Rijontzegging en nieuw aan te gaan lease contract.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-05 15:41
Mijn vraag:

Sinds 2017 heb ik mijn rijbewijs terug na een ernstig snelheidsdelict.

Per 1 juni kan ik aan de slag bij een nieuwe werkgever, waarbij lease-auto tot mijn beschikking wordt gesteld.

Heeft mijn eerdere rijontzegging consequenties voor het aangaan van een lease contract?

Ervaring leert dat het prive verzekeren van een prive auto met een rijtonzegging zeer zeer lastig is.

Ik ben bang dat dit eventueel voor een lease contract ook geldt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Lease maatschappijen zelf benaderd.

- Advocaten kantoren benaderd.

Beide kunnen geen duidelijk uitsluitsel geven.

Ik hoop hier wellicht ervaringsdeskundigen tegen te komen die hier meer vanaf weten

Dank jullie wel
...

Beste antwoord (via ArnoldSmiley op 02-05-2019 11:25)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ArnoldSmiley Je hebt al 2j je rijbewijs terug, waarom zouden daar nu nog beperkingen aan zitten ?

Het CIS wordt gebruikt bij particuliere verzekering, voor risico inschatting

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 02-05-2019 11:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:33
Ik hoop toch dat de desbetreffende LM je wel uitsluitsel kunnen geven??
Dat zijn degenen die je een auto zullen verschaffen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
s0ulmaster schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:42:
Ik hoop toch dat de desbetreffende LM je wel uitsluitsel kunnen geven??
Dat zijn degenen die je een auto zullen verschaffen.
Ik weet niet om welke lease maatschappij het gaat. Ik ben bang om slapende honden wakker te maken indien ik e.e.a. officieel vraag via de nieuwe werkgever.

Ik ga er niet om liegen, maar als het kan sta ik er niet om te springen werkgever hierover te informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 16:16
De verzekering wordt volgens mij op de LM gezet, daar val jij buiten. Uiteraard worden er wel dingen geregistreerd zodat ze aan kunnen tonen dat jij de berijder van de auto bent, of ze daarmee gaan zoeken naar dingen in je verleden weet ik niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
Bij de meeste leasecontracten zit de verzekering erbij in. Tenminste bij operational lease. Bij financial lease vaak niet. Meeste bedrijven kiezen voor operational lease.

Maar de werkgever kan het je zo vertellen. Je hoeft je situatie niet uit te leggen. Je kunt gewoon zeggen dat het nieuw is voor je en je niet voor verrassingen wilt komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Is een operational lease als ik het goed begrepen heb. Tankpas en alles zit er namelijk bij.

Toch ergens wel raar dat de achtergrond van werknemers niet gechecked wordt.

Je geeft aan dat ik de situatie niet uit hoef te leggen, maar hoe kan ik hier dan volgens jou het best naar informeren zonder al te veel info prijs te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet om welke lease maatschappij het gaat. Ik ben bang om slapende honden wakker te maken indien ik e.e.a. officieel vraag via de nieuwe werkgever.

Ik ga er niet om liegen, maar als het kan sta ik er niet om te springen werkgever hierover te informeren.
Ligt een beetje aan de aard van je 'delict'.
Ik zou het zelf gewoon zeggen maar niet in details treden tenzij daarom wordt gevraagd.

Voor zover ik weet komen ze wanneer je een leaseauto hebt en een rijontzegging krijgt ook niet je leaseauto innemen. Denk dat het wel meevalt maar ik hoop dat er nog wat wegpiraten op tweakers zijn die wat ervaringen kunnen delen.

En doe voorzichtiger aan. O-)
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:53:
Is een operational lease als ik het goed begrepen heb. Tankpas en alles zit er namelijk bij.

Toch ergens wel raar dat de achtergrond van werknemers niet gechecked wordt.
Het gaat ze om geld. Misschien is het bedrijf wel aansprakelijk en hebben zij bij business lease geen risico's die ze bij private lease wel hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door MrMonkE op 02-05-2019 10:57 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
Het checken is veel te veel werk en geeft nogal wat privacyproblemen. Vooral bij een poolauto die door jan en alleman binnen het bedrijf gebruikt wordt.

Gewoon een mailtje sturen of even bellen dat je benieuwd was of je de lease auto zelf moet verzekeren of dat dat bij het pakket in zit. Geen heel verhaal van maken gewoon simpel houden.

