Android radio aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonJM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-09 20:15
Beste mede Tweakers,

Al een langere tijd zit ik te kijken om toch een Android radio te nemen als vervangen van mijn huidige systeem.
Nu zag ik onderstaande radio staan echter heb ik een Seat Leon 2006. De radio past wel in het frame (De facepanel voor zulke radios)
Maar is het dan zo dat het alleen in Leons van 2009+ kan i.v.m de Can gateway? En zo ja is het mogelijk de Can gateway te vervangen en wat heb ik hiervoor nodig?

V&A aangeboden: Joying VO131P2 9" touchscreen + Android 8.0

Beste antwoord (via JasonJM op 03-05-2019 08:41)

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
JasonJM schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:20:
Hoi CaseJunky,

Bedankt voor de reactie! Ik zit er meer mee dat ik ook veel verhalen lees dat de accu anders wordt leeg getrokken indien je een auto voor 2008 hebt.
Maar ik zou het ook eens via een SEAT forum proberen of hun weten of het zo kan of dat ik een andere Can gateway nodig heb en wat voor 1.
Dat heeft te maken met bepaalde stekker die je NIET maar dan ook echt niet moet verbinden. Kan tegen die tijd wel voor je kijken welke dat is. Als je de radio hebt van dien aard neem maar eff contact met me op. Want weet zo niet meer welke dat is maar zou het dan wel even voor je fotograferen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunky
JasonJM schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:51:
Beste mede Tweakers,

Al een langere tijd zit ik te kijken om toch een Android radio te nemen als vervangen van mijn huidige systeem.
Nu zag ik onderstaande radio staan echter heb ik een Seat Leon 2006. De radio past wel in het frame (De facepanel voor zulke radios)
Maar is het dan zo dat het alleen in Leons van 2009+ kan i.v.m de Can gateway? En zo ja is het mogelijk de Can gateway te vervangen en wat heb ik hiervoor nodig?

V&A aangeboden: Joying VO131P2 9" touchscreen + Android 8.0
De Canbus kan inderdaad wel een afwijkende aansluiting hebben omdat die in nieuwere types veranderd is.
Ik raad je aan om dit toch even via een seat forum te checken. De user die deze verkoopt heeft deze middels aliexpres gekocht, ik kan je aanraden om dat ook gewoon te checken. Nu zou die in de gelinkte ad wel passen maar het is wel wijs om de canbus aansluiting eerst te checken, daar zijn wel andere stekkers voor overigen.

De radio opzich werkt wel gewoon hoor maar je stuurwiel bediening etc zou dan niet werken.

Ik zit ook bij het Skoda forum en heb eerst navraag gedaan daar bij de heren die er ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonJM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-09 20:15
Hoi CaseJunky,

Bedankt voor de reactie! Ik zit er meer mee dat ik ook veel verhalen lees dat de accu anders wordt leeg getrokken indien je een auto voor 2008 hebt.
Maar ik zou het ook eens via een SEAT forum proberen of hun weten of het zo kan of dat ik een andere Can gateway nodig heb en wat voor 1.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
JasonJM schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:20:
Hoi CaseJunky,

Dat heeft te maken met bepaalde stekker die je NIET maar dan ook echt niet moet verbinden. Kan tegen die tijd wel voor je kijken welke dat is. Als je de radio hebt van dien aard neem maar eff contact met me op. Want weet zo niet meer welke dat is maar zou het dan wel even voor je fotograferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 08:42
Vanaf 2005 ongeveer heb je gewoon een quadlock stekker.
Die past gewoon op de meeste radio's.

Waar je rekening mee moeten is dat de gateway mogelijk te oud, dan "mis" je wat data op het canbus netwerk waardoor de radio niet of niet goed in slaapstand gaat waardoor de radio aan blijft en de accu leeg raakt. Sommige gateways kan je updaten, en andere moet je vervangen voor een nieuwere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Move naar AUD, dit is niet electronica of modding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
tolunaygul12 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:06:
Vanaf 2005 ongeveer heb je gewoon een quadlock stekker.
Die past gewoon op de meeste radio's.

Waar je rekening mee moeten is dat de gateway mogelijk te oud, dan "mis" je wat data op het canbus netwerk waardoor de radio niet of niet goed in slaapstand gaat waardoor de radio aan blijft en de accu leeg raakt. Sommige gateways kan je updaten, en andere moet je vervangen voor een nieuwere
Is niet helemaal waar, ik had bijvoorbeeld een aangepaste quadlock en moest dat wel echt aangeven.

Ook is het niet een kwestie van data mismatch op je canbus, want het is puur de continu stroom stekker die het leegtrekken veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 08:42
Casejunky schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:25:
[...]

Is niet helemaal waar, ik had bijvoorbeeld een aangepaste quadlock en moest dat wel echt aangeven.

Ook is het niet een kwestie van data mismatch op je canbus, want het is puur de continu stroom stekker die het leegtrekken veroorzaakt.
Quadlock heeft altijd continue voeding erop.
Aan / uit ( klemmen status ) gaat via canbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
tolunaygul12 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:30:
[...]

Quadlock heeft altijd continue voeding erop.
Aan / uit ( klemmen status ) gaat via canbus.
Er zit bij deze radio's ook altijd een continu stroom kabel meegeleverd omdat niet elke canbus werkt zoals jij zegt. Wanneer je deze kabel aansluit trekt die je accu leeg, stomme is is dat deze standaard aangesloten zit via de quadlock naar de radio terwijl je die helemaal niet nodig hebt.

Merk specifieke radio's houden hier rekening mee maar universele radio's zoals de android waar TS over praat niet.
Pagina: 1