Mijn computer heb ik nu zo'n 7 maanden en is tot nu toe steeds zeer stabiel geweest. Mijn pc is gisteren volledig vastgelopen, (enkel muiscursor bewoog nog). Na herstarten wil deze niet meer aan. Nu heeft mijn moederbord enkele troubleshooting lampjes en blijft die vasthangen op het cpu lampje en soms gaat hij van cpu naar ram naar vga en terug naar cpu. (opties: cpu, ram, vga, boot)
Echter na een cmos reset uit te hebben gevoerd poste de pc en kon ik opnieuw opstarten (1 keer).
De pc wil enkel opstarten als ik de psu uitschakel, even wacht totdat de onboard ledverlichting op het mobo uitgaat en daarna de psu terug inschakel en op de aanknop druk.
Het instellen van system default in de bios helpt ook niet.
Computerhealth toont het volgende:
+3.3V: 3.324V
+5V: 5.070V
+12V: 12.024V
VCORE SOC: 0.840V
Het indrukken van de aanknop moet snel gebeuren, anders schakelt de pc zichzelf direct weer uit.
Ligt het probleem bij mijn moederbord? De processor, ram en gpu lijken perfect te werken met tensorflow als ik deze met de psu trick werkende krijg.
Of ligt het bij de PSU?
Extra: ik had gisterenavond een netwerkswitch tussen de router en de pc gehangen, zou deze het veroorzaakt kunnen hebben? Heb deze intussen weggehaald.
Systeem:
UPDATE:
Een nieuwe power supply hielp niet.
Nieuw moederbord heeft het probleem verholpen.
Echter na een cmos reset uit te hebben gevoerd poste de pc en kon ik opnieuw opstarten (1 keer).
De pc wil enkel opstarten als ik de psu uitschakel, even wacht totdat de onboard ledverlichting op het mobo uitgaat en daarna de psu terug inschakel en op de aanknop druk.
Het instellen van system default in de bios helpt ook niet.
Computerhealth toont het volgende:
+3.3V: 3.324V
+5V: 5.070V
+12V: 12.024V
VCORE SOC: 0.840V
Het indrukken van de aanknop moet snel gebeuren, anders schakelt de pc zichzelf direct weer uit.
Ligt het probleem bij mijn moederbord? De processor, ram en gpu lijken perfect te werken met tensorflow als ik deze met de psu trick werkende krijg.
Of ligt het bij de PSU?
Extra: ik had gisterenavond een netwerkswitch tussen de router en de pc gehangen, zou deze het veroorzaakt kunnen hebben? Heb deze intussen weggehaald.
Systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed | € 235,- | € 235,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G | € 460,01 | € 460,01 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P300 Zwart | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 133,92 | € 133,92 |
| 3 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120L non LED, 120mm | € 5,99 | € 17,97 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 88,42 | € 88,42 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 250GB | € 72,90 | € 72,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.253,17 | ||
UPDATE:
Een nieuwe power supply hielp niet.
Nieuw moederbord heeft het probleem verholpen.
[ Voor 0% gewijzigd door digeroo op 02-05-2019 20:53 . Reden: Probleem opgelost ]