Operational lease is vaak inclusief alles omdat de lease maatschappij eigenaar blijft van de auto. En de eigenaar is verantwoordelijk voor de wegenbelasting en verzekering ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
MrMonkE schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:55:
[...]

En doe voorzichtiger aan. O-)
Dat sowieso

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere leden :)

[ Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 02-05-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Heb je al geprobeerd om iemand anders de vraag bij een leasemaatschappij te laten stellen die niet naar jou terug traceerbaar is, als je geen slapende honden wakker wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:04:
Heb je al geprobeerd om iemand anders de vraag bij een leasemaatschappij te laten stellen die niet naar jou terug traceerbaar is, als je geen slapende honden wakker wil maken?
Ja, ik heb met een valse naam naar Leaseplan gebeld. Die gaven aan dat daar niet naar gekeken wordt, echter: Het antwoord van zo'n telefonische muts zal niet voor de eerste keer niet correct zijn
.Maarten schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:59:

Gewoon een mailtje sturen of even bellen dat je benieuwd was of je de lease auto zelf moet verzekeren of dat dat bij het pakket in zit. Geen heel verhaal van maken gewoon simpel houden.
.
Net even gebeld of ik de auto zelf moet verzekeren; Betreft een operational lease via Leaseplan. Leaseplan had ik al eerder benaderd, die kijken niet naar rijverleden

Autoreglement sturen ze op per email.

Lijkt dus allemaal wel snor te zitten, maar helemaal gerust ben ik ook niet

[ Voor 37% gewijzigd door deepbass909 op 03-05-2019 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:31
Justitie en CJIB houden gegevens inzage rijontzegging vast. Lijkt me niet dat een willekeurige Leasemaatschappij deze gegevens zomaar kan inzien.
Als je een boete rijdt dan krijgt de LM een bericht van CJIB, LM stuurt deze door naar de berijder omdat LM deze informatie heeft. LM kan niet zomaar een history vraag uitzetten naar CJIB .. dat lijkt me AVG technisch nogal een dingetje ook.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26
Lijkt me niet dat ze daar moeilijk over doen; Leasemaatschappijen weten zich goed in te dekken en verhalen schade uit roekeloosheid e.d. gewoon op de werkgever (die het zeer waarschijnlijk weer op jou verhaalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
DonJunior schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:10:
Justitie en CJIB houden gegevens inzage rijontzegging vast. Lijkt me niet dat een willekeurige Leasemaatschappij deze gegevens zomaar kan inzien.
Als je een boete rijdt dan krijgt de LM een bericht van CJIB, LM stuurt deze door naar de berijder omdat LM deze informatie heeft. LM kan niet zomaar een history vraag uitzetten naar CJIB .. dat lijkt me AVG technisch nogal een dingetje ook.
Mm, dan weet ik nog net zo niet he.

Als je als particulier een verzekering voor je auto afsluit, kan de verzekeraar de CIS database inzien.
In deze database staat de OMB (=rijontzegging) namelijk wel vermeld, met als gevolg dat je als particulier je prive wagen niet via een normale verzekeraar verzekerd krijgt.

Ik kan me dus voorstellen dat een leasemaatschappij ook een dergelijke inzake hebben, maar dat weet ik dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Was een voorwaarde van je arbeidscontract niet dat je in het bezit was van een geldig rijbewijs? Hoe is dat gesprek toen gegaan omtrent je delict?

Het niet vertellen (bewust achterhoude) van informatie, zeker voor uitvoering van een ambulante functie, klinkt me niet geheel fris?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
monkel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:12:
Lijkt me niet dat ze daar moeilijk over doen; Leasemaatschappijen weten zich goed in te dekken en verhalen schade uit roekeloosheid e.d. gewoon op de werkgever (die het zeer waarschijnlijk weer op jou verhaalt).
Kan je dit nader toelichten?

Mijn gedachtegang:

Schade uit roekeloosheid indien particulier & prive auto wordt altijd door autoverzekering betaald.

Idem dito voor de verzekering op een lease auto, of geld hier het beginsel voor zoals jij schets waarbij roekeloosheid op de werknemer wordt verhaald, die het vervolgens weer op werknemer verhaald?

Iedereen heel erg dank voor alle input. Zoals je wellicht merken zit ik een beetje in de rats over mijn nieuw getekende overeenkomst. Ik wist niet dat rijontzeggingen zulke lange termijn consequenties kon hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
MAX3400 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:16:
Was een voorwaarde van je arbeidscontract niet dat je in het bezit was van een geldig rijbewijs? Hoe is dat gesprek toen gegaan omtrent je delict?

