Ik wil een laptop kopen waarmee ik video kan bewerken, af en toe 3D kan werken en het Adobe pakket gemakkelijk kan draaien. Daarnaast gebruik ik het om aan diverse programmeer projecten te werken. Heel af en toe lijkt het mij leuk om even te gamen. Ik vind het fijn om deze optie te hebben en het dan redelijk goed te kunnen. Maar uiteindelijk ben ik geen hardcore gamer.
Mijn budget is € 1.200,-, maar dit mag € 100 á € 200 meer/minder worden als het nodig is.
Ik ben van plan de laptop vooral thuis te gebruiken i.c.m. een USB-C docking station. Hier zal ik 2x 1080p monitoren op aansluiten. In de toekomst wellicht 1 of 2 4K monitoren. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken op andere plekken in huis. Ik zal hem af en toe meenemen naar familie, vrienden of werk.
Ik heb de volgende laptop op het oog: pricewatch: HP Omen 15-dc0096nd
De voordelen die ik zie:
Mijn budget is € 1.200,-, maar dit mag € 100 á € 200 meer/minder worden als het nodig is.
Ik ben van plan de laptop vooral thuis te gebruiken i.c.m. een USB-C docking station. Hier zal ik 2x 1080p monitoren op aansluiten. In de toekomst wellicht 1 of 2 4K monitoren. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken op andere plekken in huis. Ik zal hem af en toe meenemen naar familie, vrienden of werk.
Ik heb de volgende laptop op het oog: pricewatch: HP Omen 15-dc0096nd
De voordelen die ik zie:
- i7-8750H
- GeForce GTX 1060 (6 GB)
- 256GB SSD (M.2)
- USB-C met Thunderbolt 3 (40 Gbit/s overdracht) vanwege docking station (ook future proof).
- Thermals. Hij schijnt erg warm te worden onder heavy load. 95 graden las ik. Is dat te heet?
- Geluid. Hij produceert ook flink wat geluid onder stress.
- Uiterlijk van een gamer laptop. Dit vind ik niet gelijk erg mooi, maar til ik niet heel zwaar aan.
[ Voor 185% gewijzigd door delta1 op 01-05-2019 17:00 ]