ervaringen siemens zeolith vaatwasser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53
Goede avond

Heeft iemand ervaringen met de siemens zeolith vaatwassers?
Onze Neff is kapot na 6 jaar en reparatiekosten (250 euro) vind ik in verhouding tot een 6 jaar oude vaatwasser te hoog.

Via de consumentenbond komt deze het beste uit de test: https://www.consumentenbo...ducten/siemens/sn657x01pn

De monteur die naar mijn huidige vaatwasser heeft gekeken raad echter deze nieuwe zeolith modellen af.
Het schijnt dat na 3 of 4 jaar de interne boilers van deze vaatwassers vaak kapot gaan. En dan volgt dure reparatie.
Consumentenbond kijkt volgens hem alleen maar naar nieuwe producten. Nooit naar lange termijn.

Iemand advies? Ik wil graag een goeie vaatwasser die goed wast en droogt. Zuinigheid vind ik niet het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:57

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

wij hebben een inmiddels 3 jaar oude bosch zeolith.

Het belangrijkste wordt door dit model met het fijnste gecombineerd: De vaat is perfect schoon en dat zelfs op de ECO stand. Duurt wel 3 uur en 15 minuten..

Ook een heel fancy projectortje om in plaats van een rood lampje de resterende tijd op de vloer te projecteren. Zeer tweaker waardig

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53
prein2 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:48:
wij hebben een inmiddels 3 jaar oude bosch zeolith.

Het belangrijkste wordt door dit model met het fijnste gecombineerd: De vaat is perfect schoon en dat zelfs op de ECO stand. Duurt wel 3 uur en 15 minuten..

Ook een heel fancy projectortje om in plaats van een rood lampje de resterende tijd op de vloer te projecteren. Zeer tweaker waardig
Weet je zo welk type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

even opgezocht: smv93m70nl gekocht 5-4 2016 bij BCC (€649)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 16:27
Ik heb er 1 in mijn keuken. Fijn apparaat, wast de vaat erg schoon (ongeacht welke stand je gebruikt) en is goed stil (open keuken). Ook handig is dat je met een mobiele app de vaatwasser kan bedienen (aan uit/programma en speciale opties), een seintje kan krijgen als 'ie klaar is, onderhoud automatisch aankondigt (machine cleansing) en bijhoudt of de blokjes voor de vaatwasser bijna op zijn.

Inderdaad ook een fancy projectortje voor op de vloer (inclusief bewegende beelden van de fase waar het programma mee bezig is) en een systeem waarbij je een zacht duwtje hoeft te geven tegen de deur en deze automatisch geopend wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rony
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 10:53
Ik raad Siemens (Zeoliet) sterk af maar voornamelijk door de arrogante houding van Siemens bij problemen. Ik wil er nog een post aan wijden maar in het kort: vaatwasser op zijn kant gelegd om viltjes onder de voetjes te plakken (mijn nieuwe pvc-vloer krast snel). Daarbij stroomt water uit het apparaat waardoor het zeoliet systeem en het verwarming element kapot zijn gegaan. Reparatie kosten: 730 euro. Apparaat is misschien 10 keer gebruikt. Siemens geeft aan dat in de handleiding staat dat bepaalde handelingen moeten worden uitgevoerd bij transport (leegpompen) om "een verkeerd programma verloop" te voorkomen. Op mijn argument dat transport niet gelijk is aan kantelen en dat de schade die ik heb iets anders is dan "een verkeerd programma verloop" en nog vele andere argumenten wordt niet ingegaan. Kosten op eigen rekening, tot ziens.

Het hele verhaal volgt nog in een andere post, wat mij betreft Siemens en Bosch niet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds een paar maanden ook een van de topmodellen uit de Zeolith (SX678X36TE) serie in gebruik. Wast droger dan alle andere vaatwassers die ik ken en daardoor tot nu toe de enige vaatwasser die niet vlekt op bestek.

De app is leuk maar om nou te zeggen dat ik hem vaak gebruik... Enkel handig dat ik kan zien of mijn vrouw de machine heeft aangezet of niet (zodat ik bij thuiskomst hem kan leegruimen) en andersom.