Het niet vertellen (bewust achterhoude) van informatie, zeker voor uitvoering van een ambulante functie, klinkt me niet geheel fris?
Hij heeft zijn rijbewijs toch terug nu? Het gaat om een mogelijk toekomstige baan bij een nieuwe werkgever.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
MAX3400 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:16:

Er is geen gesprek hierover geweest. Ik ben op sollicatie gesprek geweest. 3 dagen later was de deal rond.

Met tekenen van contract is mijn rijbewijs nummer gevraagd, en aangezien ik mijn rijbewijs dus alweer 2 jaar in mijn bezit heb, was hierover niets te bespreken verder leek mijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:11
Misschien niet zo drastisch als bij jou, maar ik heb een aantekening gekregen (30-50) te hard.
Dit is gewoon doorgestuurd door de LM naar mijn werkgever; was geen enkel probleem.
Enige is dat als je niet betaald of niet op komt dagen de LM alle extra kosten aan je doorbelast. (Ze hebben zelf ook gezien wat voor overtreding het was, want de email was een ingescande pdf).

Lijkt me dus niet zo'n probleem als je een historie hebt, zolang je een rij ontzegging nu krijgt dan heb je alleen een probleem met je WG.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ArnoldSmiley Je hebt al 2j je rijbewijs terug, waarom zouden daar nu nog beperkingen aan zitten ?

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 02-05-2019 11:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Als je als particulier een verzekering voor je auto afsluit, kan de verzekeraar de CIS database inzien.
In deze database staat de OMB (=rijontzegging) namelijk wel vermeld, met als gevolg dat je als particulier je prive wagen niet via een normale verzekeraar verzekerd krijgt.

Ik kan me dus voorstellen dat een leasemaatschappij ook een dergelijke inzake hebben, maar dat weet ik dus niet zeker.
Dus als ik het goed begrijp staat jouw rijontzegging NU nog vermeld in de CIS database aqls je NU een aanvraag zou doen?
https://www.stichtingcis....ggle=panelCisCollapse-604

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
DonJunior schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Dus als ik het goed begrijp staat jouw rijontzegging NU nog vermeld in de CIS database aqls je NU een aanvraag zou doen?
Dat is correct. Ik heb verzoek inzage gedaan, en op die CIS staat inderdaad een rijontzegging 2017
Hackus schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:20:

Duidelijk

De zaken die leaseplan noemt zijn:

24. De WA-verzekering

a. Wij zorgen ervoor dat er een WA-verzekering is voor de auto. Dus als de auto schade aan iets of iemand toebrengt, is
die schade verzekerd.
b. Voor de WA-verzekering gelden de voorwaarden van de verzekeraar. Die sturen wij u toe. Ondertekent u de
mantelovereenkomst? Dan gaat u ermee akkoord dat deze voorwaarden ook gelden voor u.
c. Betaalt de verzekering de schade niet omdat dat volgens de voorwaarden van de verzekeraar niet hoeft? Dan betaalt
u de schade zelf.
d. De kosten voor de WA-verzekering zitten in de leaseprijs.
e. Wij kunnen ook extra autoverzekeringen voor u regelen, als u dat wilt. Bijvoorbeeld een schadeverzekering voor
inzittenden. Daarvoor gelden dan de voorwaarden van de verzekeraar. Die sturen wij u toe. Ondertekent u de
mantelovereenkomst? Dan gaat u akkoord met die voorwaarden en gelden ze voor u.
f. De verzekeraar mag zijn voorwaarden veranderen. Dan sturen we u een brief of een e-mail voordat de voorwaarden
veranderen. Die nieuwe voorwaarden gelden dan.
g. In de WA-voorwaarden staat of er een eigen risico is bij schade. Als er een eigen risico is, krijgt u daarvoor een
rekening. En die betaalt u dan.
h. U moet bij schade alles doen wat in de voorwaarden staat. En ook wat u van de verzekeraar of van ons moet doen.

30. Wat doen wij met persoonsgegevens?
a. U en wij houden ons aan de privacywetten en -regels.
b. U bent verantwoordelijk voor het leveren van de persoonsgegevens van de leaserijder van de auto.
c. Wij zijn verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die wij maken bij het uitvoeren van de overeenkomst.
d. De persoonsgegevens geven we alleen aan anderen als dit mag of moet van de wet.
e. Verandert er iets in de persoonsgegevens? Dan geeft u dit meteen aan ons door. Of de leaserijder geeft dit aan ons
door. U blijft dan wel de verantwoordelijke voor de persoonsgegevens.
f. Op www.leaseplan.nl staat onze privacyverklaring met informatie over de manier waarop we persoonsgegevens
gebruiken. En hoe iemand bezwaar kan maken tegen dat gebruik.

