Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1206744

Topicstarter
Ik gebruik al enige tijd meerdere chromecasts in mijn woning.
Een tijd geleden heb ik een nieuwe router aangeschaft voor boven en mijn chromecast van boven daarmee verbonden.

Het blijkt nu dat ik mijn chromecast van boven niet kan kiezen/inzien wanneer ik op het wifi netwerk van beneden zit en vice versa.
Boven maak ik nog gebruik van een google home mini. De google home kan wel mijn requests doorsturen naar de chromecast boven, ongeacht op welk wifi netwerk hij zit.

Mijn DHCP gaat via mijn Fritzbox modem en de router heeft een static IP met het zelfde subnet.
Verder gebruik ik nog een pi-hole op een raspberry pi die mijn DNS requests regelt.
Ik heb deze er ook al eens tussen uitgehaald om te kijken of dat het probleem was, maar tevergeefs.

Online zijn er enkele topics hierover maar de meeste zonder oplossing.

Hoop dat iemand hier toevallig een idee heeft!

Beste antwoord (via Anoniem: 1206744 op 01-05-2019 17:41)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die router die je boven meer hebt gezet, staat dat ding in AP modus of in router modus? Ik zou namelijk AP modus verwachten - in dat geval blijft namelijk je router beneden alles afhandelen. In het netwerk subforum staat een faq over hoe je een router als AP instelt. En verder staat dat ook in de handleiding van je router :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die router die je boven meer hebt gezet, staat dat ding in AP modus of in router modus? Ik zou namelijk AP modus verwachten - in dat geval blijft namelijk je router beneden alles afhandelen. In het netwerk subforum staat een faq over hoe je een router als AP instelt. En verder staat dat ook in de handleiding van je router :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@The Eagle Hij staat in router modus.
Ik ga het eens gelijk even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@The Eagle Zojuist AP mode ingesteld en het lijkt erop dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mooi. Moest wel zoiets zijn natuurlijk. Neem aan dat je je inkomende kabel op die router op zolder op de lan poort (en dus niet op de wan) hebt zitten zoals het hoort? Just checking, voor je het weet heb je weer issues ;)

Bijkomend voordeel is dat je de overige lan poorten van de router gewoon als switch in kunt zetten. Want die functionaliteit blijft ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@The Eagle Nee de Lan van het modem komt op poort 1 van Lan binnen op de router :)
Ik had al een switch ervoor zitten voor mijn Nas en servers, was alleen aan het struikelen met die chromecast.

Maar Bedankt!
Pagina: 1