Bestekla vind ik érg handig (geen onhandig mandje waar kartelmessen in blijven hangen enzo)

De projector is ook een mooie feature, maar eigenlijk is de verlichting ín de machine nog handiger (zo zie je goed of de machine schoon is en wat er in ligt/staat)

Verder heb ik vijf jaar garantie, dus mocht de pomp het binnen 3-4 jaar begeven dan komt er gewoon een monteur :)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 13-05-2019 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• argeentm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:45
Ook wij hebben een zeolith vaatwasser. Na 2.5 jaar verwarmingselement kapot. Onder coulance vervangen voor 250 euro. Nu 2 jaar verder weer hetzelfde probleem. We gaan nu de hele machine maar vervangen voor een ander merk (lees : geen BSH groep!). Als het apparaat werkt heb ik geen klachten maar je zult behoorlijk wat vrije tijd en geld voor monteurs moeten reserveren als je deze machine 10 jaar wilt onderhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:00
Denk dat ik een van de eerdere varianten heb. (2014). Doet zijn werk prima, erg droog en schoon. Open keuken en is gelukkig ook redelijk stil. Nu na 6 jaar werkt hij nog zoals de eerste dag. Besteklade super, led verlichting in de vaatwasser ook too!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 16:44
Hier ook sinds 2015. Projectorthe op de vloer is handig, bestekla is top en vaat is bijna altijd goed schoon. Als het niet schoon is, is dat doordat de filters te vuil zijn geworden (we maken deze niet na elke wasbeurt schoon) we gebruiken de eco blokken van ah en zpoelen de vaat niet voor)

[ Voor 12% gewijzigd door burnedhardware op 18-01-2020 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matie666
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-02-2024
argeentm schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:27:
Ook wij hebben een zeolith vaatwasser. Na 2.5 jaar verwarmingselement kapot. Onder coulance vervangen voor 250 euro. Nu 2 jaar verder weer hetzelfde probleem. We gaan nu de hele machine maar vervangen voor een ander merk (lees : geen BSH groep!). Als het apparaat werkt heb ik geen klachten maar je zult behoorlijk wat vrije tijd en geld voor monteurs moeten reserveren als je deze machine 10 jaar wilt onderhouden!
Mijn Siemens met zeoliet na 2 jaar en 2 maanden stuk. Reparatie kosten 550 euro uiteindelijk onder coulance uitgevoerd. Nu, 2 jaar later is de machine 4,5 jaar oud en weer stuk, kosten zouden 800 euro bedragen. Ik heb een Miele gekocht. Denk je iets voor het milieu te doen, gaat het apparaat nog geen 5 jaar mee met al een forse reparatie achter de rug

Met de monteur uitgebreid gesproken van Siemens. Hij gaf aan dat er meer storingen en uitval was bij zeoliet vaatwassers en dat reparaties vaak zo duur zijn dat het vaak op vervanging uitkwam en ze bieden dan meteen een korting aan vanuit Siemens voor een nieuwe. Misschien is dat gebruikelijk om bij andere issues. Dat weet ik niet.

Duurzaamheid wordt nog niet echt geleefd bij Siemens kennelijk. Zeggen dat je het zuinigste apparaat hebt, maar over de levensduur zwijgen. Zonde weer! Dat wordt voorlopig geen Siemens meer voor mij .

[ Voor 3% gewijzigd door matie666 op 10-07-2020 01:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1248692

Hoi,

Hier ook een siemens van 5j oud, was niet het duurste maar ook niet het goedkoopste model.
ook zo met een fancy projector, zeolith enz..
Ook hier problemen met e31 foutmelding, ga dat ding is openschroeven en zien of ik het zelf kan herstellen. Het is of de hittepomp of de spiraalverwarming van de zeolith of water in de zeolith.
Als dat het niet is gaat dat ding buiten en koop ik een nieuw maar zeker geen bosh siemens met zeolith meer, als je ziet wat problemen er daar mee zijn...

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Ik ben er echt zo blij mee! Beste vaatwasser die ik ooit heb gehad.

Hij is van 2016, mocht ie ooit stuk gaan, dan ga ik niet eens op onderzoek. Direct weer de dikste bosch erin..

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21
Ik heb sinds 2012 een (Bosch) vaatwasser met zeoliet. Inbouw geintegreerd, ik heb 'm zelf gemonteerd. Hij wast perfect schoon en droog en is zeer stil. Ik ben er behoorlijk tevreden over. Hij is nog nooit defect geweest terwijl hij toch snel 6x per week draait.

Maar hij heeft een onhebbelijkheidje. De korven zijn niet zo degelijk. Ik heb op diverse plaatsen beschadigde plastic bekleding waardoor het metaal tevoorschijn komt en dan heel snel wegroest. Totnutoe beperkt het de functionaliteit van de machine niet, maar ik vind het toch slordig. Die vaatwasser was erg duur, rond de 800 euro, dan mag je verwachten dat de afwerking ook degelijk is.