Toch een tricky one alles bij elkaar.....

[ Voor 92% gewijzigd door deepbass909 op 03-05-2019 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Het is volgens mij simpel (zo werkt het bij mij ALD) de verzekering is gewoon een grote collectieve verzekering die per auto wordt afgesloten omdat het dus een grote verzekering is wordt niet meer op berijders gekeken daarom kan je bijvoorbeeld je schade vrije jaren niet inbrengen. (je kan wel een verklaring weer er uit krijgen maar dat is een speciale regeling)

Dus het lijkt me dat het voor jouw niets uitmaakt wat voor verleden je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
Nee, je bent te eerlijk.

Je hebt niks achtergehouden, en je hebt een geldig rijbewijs.
Dus mag je rijden.

Zou je voor een privé auto dan helemaal geen verzekering krijgen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:53

VW-Arjan

★★★★★

Eensch met @Tommie12 hier boven. Je rijbewijs is gewoon geldig.

En stel dat LeasePlan het wel checkt, dan is dat voor de bestelling van de auto.
Dus in het slechtste geval wordt de aanvraag afgekeurd en moet je met je eigen auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tommie12 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:00:

Zou je voor een privé auto dan helemaal geen verzekering krijgen?
Dat is inderdaad onmogelijk. Enige optie is een WA verzekering via Rialto, ofwel tegen een woekerpolis. WA polis voor de prijs van een All Risk polis zeg maar
VW-Arjan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:39:
Eensch met @Tommie12 hier boven. Je rijbewijs is gewoon geldig.

En stel dat LeasePlan het wel checkt, dan is dat voor de bestelling van de auto.
Dus in het slechtste geval wordt de aanvraag afgekeurd en moet je met je eigen auto rijden.
Moet een bestaande lease auto oprijden nog dus bestellen is nicht im frage

[ Voor 38% gewijzigd door deepbass909 op 03-05-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Dat is inderdaad onmogelijk. Enige optie is een WA verzekering via Rialto, ofwel tegen een woekerpolis. WA polis voor de prijs van een All Risk polis zeg maar
Shit....
En hoe lang blijft dat zichtbaar?

Wat betaal je dan aan zo'n polis voor een gemiddelde VW Golf met 100pk van pakweg 25.000€ nieuwwaarde?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:33
Tommie12 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Shit....
En hoe lang blijft dat zichtbaar?

Wat betaal je dan aan zo'n polis voor een gemiddelde VW Golf met 100pk van pakweg 25.000€ nieuwwaarde?
Dat is volgens mij afhankelijk van waarom je precies geweigerd bent bij andere verkeringsmaatschappijen.
Maar je komt als snel op enkele honderden euros per maand uit voor alleen WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Zoidberg_AvG schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:26:
[...]
Dat is volgens mij afhankelijk van waarom je precies geweigerd bent bij andere verkeringsmaatschappijen.
Maar je komt als snel op enkele honderden euros per maand uit voor alleen WA.
Zodra je een rij-ontzegging hebt gehad blijft dit 5 jaar zichtbaar. En worden nieuwe verzekeringsaanvragen geweigerd.

Je moet namelijk ook vragen beantwoorden, 1 van de vragen is ;; heeft u de afgelopen 5 jaar een rijontzegging gehad?''

Zodat dat ja is ben je zuur. En nee antwoorden is ook geen optie in mijn optiek.

In dat geval kom je bij Rialto terecht ( of Vereende zoals ze ook wel heten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
Rialto klopt, mijn vrouw heeft gewerkt bij een bedrijf wat autoverzekeringen doet, en met rijontzegging is inderdaad Rialto de eerste 5 jaar mogelijk. En dat kost aardig wat, maar het is ook logisch, puur technisch voor hun gezien nemen ze een gigantisch risico. Dus willen ze er wat voor terug zien.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voordeel van lease is dat deze niet op naam geregistreerd staat, dus ook geen consequenties voor verzekering e.d..

Geen zorgen, je kan gewoon de sleutel van de leaseauto in ontvangst nemen van jouw werkgever.

Leaseauto (en verzekering) staan op naam van de leasemaatschappij. Zij hebben een overeenkomst met jouw werkgever. De wagenparkbeheerder van jouw werkgever weet vervolgens wie in welke auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:32
Edit: al gevonden..

