Daar kan je geen zinnig antwoord op geven
Ja, misschien gaat het blok nog wel 200.000km mee. Maar dat is totaal afhankelijk van:
- Geluk!
- Rijstijl (van jou en van de vorige gebruikers)
- Onderhoud (van jou en van de vorige gebruikers)
Desalniettemin zou ik me daar niet eens het meest druk om maken. Het motorblok is prijzig, ja, maar er kan zo bijzonder veel stuk gaan aan een auto

en dat kan allemaal heel veel geld kosten.
Van een dergelijke Audi is ook het onderhoud een stuk prijziger dan dat van een [willekeurige middenklasse auto]. Er zitten nieuwe remblokken achter op, maar nieuwe remschijven? En voor? Hoe zit het met de ophanging? Wanneer is de distributie weer aan de beurt? Gezien die dingen vaak voor het eerst moeten bij de 100k is het nu tijd voor de tweede vervangingsronde bij de 200k. En dan maar hopen dat er niks anders geks stuk is.
Dat de garagedealer 'm levert op de meest cheapass banden ooit, die ook nog eens van seizoen lijken te verschillen - zou mij meer dan genoeg zeggen over deze garage en ook over de staat van de auto.
En daarnaast: hoe lang wil je deze auto rijden? Wie denk je dat er over 5 jaar nog interesse heeft in een Audi A5 van dan >15 jaar oud met 300k op de teller? Dat je bij de 200k al vragen gaat stellen betekent dat iemand anders bij de 300k nog veel meer vragen gaat stellen.
En waarvoor doe je het uiteindelijk?
Voor de snelheid hoef je het niet te doen, want 8.4 seconden naar de 100, dat haal je ook in een snelle B of C klasser (de bekende Ibiza Cupra, Polo GTI, Skoda Fabia RS, of een Abarth Punto, of een Fiesta ST-line, Twingo RS, of....) - mogelijk zelfs sneller.
En die zal ook nog eens fors goedkoper zijn in de wegenbelasting (want lichter), fors goedkoper in verzekering (echt, verkijk je daar zeker op jouw leeftijd niet op!), goedkoper in onderhoud... Je krijgt dan een veel betere staat auto voor je geld. En het is nog prakischer ook.
Als je goed zoekt zijn er echt wel leuke, betaalbare auto's zonder dat je al je centen op moet maken aan dat ding. Het enige wat je daarvoor moet inleveren zijn die vier ringen op de voorkant