Tablet aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ik zoek een tablet ( ik hoop dat dit de juiste plek is voor advies ik kon geen tablet aankoop advies vinden)
Wat is je budget?
het budget ligt tegen de 500-600 kan hoger/lager

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Tablet wordt voornamelijk gebruikt voor youtube, netflix en een spelletje dat Idle Heroes heet en een schaakspel.

op dit moment heb ik een ipad van ik denk 2013-2014 de software gaat niet hoger dan versie 9.7 en voor het updaten van sommige apps die ik gebruik moet het inmiddels 10 of hoger zijn vandaar een nieuwe tablet. Naast dat ik de tablet niet meer kan updaten loopt hij regel matig vast, crashed youtube en netflix bevriest het beeld (zit ik op 4g).

ik had een samsung galaxy tab s4 (599) en een tab S5e (469) geen idee wat zo de verschillen zijn naast dat de tab s4 geen verbinding kan maken met een 4g netwerk ?

voor apple product had ik een apple ipad air 2019 (569) gezien en een apple ipad pro 2018 gezien deze is wel boven budget maar als deze echt goed is ben ik bereid om budget te verhogen.

ik hoor graag jullie mening alvast bedankt :)

Alle reacties

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:44
@Buzz134 , je zit helaas in het verkeerde subforum, hier is het Aankoopadvies Tablets en Telefoons-subforum voor. Een modje zal je topic kunnen verplaatsen.

In de Pricewatch kun je heel gemakkelijk tablets naast elkaar zetten en met elkaar vergelijken.
Voor de dingen die je wilt doen, heb je naar mijn mening geen iPad Pro nodig. De Samsung tablet is hiervoor al goed genoeg denk ik.

Wil je per se de mogelijkheid voor 4G of is 'WiFi only' ook voldoende?

[ Voor 7% gewijzigd door CappieL op 02-05-2019 12:26 ]

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
Met deze eisen voor je tablet, zou een goedko(o)p(er) model ook prima zijn, denk ik.
Is een Tab A niet wat?

• Buzz134
@CappieL voor werk zit ik wel eens in het buitenland en dan zit ik voornamelijk op de 4g verbinding van de telefoon.

@Chris_tiaan is duurder niet vaak iets luxer, sneller en langere ondersteuning qua updates etc ?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

qua YT, NF en wat spelletjes heb je geen bakbeest van een tablet nodig.
4G built-in maakt een tablet (onnodig) duurder. Als het echt een harde eis is ok.
Maar voor als je soms in het buitenland zit zou ik gewoon de Hotspot van een telefoon gebruiken.

Qua support en ondersteuing heb je meer een een ipad dan aan een android tablet.
Apples zijn wat duurder maar heb je ook langer profeit van.

Android is wat lastiger. De duurdere tablets ben je wel afhankelijk van support. Samsung doet dit volgens mij de laatste tijd beter. Maar komt nog niet aan het update beleid van apple die veel langer dan 2 (3) jaar support geeft.
Voor android kan daarom een wat goedkopere 10" prima zijn.
Hier gebruik ik voor de kinderen een TabA. Was toen in de aanbieding voor 200,-.
Daar moet je wel 3 jaar mee vooruitkunnen en nog redelijk up to date blijven.
Waarna je weer een goedkope android tablet koopt.

in 6 jaar tijd ben je dan 450-550 kwijt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:44
Buzz134 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:43:
@CappieL voor werk zit ik wel eens in het buitenland en dan zit ik voornamelijk op de 4g verbinding van de telefoon.
...
Als je dan toch je telefoon als hotspot gebruikt, heb je geen 4G-mogelijkheid in de tablet nodig. Je telefoon zendt dan namelijk een WiFi-signaal uit, je tablet heeft dan aan WiFi-mogelijkheid voldoende.

• Buzz134
@CappieL ik kwam er net achter dat de niet mogelijke 4g optie te maken had met sim kaart :P denk dat ik voor de samsung galaxy tab s5e 64gb ga spelletjes, netflix en youtube passen daar wel op en voor werk is toch allemaal online
Pagina: 1