Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben er in huis last van dat onze Ziggo Connect Box bekabeld geen gigabit link meer opzet met verbonden apparaten in huis. De Connect Box geeft dit zelf ook aan wanneer er een diagnose wordt uitgevoerd vanuit het controle paneel.

Ik heb eerst de kabels en apparaten in huis gecheckt door ze te verbinden met een netgear gigabit switch. Deze gaf aan een gigabit verbinding te hebben met alles behalve de Connect box. Dus ik zou denken dat het probleem daar moet zitten.

Verder heb ik de router meerdere keren herstart en ben ik alle poorten nagegaan achter op de router maar deze reageerden allemaal op de zelfde manier.

Ziggo heeft vrij recentelijk hun snelheden verhoogd (voor ons van 400Mb/s naar 500Mb/s) maar kan niet met zekerheid zeggen of dat er iets mee te maken kan hebben.

iemand ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:52:
[...] Ik heb eerst de kabels en apparaten in huis gecheckt door ze te verbinden met een netgear gigabit switch. Deze gaf aan een gigabit verbinding te hebben met alles behalve de Connect box. Dus ik zou denken dat het probleem daar moet zitten. [...]
Ja, dat lijkt me een redelijk duidelijke aanwijzing ;)
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Wat als je een computer direct op de connectbox aansluit?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

Welke apparaten heb je momenteel aangesloten op je router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:22
Lijkt mij eerder een defect in de kabel, Heb je trouwens wel een 8 ader kabel aangesloten en niet toevallig een 4 aderige kabel tussen geknoopt?

Ziggo heeft in verleden namelijk veel van die goedkope 4 aderige kabels bij de modems gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door mr_evil08 op 01-05-2019 14:02 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Doet dit probleem zich sinds kort voor en altijd, smorgens smiddags savonds?
Maak een tijdelijke proefopstelling:
Doe de Connect Box zo dicht mogelijk (met een korte zeker weten goeie kabel) bij het aansluitpunt in de woning en dan verder (met een korte zeker weten goeie kabel) naar een laptop bijvoorbeeld.
Als dit niet goed (snel) werkt Ziggo bellen...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:57:
[...]

Ja, dat lijkt me een redelijk duidelijke aanwijzing ;)
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Wat als je een computer direct op de connectbox aansluit?
mr_evil08 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:01:
Lijkt mij eerder een defect in de kabel, Heb je trouwens wel een 8 ader kabel aangesloten en niet toevallig een 4 aderige kabel tussen geknoopt?

Ziggo heeft in verleden namelijk veel van die goedkope 4 aderige kabels bij de modems gedaan.
een computer is ten alle tijden direct op de router aangesloten. heb alle kabels getest en ook andere kabels (kortere) kabels uitgeprobeerd. allemaal kunnen ze een gigabit link ondersteunen wanneer aangesloten op een andere apparaat dan de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:05:
een computer is ten alle tijden direct op de router aangesloten. heb alle kabels getest en ook andere kabels (kortere) kabels uitgeprobeerd. allemaal kunnen ze een gigabit link ondersteunen wanneer aangesloten op een andere apparaat dan de router
Maar krijg je ook een gigabitverbinding als je direct aan de Connectbox aangesloten bent? Wat zie je in Windows/Linux/Mac OS X bij je netwerkverbinding staan?

En hoe gaat het draadloos?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:12
Ik heb hetzelfde probleem, na de upgrade naar 500mbit kom ik op het internet niet verder dan 80mbit. In huis over mijn gbit switches eenvoudig 800mbit. Ik kan alleen niet testen, door middel van het aansluiten op het kabelmodem van mijn laptop, of het probleem in het kabelmodem zit. Mij kabelmodem staat in de bridged mode. Ik heb er al een keer over gebeld maar heb toen besloten eerst mijn eigen netwerk goed te testen, daar blijkt nu niets mee aan de hand te zijn. Ik ga van de week nog maar eens bellen. Voor de upgrade zat ik eenvoudig op 300mbit, mijn idee is het dat de upgrade het probleem heeft veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 04-08 21:17
Martijn-V4 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:17:
Ik heb hetzelfde probleem, na de upgrade naar 500mbit kom ik op het internet niet verder dan 80mbit. In huis over mijn gbit switches eenvoudig 800mbit. Ik kan alleen niet testen, door middel van het aansluiten op het kabelmodem van mijn laptop, of het probleem in het kabelmodem zit. Mij kabelmodem staat in de bridged mode. Ik heb er al een keer over gebeld maar heb toen besloten eerst mijn eigen netwerk goed te testen, daar blijkt nu niets mee aan de hand te zijn. Ik ga van de week nog maar eens bellen. Voor de upgrade zat ik eenvoudig op 300mbit, mijn idee is het dat de upgrade het probleem heeft veroorzaakt.
In bridged mode kun je zeker wel testen met een laptop.
Deze krijgt op DHCP gewoon een IP van Ziggo. Het kan wel zijn dat je het modem, aangesloten op je pc (en let op, alleen poort 1 werkt in bridged mode) opnieuw moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
rdfeij schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:20:
[...]