N=1, maar machines met zeoliet hoeven dus niet snel defect te raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 09:33

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Hier toch ook ellende met de Bosch zeoliet, machine nu 5 jaar oud, 2 reparaties gehad. Blijft een N=1 verhaal, maar je hoort ze te vaak specifiek op het zeoliet E31. Niet onder de indruk van het drogen ook voor een machine van € 800, maar mogelijk dat het ondanks reparatie toch niet 100% in orde is met het droogsysteem, willen nu ook buiten de BSH groep verder en zonder zeoliet.

[ Voor 8% gewijzigd door OruBLMsFrl op 30-08-2020 10:34 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
hier al ruim 5 jaar naar tevredenheid een Bosch zeoliet vaatwasser. tegenwoordig draait hij vrijwel dagelijks. soms zelfs vaker op een dag.

gewoonlijk zet ik hem aan als ik naar bed ga. gewoon de standaard eco stand. dan doet hij er inderdaad goed 3u over. 3:30 met glansdroog erbij.

tussendoor soms nog weleens een 'spoedje' dan is hij binnen 20-30 min klaar. Brand je wel je tengels aan de pannen en moet je eea nog even nadrogen.

fijn vind ik de besteklade, projectie van resterende tijd (en uitgestelde start) en (toen de kids nog kleiner waren) de hygiëne stand (alles gewoon in de vaatwasser ipv uitkoken).

wij hebben alles van bosch in de keuken (kookplaat, afzuigkap, combi magnetron, stoomoven en vaatwasser). dan krijg je ook extra garantie, maar nog nergens voor nodig gehad.

• Klacht
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01-2021
Nooit meer een Siemens vaatwasser. Code e31 en voor wat de reparatie kost (+/- €500,-) heb je ook een nieuwe vaatwasser. Je kan beter om de paar jaar een goedkopere vaatwasser kopen dan een dure Siemens ( waar je van verwacht dat deze toch wel wat jaren meegaat)
Siemens moet zich schamen Want wie gaat €500,- aan reparatie kosten betalen als je voor een paar honderd euro meer een nieuwe hebt. Of zou dat de bedoeling zijn?? :N

Anoniem: 1248692

Ondertussen hier een aeg gekocht nadat de Siemens na 5j en de e 31 fout de geest gegeven had. De aeg is bijna het duurste model maar met een fikse korting gekocht. Ik moet zeggen dat de besteklade van de Siemens toch beter was. De messen paste beter.. Over all vind ik die siemens toch wel iets beter ondanks dat de aeg het top model was..

• argeentm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:45
De klachten gingen ook niet over het functioneren van het apparaat maar over het NIET functioneren van dit type machine. 2 Keer kapot binnen 5 jaar getuigt niet van een degelijke bouwkwaliteit voor een machine van 1000 euro. Een auto zou teruggeroepen worden naar de garage als dit soort klachten zich massaal voordeden. In dit geval komt de monteur met een brede smile regelmatig langs om vele honderden euro's per keer te incasseren .Overigens hebben we hier meer apparaten van dit merk die wel naar tevredenheid functioneren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
Ik zou persoonlijk nooit dingen aanschaffen aan de hand van de Consumentenbond, wat een amateuristisch club is dat :')

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 14:28
Wij hebben vorig jaar een gekocht. Tot nu toe werkt hij prima. Als dit het probleem is, dan hou ik mijn hart vast. Wij hebben expres voor de duurste lijn gekozen met de gedachte kwaliteit te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Wat betreft de E31 error, hier ook 3 weken na verstrijken van de 5 jaar garantie. Lijkt wel ingeprogrammeerd.

Zag nog deze post op een andere site en iets dat ik zeker ga proberen als ze me een paar honderd euro willen laten betalen voor de reparatie.

https://forum.teamhack.de...656fd74334319cd8cfe45d371

Update 27/07/2021:
Ik heb nooit de reparatie laten uitvoeren, heb meteen na die error en lezen van bovenstaande post een krachtige föhn gebruikt om met rustpozen van een paar uur telkens warme en koude lucht in het afzuigrooster te blazen. Na 2 dagen de machine weer aangezet en werkt inmiddels weer bijna 2 maanden zonder problemen.

De monteur zei: ja als de Zeolith eenmaal nat is, kun je er niks meer aan doen, dan moet het vervangen worden. De reparatie was om en nabij de 750 euro. Met een hele keuken en bijkeuken vol topmodellen Siemens was mijn reactie dan ook "dan koop ik wel een nieuwe, van een ander merk". Voor mij dus nooit meer Siemens. Ze verkopen daar complete onzin bij de service afdeling.

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2021 15:32 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 23:33
Zeolith systeem is bij ons nu ook 2 keer kapot gegaan (binnen garantie)
en nu is hij weer kapot en vraagt siemens inc coulance bijna 800 euro om hem te vervangen

:(
Pagina: 1