Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:05:
Wat ik niet begrijp is dat men acht uur bezig is, verdachte handelingen uitvoert op een distributieterrein, waar ik helemaal niets aan rondrijdende beveiliging zie, een persoon die niet met een vrachtwagen overweg kan laat staan er fatsoenlijk mee kan manoeuvreren, waar men vrij rondloopt op het terrein, waar tig camera's hangen en ook op de naastgelegen snelweg,schijnbaar iedereen het terrein in of uit kan rijden, waar niemand is hen ziet of hoort en men precies wist welke trailers waardevolle inhoudt bevatten.
Maar wat kan men doen? Die laptops gaan de markt op voor een habbekrats. Stel ik koop er eentje wat wil men dan doen? Ik kan het ding gewoon gebruiken zoals ik nu ook mijn laptop gebruik. Updates en firmware komen gewoon binnen lijkt me. Windows blijft werken.
Of sloopt men de boel uit elkaar en gaat men over op losse verkoop: ssd schijven, cpu's, moederborden, geheugen, schermen, accu's? De rest is waardeloos.
De meeste van die transportbedrijven hebben dan nog speciale processen om met kostbare ladingen te mogen werken (denk aan telefoons, medicijnen, etc).
Blijkbaar hebben al die procedures gefaald.
Kan bijna niet anders of er was een interne medewerker/verklikker die wist welke trailers interessant waren, en hoe ze dit ongemerkt konden doen. Dit is geen toevalstreffer.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe ze 2000 laptops verkocht krijgen aan een prijs die de moeite waard is.
Zo makkelijk is dat ook niet, je moet je maar eens voorstellen dat ze morgen in je garage staan, en dat jij die moet omvormen in briefjes van 50€.
Hoe lang duurt het voor een potentiële koper eens gaat kijken of die op de helinglijst staat, en een belletje gaat doen.
Zelfs in het oostblok moeten ze al ver gaan om helemaal niet meer tegen de lamp te lopen.
Misschien kan HP ze wel vinden op basis van mac adres in ip adres als ze in gebruik worden genomen.
Misschien een extra motivatie voor Poetin om zijn internet dicht te timmeren.