Stilste videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-09 17:02
Mijn vraag
Welk merk maakt over het algemeen de stilste videokaarten? Of verschilt het per model kaart? Ik zit voor mezelf te denken aan een nVidia RTX 2070

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:58

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

De stilste zijn per definitie passief, dus ik vermoed dat je nog wat voorwaarden vergeet.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Naar ik aanneem bedoel je een Nvidia RTX 2070 GPU.

Je zal dan in ieder geval naar aftermarket koeling moeten kijken en verder ga reviews lezen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

De 'kaart' die je daar aangeeft (Het is overigens RTX en niet RTC) is enkel de videochip zelf. Je moet op zoek gaan naar aftermarket GPU's met andere koelblokken.

Waar bestaat de rest van je systeem uit? Wat heb je zelf zoal al gevonden? Wat wil je er mee gaan doen? Wat is je budget? Moet het 100% still zijn (passief) of mag er wel gewoon een fan op zitten?

Om je een schopje de goede richting uit te geven; Bij MSI kaarten gaat de ventilator pas aan wanneer de kaart boven de 65c komt, en dat is doorgaans pas wanneer je gamed.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Ik wil ermee gamen op 1440k. Mar het moet redelijk stil zijn. Wellicht dat mijn vraag dus eigenlijk is welke fabrikant de efficientste fans heeft? Ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet zo goed meer, temeer omdat een enkele fabrikant vaak meerdere versie van zo'n kaart in zijn gamma heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Er komt nog wel meer bij kijken.
Ligt ook nog aan je behuizing, hoe stil de behuizing is (geluidsisolatie) en hoe goed de airflow van je behuizing is, hoe beter en hoe minder je kaart hoeft te blazen.
En hou ook rekening met coil whine.

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-05-2019 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

pepsiblik schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:09:
Ik wil ermee gamen op 1440k. Mar het moet redelijk stil zijn. Wellicht dat mijn vraag dus eigenlijk is welke fabrikant de efficientste fans heeft? Ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet zo goed meer, temeer omdat een enkele fabrikant vaak meerdere versie van zo'n kaart in zijn gamma heeft.
Je hebt 'n antwoord gegeven op één van de vragen van D4NG3R, maar om je goed te kunnen helpen is het wel fijn dat je ook antwoord geeft op de rest van zijn vragen:
D4NG3R schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:06:
De 'kaart' die je daar aangeeft (Het is overigens RTX en niet RTC) is enkel de videochip zelf. Je moet op zoek gaan naar aftermarket GPU's met andere koelblokken.

Waar bestaat de rest van je systeem uit? Wat heb je zelf zoal al gevonden? Wat wil je er mee gaan doen? Wat is je budget? Moet het 100% still zijn (passief) of mag er wel gewoon een fan op zitten?

Om je een schopje de goede richting uit te geven; Bij MSI kaarten gaat de ventilator pas aan wanneer de kaart boven de 65c komt, en dat is doorgaans pas wanneer je gamed.
Dus, op een rijtje:
- Waar bestaat de rest van je systeem uit?
- Wat heb je zelf zoal al gevonden?
- Wat wil je er mee gaan doen?
- Wat is je budget?
- Moet het 100% still zijn (passief) of mag er wel gewoon een fan op zitten?

Welke kaarten heb je zelf al gevonden? Geef wat voorbeelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
HugoBoss1985 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:11:
Er komt nog wel meer bij kijken.
Ligt ook nog aan je behuizing, hoe stil de behuizing is (geluidsisolatie) en hoe goed de airflow van je behuizing is, hoe beter en hoe minder je kaart hoeft te blazen.
En hou ook rekening met coil whine.
De behuizing is een gegeven in mijn geval. Het is een Silverstone Temjin TJ08-E. Dus de enige variabele is de videokaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 15:44
Ik heb zelf een Asus GTX1080 strix en die is heel stil, als je niet gamed dan draaien de fans niet.
als je dan een gam opstart dan gaan de fans wel draaien maar is hij wel fluisterstil.

Edit:
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 OC edition
deze heeft volgensmij dezelfde soort koeling.

