Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Topicstarter
Ik zoek een?
Over-ear koptelefoon met Bluetooth en noise canceling

Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk niet verder gaan dan 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er muziek mee gaan luisteren en ook series/films als ik achter de laptop zit thuis. Verder wil ik hem meenemen op vakantie in het vliegtuig. Maar ik denk dat hij het meest gebruikt gaat worden op mijn werk. Ik werk in een kantoortuin en dat kan best rumoerig zijn. Vandaar ook de NC.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het volgende heb ik gevonden.
De Sony H.Ear on 2. pricewatch: Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart)
De JBL Live 650BTNC. pricewatch: JBL Live 650BTNC (Zwart)
De Sennheiser Momentum 2.0. pricewatch: Sennheiser Momentum Wireless (Zwart)

Ik zat te twijfelen tussen de Sony en de JBL die rond de 15e leverbaar wordt in Nederland. Vandaag kwam ik erachter dat de Sennheiser in de opruiming is. Dat model is al een paar jaartjes ouder dan de andere 2.
Ik heb geen voorkeur, maar als ik puur op merk moet gaan heb ik minder met Sony, tenzij die echt zoveel meer waar voor het geld biedt. Ik gebruik nu een vrij goedkope Sennheiser HD471. Ik hoop er op vooruit te gaan. Ik heb een andere JBL opgehad bij de MM en die knopjes (die zitten ook op de nieuwe) zal even wat gewenning vergen aangezien ze vrij dicht op elkaar zitten en klein zijn. Ik heb begrepen dat de Sony lang niet zulke goede NC heeft als zijn grote broer, maar dat kunnen we ook niet verwachten voor 2/3 van de prijs lijkt me. Sony heeft een optionele app, JBL ook, de Sennheiser niet noemenswaardig.

Welke vragen heb je hier nog over?
De eerste vraag is of de oudere Sennheiser wel op kan tegen de nieuwere modellen. Reviewsites hebben dat model in 2015 of 2016 getest en toen hun oordeel gegeven. Dat was toen een duur model, maar misschien is de techniek zo snel vooruit gegaan dat wat toen al matige NC was nu compleet achterhaald is door de lagere klasse van nu (de andere 2 modellen).

Wat is de goede keuze? Toch de Sennheiser die origineel veel duurder (en dus een klasse hoger) was omdat die nog steeds goed kan meekomen met de nieuwe modellen of die gelijk laten vallen omdat die inmiddels lang en breed is ingehaald? En dan nog het verschil tussen de JBL en Sony. Ik vind het vrij lastig, ook omdat het moeilijk is om ze te beluisteren in de winkel.

Advies, tips, dingen waar ik niet aan gedacht heb, ervaringen het is allemaal welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Net een serie EAN-codes van de JBL Live-serie toegevoegd, die zouden binnen een paar uur verwerkt moeten zijn.

Ook erg goede verhalen gehoord over de Plantronics BackBeat Pro 2 en de
Audio-Technica ATH-ANC700BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Sennheiser is inmiddels afgevallen. Blijkt al ingehaald te zijn door de andere 2. Ziet er wel mooi klassiek uit.

Kiezen tussen de Sony en JBL is moeilijk. Zal de andere 2 ook even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is uiteindelijk de Sennheiser PXC 550 geworden. Net iets boven budget en een oud beestje maar hij zat heerlijk, voelde goed aan en er kwam mooi geluid uit. Dinsdag wordt het bezorgd.
pricewatch: Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart)