Toon posts:

Meerdere apparaten opladen in auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor komende zomervakantie ben ik aan het nadenken over de stroomvoorziening.
De sigarenoplaadaansluiting is ondiep/een beetje gammel waardoor de plug er snel uit gaat. Niet handig als je meerdere apparaten tegelijk wil opladen. Dus ik zat te denken om een USB ding in te laten bouwen maar die zijn er maximaal per twee. Kun je er twee naast elkaar laten plaatsen?
Er bestaan natuurlijk ook van die 12V naar 220V omvormers die je op de accu aan kunt sluiten. Maar dan heb je weer één, max twee, 'stopcontacten'. Kun je daar dan weer een stekkerdoos aanhangen? Qua apparaten gaat het om een Samsung, iPhone en twee elektrische sigaretten. De Samsung wordt gebruikt voor navigatie. De auto in kwestie is een Peugeot 205 van 21 lentes.
Vorig jaar liepen we de hele tijd te k*tten met powerbanks maar da's ook niet handig. Dus tips zijn welkom!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04
zoiets?

https://www.dx.com/p/3-1a...rger-2064672#.XMnVu6RcKHs

Kan gewoon in plaats van.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Maar ook die heeft maar twee aansluitingen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Meerdere 12v naar usb omvormers naast elkaar is prima mogelijk, maak er gewoon 2 of 3 naast elkaar? Dan heb je 6 poortjes, 8 als je er ook nog een in de sigarettenaansteker steekt, dat zou genoeg moeten zijn. :)

van 12 naar 220 naar 5 is vrij nutteloos, dat kost alleen maar extra energie zonder iets toe te voegen.

[ Voor 21% gewijzigd door AlexanderB op 01-05-2019 19:38 ]

• Tens
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:37:
Maar ook die heeft maar twee aansluitingen.
plaats je er toch twee... en moeten altijd alle vier apparaten aan de stroom? Hebben ze geen accu?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
@Tens apparaten hebben allemaal een accu maar vorig jaar hebben we toch gemerkt dat zeker de navigatie telefoon met een paar uur weinig prik meer over heeft. Zelfde geldt voor de sigaretten. We gaan weer met de auto naar Portugal en reizen er meerdere dagen over. Uiteraard start je 's ochtends met een volle accu maar die gaan dus rap leeg met navigeren, roamen en roken. :)
@AlexanderB Dank je wel, dus als ik bij Conrad oid twee of drie van die omvormers bestel, dan kun je dat gewoon door een willekeurige handige Harry of garage laten monteren? Is dat eventueel op de draad van de radio aan te sluiten zodat het geen stroom meer verbruikt als het contact uit staat?
(Zelf kan ik dat, denk ik, niet)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:23

Floor-is

5.2

Niemand heeft deze nog genoemd https://www.anker.com/pro...werdrive-5-ports/A2311011

Ik heb hem zelf ook, gebruik gemiddeld minimaal twee poorten, soms alle vijf :X

Bericht hierboven

• Tens
Floor-is schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:10:
Niemand heeft deze nog genoemd https://www.anker.com/pro...werdrive-5-ports/A2311011

Ik heb hem zelf ook, gebruik gemiddeld minimaal twee poorten, soms alle vijf :X
TS heeft gammele aansluiting.
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:18:

De sigarenoplaadaansluiting is ondiep/een beetje gammel waardoor de plug er snel uit gaat.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
probleem bij de bron aanpakken? en dus je sigarettenaanstekeraansluitingding vervangen....

of er 1tje bij maken :Y

[ Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 01-05-2019 20:18 ]

404 Signature not found

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:23

Floor-is

5.2

Tens schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:14:
[...]

TS heeft gammele aansluiting.
[...]
Dan sluit je het aan op de bekabeling achter de sigarettenunitpoortding ipv dat je de plug gebruikt?

Bericht hierboven

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Zelf aansluiten is op zich ook geen rocket science, sigarettenaansteker en radio zitten waarschijnlijk al op dezelfde zekering anyway, dus een van de twee aftappen om een paar opladers aan te maken is totaal geen probleem. :)

Ik kan ff een fototje schieten van hoe het in elkaar zit (heb een 309, die heeft praktisch hetzelfde dashbord.)

Verwijderd

Topicstarter
@AlexanderB yes, please!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X57n4KN.jpg
Achter de radio kom je zo'n stekker tegen. Rood is geschakelde plus, geel-groen is de 0v

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o3AFat9.jpg
De kabel van je USB poortjes kan je er aan solderen, of met zulke blokjes er aan knijpen:
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/495/190/50/DV_8_8379785_01_4c_DE_20141030040029.jpg

Verwijderd

Topicstarter
@AlexanderB Top, dank je wel!
(En wat als ik zo'n 5 poorts usb ding koop en dan die sigarenaansluiting eraf knip, kan ik hem dan alsnog zo aansluiten als met zo'n clip als van jouw foto?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
Fix je 12 volt aansluiting en koop zo'n ding, heb ik ook.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41TGHycTmlL._SX385_.jpg

offtopic:
@AlexanderB Sinds wanneer heb jij een 309? Hielt de Renooit er mee op :+

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 08-05-2019 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag met het autootje bij de garage geweest voor APK (paar kleine dingetjes en nieuw thermostaathuis en ik heb ineens verwarming die het doet dus hopelijk geen "stop engine" lampjes meer bij steile hellingen in het zuiden). Sigarenaanstekerding is goed en stevig, aldus garage, maar hij is ondiep, daarom sluiten die metalen bolle dingen aan de zijkanten van de oplader niet goed aan (kun je die verder uitbuigen) of hij valt eruit (gewicht van kabel).

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:00:
@AlexanderB Top, dank je wel!
(En wat als ik zo'n 5 poorts usb ding koop en dan die sigarenaansluiting eraf knip, kan ik hem dan alsnog zo aansluiten als met zo'n clip als van jouw foto?
Ja, dat kan natuurlijk ook. :) Of je soldeert er een andere aansteker-aansluiting aan zoals ik hierboven heb.
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:14:
Vandaag met het autootje bij de garage geweest voor APK (paar kleine dingetjes en nieuw thermostaathuis en ik heb ineens verwarming die het doet dus hopelijk geen "stop engine" lampjes meer bij steile hellingen in het zuiden).
Nice! :)
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:14:
Sigarenaanstekerding is goed en stevig, aldus garage maar hij is ondiep, daarom sluiten die metalen bolle dingen aan de zijkanten van de oplader niet goed aan (kun je die verder uitbuigen) of hij valt eruit (gewicht van kabel).
Heb ik met de AX ook, sommige opladers passen niet in het gat, sommige werken prima, en sommige zitten los.
FastFred schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:04:
offtopic:
@AlexanderB Sinds wanneer heb jij een 309? Hielt de Renooit er mee op :+
Sinds uh... een half jaar nou ofzo? De Renault had alweer gezeik met de gasinstallatie die het niet deed, en was gewoon geen fijne auto qua onderhoud enzo, dus heb 'm weggedaan. Wou eigenlijk een AX, maar stond op dat moment niks te koop, maar deze 309 wel, en hij was veel te netjes om te laten. 1e eigenaar, 111k op de teller (tov 360k van de Renault), boekjes compleet ingevuld, geen roest, en een 75 pk TU blokje net zoals m'n 1e AX. :)

Verwijderd

Topicstarter
En met zo'n clipje knip je niet de draad door waar je hem op knijpt (of is dat juist de bedoeling en wordt een en ander weer doorverbonden door het metaal in het clipje)? Als ik het zelf niet aan durf, zou iedere willekeurige automonteur dat gewoon moeten kunnen?
Heb nu nl in totaal al vier verschillende opladers geprobeerd en de meeste tuimelen eruit/maken niet goed genoeg contact. (Of zit het enige eigenlijke punt van contact onderin in de aansluiting en is dat na 21 jaar gewoon vervuild en is schoonmaken met reinigingsalcohol een effectief probeersel?)

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

In het metaal zitten 2 gleufjes, hij snijd door de isolatie, en klemt op het metaal.

Ja, dit is een eenvoudig klusje, de meeste garages zouden dit zo kunnen installeren.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35
AlexanderB schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:21:
[Afbeelding]
Achter de radio kom je zo'n stekker tegen. Rood is geschakelde plus, geel-groen is de 0v

[Afbeelding]
De kabel van je USB poortjes kan je er aan solderen, of met zulke blokjes er aan knijpen:
[Afbeelding]
Die klipjes zijn ook niet zo betrouwbaar.
Die USB lader kan nogal wat stroom trekken, en dan moet de verbinding echt wel goed zijn, anders wordt dat warm en smelt het.

Beter is dan je USB plug te slopen, dat ankerding te kopen, en dat er vast aan hangen met een goede soldeer of krimpverbinding en dat dan goed isoleren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1