In 2015 ben ik begonnen aan een master om mijn kennis na het HBO verder uit te breiden. Helaas heb ik door medische redenen een tijd lang gesukkeld en daarna de studie zelfs helemaal op pauze moeten zetten. Inmiddels ben ik zo goed als hersteld en heb ik een parttime baan op projectbasis gevonden in mijn studierichting. Nu zit ik alleen met de vraag wat de volgende stap wordt: de studie weer oppakken en afmaken of een fulltime baan zoeken? Ik heb al een aantal voors en tegens bij elkaar gezet, maar ik kom er eigenlijk niet uit. Zijn er Tweakers met eenzelfde ervaring of ideeën daarover?
Ben eind twintig. Het is een vrij praktische master, richting Geo-ICT / GIS. Alle vakken zijn behaald en toen ik moest stoppen was ik bezig met het schrijven van de scriptie (ongeveer 1/3 klaar?). Om het diploma te halen zou ik daarna nog 4 maanden stage moeten lopen. In de tijd dat ik op de universiteit heb rondgewandeld ben ik erachter gekomen dat de onderzoekskant van het wo mij niet echt past. Parttime werken en studeren is niet echt een optie.
Werken en niet afmaken:
+ Meer werkervaring opdoen in wellicht een starters functie
+ Stabiel inkomen = meer vrijheid en op termijn betere woonomstandigheden
+ Geen studiestress meer (mede veroorzaker van medische uitval)
- Misschien spijt krijgen dat ik de studie niet heb afgemaakt
Studie afmaken = 2/3 van scriptie schrijven en 4 maanden (wetenschappelijke)stage:
+ Wo diploma = beter startsalaris (?)
+ Uiteindelijk betere baankansen
- Nog +/- een jaar college geld betalen
- Motivatie nog vinden om scriptie weer op te pakken?
Reacties en meningen zijn welkom!
Ben eind twintig. Het is een vrij praktische master, richting Geo-ICT / GIS. Alle vakken zijn behaald en toen ik moest stoppen was ik bezig met het schrijven van de scriptie (ongeveer 1/3 klaar?). Om het diploma te halen zou ik daarna nog 4 maanden stage moeten lopen. In de tijd dat ik op de universiteit heb rondgewandeld ben ik erachter gekomen dat de onderzoekskant van het wo mij niet echt past. Parttime werken en studeren is niet echt een optie.
Werken en niet afmaken:
+ Meer werkervaring opdoen in wellicht een starters functie
+ Stabiel inkomen = meer vrijheid en op termijn betere woonomstandigheden
+ Geen studiestress meer (mede veroorzaker van medische uitval)
- Misschien spijt krijgen dat ik de studie niet heb afgemaakt
Studie afmaken = 2/3 van scriptie schrijven en 4 maanden (wetenschappelijke)stage:
+ Wo diploma = beter startsalaris (?)
+ Uiteindelijk betere baankansen
- Nog +/- een jaar college geld betalen
- Motivatie nog vinden om scriptie weer op te pakken?
Reacties en meningen zijn welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door Glynn op 01-05-2019 14:35 . Reden: Plus en minpunten toegevoegd + wat moet er nog gebeuren voor diploma verduidelijkt ]