Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceJimbo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 11:39
Ik zoek een?

Een reciever en een subwoofer

Wat is je budget?

Ong. €500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Wat wil je er precies mee doen? Welke
apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ik wil me ps4 me ziggo box en eventueel een laptop of pc kunnen aansluiten

Ik heb nog 4 zuilen en een center speaker over van een pioneer bcs 414

Specifieke eisen heb ik niet echt aangezien ik van een redelijk simpel setje kom

Wat heb je zelf al gevonden?

Onkyo TX-NR676
Denon AVR-X2400H
Denon AVR-X2500H

Jamo SUB 210

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Als ik de reviews zo beetje lees zie ik dat de Onkyo iets beter is dus ja gaat daar wel me voor keur naar uit

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Zijn de boxen die ik over heb van een defecte pioneer bcs 414 (4 zuilen plus center speaker ) goed genoeg om op de versterker aan te sluiten.
En hoe zit het met de subwoofer aansluiting , zag namelijk op de Jamo sub 210 een tulp aansluiting zitten maar op de Onkyo en de Denon zie ik maar een enkele aansluiten .

En ik heb nog een subwoofer over van me huidige set maar die is passief is er een goedkope manier te fixen dat ik die kan aantesluiten en daar door geld over hou om eventueel een wat betere receiver te kopen ,
of ken ik beter voor behoud van kwaliteit de actieve subwoofer halen .

Ben een totale leek op het gebied van audio heb wat onderzoek gedaan en wat proberen te zoeken en mij een wegwijs te maken in de wereld van receivers maar ken door bomen niet helemaal het bos zien van daar ik hier een kleine topic heb geopend .

Alvast bedankt voor de hulp en moeite

[ Voor 10% gewijzigd door SpaceJimbo op 03-05-2019 12:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor € 500 heb je een ruim budget aan heel leuke receivers, máár als je daarvoor ook nog de subwoofer nodig hebt, dan krijg je geen goede subwoofer. Dit zal dan echt een bonkdoos zijn.

Waar moet je receiver verder aan voldoen? Zet dat allereerst eens op een rijtje voor jezelf. Ik lees nu namelijk alleen maarover je bronapparaten. Dat is een prima begin, maar zegt nog niets over de rest van de eisen die je hebt. Wil je alleen 5.1 geluid bijv. of ook Spotify; kijk je wellicht 3d films via je Playstation; etc.

Kijk eens in de categorie: Versterkers en receivers en filter daar op de volgende punten:
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden.
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Hoe dan te kiezen? Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Dat zijn de dingen die je apparaat perse moet kunnen. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceJimbo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 11:39
Jorgen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:53:
Voor € 500 heb je een ruim budget aan heel leuke receivers, máár als je daarvoor ook nog de subwoofer nodig hebt, dan krijg je geen goede subwoofer. Dit zal dan echt een bonkdoos zijn.

Waar moet je receiver verder aan voldoen? Zet dat allereerst eens op een rijtje voor jezelf. Ik lees nu namelijk alleen maarover je bronapparaten. Dat is een prima begin, maar zegt nog niets over de rest van de eisen die je hebt. Wil je alleen 5.1 geluid bijv. of ook Spotify; kijk je wellicht 3d films via je Playstation; etc.

Kijk eens in de categorie: Versterkers en receivers en filter daar op de volgende punten:
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden.
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Hoe dan te kiezen? Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Dat zijn de dingen die je apparaat perse moet kunnen. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)
Top bedankt voor de tips ik ga direct mee bezig
En ik zal me tekst nog even aanpassen met wat ik voor functies zou willen