In bridged mode kun je zeker wel testen met een laptop.
Deze krijgt op DHCP gewoon een IP van Ziggo. Het kan wel zijn dat je het modem, aangesloten op je pc (en let op, alleen poort 1 werkt in bridged mode) opnieuw moet opstarten.
Klopt wat rdfeij zegt. @Martijn-V4, in bridged mode kan je maar 1 apparaat tegelijk verbinden en na een wissen moet je je modem herstarten om het nieuwe MAC-adres te activeren. Dit kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Maar krijg je ook een gigabitverbinding als je direct aan de Connectbox aangesloten bent? Wat zie je in Windows/Linux/Mac OS X bij je netwerkverbinding staan?

En hoe gaat het draadloos?
Direct en indirect geeft geen verschil blijft 100Mb/s

Binnen windows geeft mijn Gigabit adapter (op het moederbord) aan een 100Mb/s link met de router te hebben (en de router geeft hetzelfde aan in het controlepaneel)

Wi-Fi snelheden lijken ongehindert. 5GHz snelheden behalen makkelijk een link snelheid van 850Mb/s (afgelezen uit het controlepaneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:28:
[...]

Direct en indirect geeft geen verschil blijft 100Mb/s
Hier weet ik nu niet precies wat je bedoelt met indirect. Via een switch?
Binnen windows geeft mijn Gigabit adapter (op het moederbord) aan een 100Mb/s link met de router te hebben (en de router geeft hetzelfde aan in het controlepaneel)
Dan zal daar de uitdaging zitten.
Even voor de duidelijkheid: Als je deze PC nu op een switch aansluit, dan krijg je wel 1Gbps?
Wi-Fi snelheden lijken ongehinderd. 5GHz snelheden behalen makkelijk een link snelheid van 850Mb/s (afgelezen uit het controlepaneel)
Maar haal je met speedtest dan wel meer dan 100Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:32:
[...]
Hier weet ik nu niet precies wat je bedoelt met indirect. Via een switch?

[...]
Dan zal daar de uitdaging zitten.
Even voor de duidelijkheid: Als je deze PC nu op een switch aansluit, dan krijg je wel 1Gbps?

[...]
Maar haal je met speedtest dan wel meer dan 100Mbps?
met indirect bedoel ik een switch ja.

als ik deze PC aan die switch aansluit geeft windows aan wel een gigabit link te hebben.

met een speedtest over wifi haal ik wel over 100mb/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:42:
[...] als ik deze PC aan die switch aansluit geeft windows aan wel een gigabit link te hebben.
Mooi, dan zit het probleem dus echt in de connectbox. Als een goede power cycle niet werkt, zou ik even met Ziggo bellen. Wellicht moet het modem gereset worden of is er een ander defect.

@SirMemeAlot vvv Als ik zijn vorige berichten mag geloven, heeft hij al andere kabels tussen het modem en de computer/switch getest. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 01-05-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:06
Dat is wat kort door de bocht. De computer geeft de uplink snelheid aan tot het eerst volgende apparaat. In dit geval kun je stellen dat de netwerkadapter goed is, de kabel die je gebruikt tussen de computer en de switch en de switch. Als je de PC rechtstreeks aansluit, gebruik je dan de kabel die je nu ook gebruikt tussen de connectbox en switch? Want mogelijk is die kabel niet goed. Sluit anders de kabel die je nu tussen de switch en de computer hebt eens aan op het modem en test het daarna nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ik heb zojuist even gebeld met de helpdesk, na wat overleg word een nieuw modem opgestuurd. Ik ga vanmiddag als ik thuis ben meteen proberen mijn laptop op poort 1 van het modem aan te sluiten. Word vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Probleem opgelost, bleek een defecte netwerk kabel connector te zijn. Het had even wat voeten in aarde maar uiteindelijk mijn laptop via de connectbox het internet op gekregen. Zag al direct dat er netjes een 1Gb verbinding tussen de connect box en mijn usb3 gb ethernet adapter (op mijn Surface Book2) stond. Een speedtest gaf al snel zo goed als 500 mbit aan. Kabel vervangen door een andere en het probleem is opgelost. Ga morgen even bellen om het verzenden van het nieuwe modem te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Voor de niet-oplettende lezers: @Martijn-V4 is dus niet de topicstarter. Voor @Verwijderd is het nog niet oplgelost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
Room42 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:09:
[...]

offtopic:
Voor de niet-oplettende lezers: @Martijn-V4 is dus niet de topicstarter. Voor @Verwijderd is het nog niet oplgelost ;)
Inderdaad, my bad. Excuses.
Pagina: 1