[ Voor 100% gewijzigd door VidaR-9 op 03-05-2019 04:54 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:38

OmeJoyo

This is me

ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Zodra je een rij-ontzegging hebt gehad blijft dit 5 jaar zichtbaar. En worden nieuwe verzekeringsaanvragen geweigerd.

Je moet namelijk ook vragen beantwoorden, 1 van de vragen is ;; heeft u de afgelopen 5 jaar een rijontzegging gehad?''

Zodat dat ja is ben je zuur. En nee antwoorden is ook geen optie in mijn optiek.

In dat geval kom je bij Rialto terecht ( of Vereende zoals ze ook wel heten)
Je bent niet perse onmogelijk te verzekeren hierna, wel uiteraard bij de goedkoopste partijen en waarschijnlijk ook bij partijen die jou niet kennen. Ik heb inmiddels 9 jaar geleden een heel erg ongelukkig jaar gehad waarin ik niet enkel 2 keer schade had, maar ook een rij-ontzegging op basis van artikel 5.

Contact opgenomen met de onze bank waar we toch al diverse verzekeringen hadden en bovendien de hypotheek. Langs geweest bij een adviseur, half uurtje praten en uitleggen wast er was gebeurd et voila nieuwe verzekering met een zeer nette premie.

Het scheelde me 10 euro per maand met de goedkoopste online aanbieder voor de all-risk verzekering.

Maargoed, voor je lease maakt het zoals al gemeld meestal geen donder uit, prive zijn er vaak genoeg ook nog opties, maar die ga je niet via internet of de telefoon vinden en zeker niet bij partijen die jou niet kennen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Hoe lang blijft zoiets eigenlijk staan?

Ik dacht 5 jaar ofzo?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:38:
Toch een tricky one alles bij elkaar.....
De 'u' in dat verhaal is toch de werkgever?

Je denkt te moeilijk: jij hebt geen contract met die leasemaatschappij. Je hebt er een met je werkgever. En je werkgever met de leasemaatschappij.

Je moet vast voor je werkgever e.o.a. formulier ondertekenen waarbij je akkoord gaat met het goed gebruik maken en onderhouden van de auto (maar niemand doet moeilijk als je de auto niet elke week wast, als dat in de handleiding staat).
En daarbij zal waarschijnlijk ook gemeld worden dat je onder bepaalde situaties (een deel) moet betalen voor schade, bijvoorbeeld bij een 2e schade in een jaar.

Maar dat is allemaal voor aankomend gebruik. Het is vanuit de leasemaatschappij de taak van je werkgever om te bepalen of jij wel die leaseauto mag gebruiken en of je 'm netjes gebruikt. Uiteraard zijn er situaties waarbij een leasemaatschappij daarop kan ingrijpen, maar het is vanuit hun perspectief in beginsel allemaal de verantwoordelijkheid van je werkgever.
Om praktische redenen heb je vaak als berijder wel direct contact met de leasemaatschappij, dat is bijvoorbeeld bij pech of schade veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

Die auto blijft van de LM en staat ook op hun naam. Geen probleem dus, want jij hebt gewoon een geldig rijbewijs. Sowieso niet lijkt me na 2 jaar, mocht je zelf een verzekering moeten afsluiten. Wellicht val je in een duurdere schaal maar niet kunnen verzekeren lijkt me stug.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 03-05-2019 08:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabiano2811
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-03-2024
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:40:
Mijn vraag:

Sinds 2017 heb ik mijn rijbewijs terug na een ernstig snelheidsdelict.

Per 1 juni kan ik aan de slag bij een nieuwe werkgever, waarbij lease-auto tot mijn beschikking wordt gesteld.

Heeft mijn eerdere rijontzegging consequenties voor het aangaan van een lease contract?

Ervaring leert dat het prive verzekeren van een prive auto met een rijtonzegging zeer zeer lastig is.

Ik ben bang dat dit eventueel voor een lease contract ook geldt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Lease maatschappijen zelf benaderd.

- Advocaten kantoren benaderd.

Beide kunnen geen duidelijk uitsluitsel geven.

Ik hoop hier wellicht ervaringsdeskundigen tegen te komen die hier meer vanaf weten

Dank jullie wel
...
toon volledige bericht
Heb jij hier uiteindelijk ooit issues mee gehad? Ik heb momenteel hetzelfde gene waar ik tegenaanloop mbt een rijontzegging.
Pagina: 1