Internet ontvangst verbeteren in huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Hallo mede tweakers,

Op dit moment heb ik 1 probleem in mijn huis en dat is wifi ontvangst vanaf 25 mei stappen we over naar Ziggo misschien dat dit helpt (vorige provider had te veel problemen vaak storing etc) er is 1 internet aansluiting in ons huis daar zit het modem op.

ons huis heeft 3 verdiepingen, het Isra punt zit bij ons in de woonkamer waar het modem op aangesloten is (zit in een houten tv meubel kast) vanaf door loopt een kabel door naar de meter kast en 1 kabel loopt buiten langs de muur richting zolder (mijn kamer).

buiten in de tuin is ongeveer 3m van het modem vandaan en bijna tot geen ontvangst
1 trap naar boven is nog redelijk goede ontvangst maar op zolder is geen tot weinig ontvangst

uit eindelijk mijn vraag ik wil acces points aanschaffen (geen idee welk goed merk is) als ik deze via powerline adapters aansluit heeft dit nut om zo de ontvangst te verbeteren ?

Enige wat ik zelf heb geprobeerd is halver wege de eerste trap een goedkoop acces point ter test opgehangen toen me ouders op vakantie waren (500mbps staat op de sticker) maar heeft weinig tot geen verschil gebracht. (misschien verkeerd aangesloten/geconfigureerd was plug en play)

[ Voor 30% gewijzigd door Buzz134 op 02-05-2019 10:47 ]

Beste antwoord (via Buzz134 op 02-05-2019 10:56)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
thejoker80 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:47:
Een andere optie Moca. Check Tarin in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123". een stuk stabieler dan powerline en je coax ligt er al.
Maar ik gok dat hij de Coax kabel nog nodig heeft voor de TV, volgens mij valt dat niet te combineren.
Buzz134 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:49:
@rens-br aan de kabel die naar boven richting mijn slaapkamer gaat zit nog wel een pc op aangesloten had ik er nog bij moeten zeggen sorry ;)
Dan heb je ook een switch nodig, of een Access Point met meer dan één poort. Maar goed. Ziggo levert als ik mij niet vergis nog steeds de Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7, wanneer de wifi dekking niet voldoende is en dat ding voldoet volgens mij prima aan je eisen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Buzz134 ik zou sowieso even wachten met dingen halen totdat de Ziggo monteur is geweest. Die hebben de 'Power Promise' en wellicht kunnen ze dan al een hoop voor je te betekenen.

Mocht dat niet helpen, dan zijn losse AP's inderdaad aan te raden, bijvoorbeeld die van Unifi. Het liefste bekabeld aangesloten, Powerline is behoorlijk gevoelig voor storingen, daarnaast is het geen zekerheid dat het goed blijft werken. Zijn er mogelijkheden om kabels te trekken?

Dat gezegd hebbende. Ik kan momenteel niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en uitgezocht hebt. Op Tweakers is het namelijk de bedoeling om eerst wat eigen onderzoek te doen, voordat je een topic opent. Daarnaast is het ook handig om zoveel mogelijk informatie te geven, zoals: plattegrond van je huis, aansluitingen, formaat, verdiepingen e.d.

Zou je dus je openingspost willen aanpassen?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 02-05-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
@rens-br er is denk ik een mogelijkheid om 1 kabel naar boven te trekken. op dit moment gaat er 1 kabel voor een coax aansluiting naar boven riching de televisie kamer. Misschien is het eventueel mogelijk dat ik die kabel er door heen kan krijgen. Of ik kan eventueel de kabel die naar mijn slaapkamer gaat een router op plaatsen en dat die het zelde signaal uitzend als modem beneden is dat mogelijk en eventueel makkelijk in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Buzz134 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:42:
Op dit moment gaat er 1 kabel voor een coax aansluiting naar boven riching de televisie kamer.
Als deze in leiding ligt is het helemaal eenvoudig. Het is dan wel nodig om eerst coax eruit te halen en dat te vervangen voor coax + ethernet.
Of ik kan eventueel de kabel die naar mijn slaapkamer gaat een router op plaatsen en dat die het zelde signaal uitzend als modem beneden is dat mogelijk en eventueel makkelijk in te stellen ?
Geen router, maar gewoon een access point. eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Een andere optie Moca. Check Tarin in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123". een stuk stabieler dan powerline en je coax ligt er al.

[ Voor 18% gewijzigd door thejoker80 op 02-05-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
@rens-br aan de kabel die naar boven richting mijn slaapkamer gaat zit nog wel een pc op aangesloten had ik er nog bij moeten zeggen sorry ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

thejoker80 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:47:
Maar ik gok dat hij de Coax kabel nog nodig heeft voor de TV, volgens mij valt dat niet te combineren.
Buzz134 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:49:
Dan heb je ook een switch nodig, of een Access Point met meer dan één poort. Maar goed. Ziggo levert als ik mij niet vergis nog steeds de Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7, wanneer de wifi dekking niet voldoende is en dat ding voldoet volgens mij prima aan je eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz134
@rens-br ik denk dat de extra wifi punt wel voldoet aan mijn eisen, ik denk dat wanneer er een monteur langs komt om alles aan te sluiten en de wifi checkt hij/zij dit zelf wel zal aanraden ik wacht even af en dan kom hier eventueel nog even op terug bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rens-br schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Jawel. Coax is geschikt voor breedbandige signalen he ;)

TV zit tussen de 116 en 868MHz op de kabel. MoCA kan op veel frequenties werken, maar de meeste retailsets zitten per default op 1150MHz. Dat stoort elkaar dus totaal niet. Hele use-case voor MoCA is coexistence met bestaande TV (en DOCSIS) signalen.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 02-05-2019 11:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

rens-br schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:52:
[...]

idd, zoals @dion_b als zegt. Dat is juist het hele idee van Moca.
Pagina: 1