Toon posts:

Xiaomi notebook kan niet meer opstarten en geen BIOS toegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Iedereen,

Ik heb mijn Xiaomi notebook nu al een jaartje. Ik was een beetje aan het browsen tot er een foutmelding verscheen in chinese tekens. Hierna werd de notebook opnieuw opgestart en werd er aangegeven dat er geen OS aanwezig was. Ik heb de notebook opnieuw opgestart en kon ik de bios in door 1 van de F knoppen (ik meen f2 of f12). Hier heb ik de boot mode veranderd van EUFI naar Legacy en de notebook herstart. Nu blijft de notebook hangen in een zwart scherm en verschijnt alleen het logo van Xiaomi. Ik heb geprobeerd om weer terug te komen in de BIOS maar ik kom er met geen mogelijkheid meer in.

Ik heb een windows 10 iso op een usb gezet in de hoop dat de notebook zou booten met de usb maar dat gebeurt helaas niet. Hij blijft starten op zwart beeld met het xiaomi logo.

Iemand enig idee hoe ik weer in de BIOS kan komen, of op een andere manier een nieuwe OS zou kunnen installeren.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Je kan proberen een linux stick te maken op een andere pc. Schijnbaar zou je in de bios moeten kunnen komen wanneer je vanuit de installer herstart.

http://en.miui.com/thread-356371-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Smekkos,

Ik heb ook twee maal geprobeerd om een linux stick te maken (arch linux & antergos), helaas lijkt de notebook niet te booten vanaf USB.