer. Gebruik dan liever https://imgur.com/upload :)

Volgens mij mis ik verder de nodige info in je post. Wat heb je al geprobeerd? Ik kan je plaatjes dus niet zien, maar zie jij misschien de schakeldraad? Zie Wikipedia: Lichtnet #kleurcodes Of is de draad wellicht teruggetrokken? Dan heb je wel een uitdaging :)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 02-05-2019 15:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Voor een slimme wifi schakelaar op 220v heb je een fase, nul en schakeldraad nodig. Als je geluk hebt zit er een wcd naast waar je de nul vandaan komt, als je pech hebt moet je een draad trekken vanaf de doos in het plafond.

De kosten zijn ongeveer 10 euro aan materiaal, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ep Woody schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:34:
Voor een slimme wifi schakelaar op 220v heb je een fase, nul en schakeldraad nodig. Als je geluk hebt zit er een wcd naast waar je de nul vandaan komt, als je pech hebt moet je een draad trekken vanaf de doos in het plafond.

De kosten zijn ongeveer 10 euro aan materiaal, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Dit is juist.

Waarom heeft die een nul nodig, mijn normale schakelaar heeft toch ook geen nul?! vraag je je wellicht af? Simpel: in die wifi schakelaar zit een stukje electronica die ervoor zorgt dat jouw WIFI verbinding actief blijft. En daarvoor moet die wel spanning hebben. En daarvoor heeft ie een fase en nul nodig. Het relais binnen de WIFI schakelaar zal dus effectief wel alleen de plus schakelen naar de schakeldraad van jouw lamp(en), maar zoals gezegd moet ie nog wat meer doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoeits had ik al gelezen. Fijn dat jullie het bevestigen. Is het makkelijk om zelf de fase nul aan te leggen of beter een vakman laten komen?

Hoe zou dat eigenlijk moeten gebeuren? Kan het nieuwe draad door het huidige gat worden gepropt ofzo?

ik heb de plaatjes trouwens aangepast @Room42

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 16:12 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:56:
[...] Hoe zou dat eigenlijk moeten gebeuren? Kan het nieuwe draad door het huidige gat worden gepropt ofzo?
Persoonlijk zou ik het een vakman laten doen, want ik zit op ditzelfde niveau. :P O-)
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:56:
ik heb de plaatjes trouwens aangepast @Room42
offtopic:
Je probeert nog steeds een hele webpagina als afbeelding te embedden, maar de link naar het fotoalbum erboven werkt prima nu :)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 02-05-2019 16:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 ik denk ook dat ik dit ga doen. @foekie01 @Ep Woody Denken jullie ook dat dit het beste is?

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:18:
@Room42 ik denk ook dat ik dit ga doen. @foekie01 @Ep Woody Denken jullie ook dat dit het beste is?
Als je zelf niet handig genoeg bent om de bekabeling aan te passen heb je weinig keuze inderdaad. Je durft wel de schakelaar van de wand te halen en een andere aan te sluiten?

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:18:
Ligt er aan hoe handig je bent natuurlijk. Op zich is het natuurlijk totaal niet spannend :+ . Even de gekheid opzij. Je hebt een buisje door de muur lopen van de schakelaar naar de centraaldoos in de ruimte. Als jij gewoon de groepen netjes uit zet (kies voor veilig - zet alle groepen uit, meet voor de zekerheid nog een keer na) en dan vervolgens er een kabel bij trekt in de buis ben je klaar.

Daarvoor moet je wel de volgende spullen hebben:
- Een multimeter om de spanning te meten om veilig te kunnen werken
- Een trekveer
- Aantal meter kabel

Aan jou de keus of je het zelf wilt doen en eventueel dingen aan wilt schaffen of gewoon iemand wilt laten komen. Wellicht is het in deze verstandig het te laten doen?

[ Voor 0% gewijzigd door foekie01 op 03-05-2019 07:51 . Reden: typo ]

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik heb destijds, ook gewoon van het plafond (lamp) naar de schakelaar een nul draad getrokken, totaal niet moeilijk en kost niet veel. Zorg er in ieder geval voor dat je de stroom afsluit, dit is eigenlijk de enige en belangrijkste tip.
Pagina: 1