[ Voor 36% gewijzigd door darkevilapie op 02-05-2019 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Edit:

Als er een antwoord komt van de rest doet er niet toe. laat maar gaan, dan ga ik hier geen tijd in steken. fijne dag

[ Voor 97% gewijzigd door Knee-Buckler op 02-05-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
hyptonize schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Je hebt 'n antwoord gegeven op één van de vragen van D4NG3R, maar om je goed te kunnen helpen is het wel fijn dat je ook antwoord geeft op de rest van zijn vragen:

[...]

Dus, op een rijtje:
- Waar bestaat de rest van je systeem uit?
- Wat heb je zelf zoal al gevonden?
- Wat wil je er mee gaan doen?
- Wat is je budget?
- Moet het 100% still zijn (passief) of mag er wel gewoon een fan op zitten?

Welke kaarten heb je zelf al gevonden? Geef wat voorbeelden!
De rest van het systeem doet er niet toe. Het gaat mij om de principiele vraag welke fabrikant over het algemeen de stillere kaarten maakt.

Niets. De meeste reviews focussen vooral op fps.

Gamen op 1440p of hoger.

Niet van toepassing.

Ik denk dat een RTX 2070 niet eens met een passieve koeling geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25

BLACKfm

o_O

Stil is relatief, ik heb een Auorus 1080TI van Gigabyte en die is stil zat voor mij. De systeemfans maken meer lawaai. Op full load (wanneer er gegamed wordt) komt er verder toch genoeg lawaai uit de speakers dat dit het sowieso wel zou overstemmen.

Wat zijn de redenen dat het stil moet zijn? En zijn er nog andere objecten (hardeschijf, processorkoeling, voeding) die lawaai kunnen maken?

Van AMD heb ik in een systeem nog een AMD R9 290x zitten met een aftermarket 'Arctic Accelero Xtreme III'. Die is zelfs op full-throttle nog 'stil'.

Vergelijkingsmateriaal is sowieso lastig te krijgen, behalve van benchmarksites. Ik ken in ieder geval weinig mensen die kunnen zeggen dat ze meerdere recente high-end videokaarten van diverse merken in bezit hebben en objectief kunnen beoordelen (middels meetapparatuur) of die fans stil zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door BLACKfm op 02-05-2019 13:22 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

pepsiblik schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:18:
[...]

De rest van het systeem doet er niet toe.
Dan kan ik je ook niet verder helpen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
BLACKfm schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:20:
Stil is relatief, ik heb een Auorus 1080TI van Gigabyte en die is stil zat voor mij. De systeemfans maken meer lawaai. Op full load (wanneer er gegamed wordt) komt er verder toch genoeg lawaai uit de speakers dat dit het sowieso wel zou overstemmen.

Wat zijn de redenen dat het stil moet zijn? En zijn er nog andere objecten (hardeschijf, processorkoeling, voeding) die lawaai kunnen maken?
En hoe verhoudt jou kaart zich tot andere kaarten?

De reden is dat de PC in een ruimte staat waar ook andere zitten. Ik game met een koptelefoon op dus ik heb nergens last van. Maar mijn vrouw en kinderen horen liever niet elke paar minuten een vliegtuig opstijgen.

Geen harde schijf. Alleen SSD/NVME. Processor koeling is de stilste die er te krijgen zal zijn. Voeding is een Corsair RX of HX (maar ook hier zal het de stilste zijn die er kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

pepsiblik schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:09:
Daar heb je dus reviews voor, de goede reviews vergelijken ook de geluidsproductie van videokaarten. ;)
pepsiblik schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:18:
[...]

De rest van het systeem doet er niet toe.
De rest van het systeem doet er zeer zeker wel toe, we hebben geen idee welke behuizing en/of welke voeding je hebt en we weten niet hoe het huidige koelsysteem er uit ziet.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2019 13:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis nog een hoop eigen onderzoek. Tijd om in de reviews en round ups te duiken. Daar kan je vast een shortlist uit destilleren. Kom je er niet uit met je finale keus, dan kan je altijd een nieuw topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.